تاریخ انتشار: شنبه 1394/12/22 - 08:19
کد خبر: 195153

حجت الاسلام پناهیان در شب دوم عزاداری حسینیه امام(ره)؛

در آموزش و پرورش یک دین انفعالی به جوانان آموزش داده می‌شود +صوت و فیلم

در آموزش و پرورش یک دین انفعالی به جوانان آموزش داده می‌شود +صوت و فیلم

متاسفانه ذهنیت مسابقه از دین ما گرفته شده است. متاسفانه در آموزش و پرورش یک دین انفعالی به جوانان آموزش داده می شود؛ من در یک تحقیقی که داشتم و بررسی کردم که ببینم که این تقسیم سه گانه به جوانان ما ارائه می شود؛ نه تقسیم سه گانه، بلکه ذهنیت مسابقه به جوانان ما داده می شود.

خبرنامه دانشجویان ایران:  دومین شب از مراسم عزاداری حضرت فاطمه‌ی زهرا سلام‌الله‌علیها، با حضور حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب، مردم دلداده‌ی اهل بیت عصمت و طهارت علیهم‌السلام و جمعی از مسئولان کشوری و لشکری در حسینیه‌ی امام خمینی رحمه‌الله برگزار شد.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ حجت الاسلام پناهیان در شب دوم مراسم عزاداری با حضور رهبر معظم انقلاب در حسینیه امام خمینی(ره) با ذکر تفسیر سوره واقعه گفت: یکی از آیات و سوره هایی که تاکید بسیاری شده است که اگر آن تلاوت شود، فقط از او و خانواده لو بیرون خواهد رفت، و می تواند گرفتاری های را از بین ببرد که این سوره واقعه است که سفارش شده است که هرشب آن خوانده شود. که این سوره درباره صحرای محشر و بهشت و دوزخ است، نکته بیار جالب و مهم و تاثیرگذار از نظر تربیتی که در جامعه ما تا حتی مورد غفلت است، این است که روز قیامت مردم در به دو دسته خوب و بد تقسیم نمی شوند و به سه دسته تقسیم می شوند.

وی افزود: نکته بسیار مهم، در روز قیامت یک بهشت و یک دوزخ نداریم، بلکه سه مکان داریم، که در این سوره آمده است، که خداوند نتیجه حیات بشر را در این سوره به این شکل تعریف می کند، که "وَکُنتُمْ أَزْوَاجًا ثَلَاثَةً"؛ "شما به سه گروه تقسیم می شوید"؛ این سه دسته به این شکل خداوند دسته بندی می کنند که، گروه اول، "فَأَصْحَابُ الْمَیْمَنَةِ مَا أَصْحَابُ الْمَیْمَنَةِ"، کسانی هستند که سعادت مند هستند، که دارای یمن و خوشبختی هستند؛ گروه دوم، "وَأَصْحَابُ الْمَشْأَمَةِ مَا أَصْحَابُ الْمَشْأَمَةِ"، گروه دیگر اصحاب شومند، چه اصحاب شومی ؟، کسانی که شومی وجود آنها را فراگرفته است؛ و گروه سوم نیز "وَالسَّابِقُونَ السَّابِقُونَ" "أُوْلَئِکَ الْمُقَرَّبُونَ"، و سومین گروه پیشگامان پیشگام!، آنها مقربانند، آنها کسانی هستند که سبقت میگیرند و جلو می روند و اصحاب یمین به فراموشی کشیده می شوند.

پناهیان در ادامه گفت: و بعد خداوند این مسئله را بیان می کنند که تعداد آنها زیاد نیستند، "وَقَلِیلٌ مِّنَ الْآخِرِینَ". که خداوند دو بهشت را معرفی می کنند، که یکی بهشت "وَالسَّابِقُونَ السَّابِقُونَ" و دیگر بهشت "أَصْحَابُ الْمَیْمَنَةِ". ما را برای مسابقه آفریدند، وَالسَّابِقُونَ السَّابِقُونَ، برنده و پیروز هستند ولی "أَصْحَابُ الْمَیْمَنَةِ" درست است داخل میدان مانده اند ولی برنده نشده اند؛ بیایید زهنیت مسابقه پیدا کنیم. برای چی درس و جهاد و... انجام می دهید، برای اینکه برنده شوید.

وی با اشاره به آموزش این مسئله در نظام آموزشی کشور گفت: متاسفانه ذهنیت مسابقه از دین ما گرفته شده است. متاسفانه در آموزش و پرورش یک دین انفعالی به جوانان آموزش داده می شود؛ من در یک تحقیقی که داشتم و بررسی کردم که ببینم که این تقسیم سه گانه به جوانان ما ارائه می شود؛ نه تقسیم سه گانه، بلکه ذهنیت مسابقه به جوانان ما داده می شود.

وی افزود: رعایت راهنمایی و رانندگی این است که خطا نکن جریمه نشوی؛ اما دین اینگونه نیست، دین مسابقه است، دین مومنین را با هم مقایسه می کند؛مسابقه را ببر، نگو من مقررات را رعایت کردم. باید از مومنان رقابت کنی و از سبقت بگیری.

حجت الاسلام پناهیان در ادامه با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) گفت: روایتی از امام صادق(ع) است که  می فرمایند: "خدا ما را به مسابقه دعوت کرده است نه به دین داری حداقلی، میبنید چرا در هیات ها و عزاداری ها یکسری از افراد خیلی گریه می کنند، خب این افراد می دانند که دنیای مسابقه است، و وقتی قصور و کوتاهی را می بینند اشکشان جاری می شود.

وی تصریح کرد: ما در آیات و روایات داریم مومنانی که در حال مسابقه و سبقت هستند، این مومنین هستند که از آسیب در امان می مانند. در شهر تهران مسابقه ای برقرار است برای قطعه نماز صبح چه کسی می برد. من در صحنه های دفاع مقدس این مسئله را دیدم، و الان هم بعضی از جوانان را که هوای حضور در صف مدافعان حرم دارند، نیز از این دست هستند، کسانی که اهل مسابقه نیستند، مُردنی هستند.

حجت الاسلام پناهیان در ادامه این سخنرانی به مصادیق بیشتری از این مسئله اشاره می کند که صوت کامل این سخنرانی در ادامه آمده است:

صوت کامل سخنرانی علیرضا پناهیان شب دوم


دانلــود

در ادامه نیز سعید حدادیان به مدیحه سرایی پرداخت، که فیلم این عزاداری در ادامه آمده است:


دانلــود

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top