تاریخ انتشار: شنبه 1403/02/08 - 09:16
کد خبر: 502793

چطور یک روزه گواهینامه موتورسیکلت بگیریم؟

چطور یک روزه گواهینامه موتورسیکلت بگیریم؟

رییس مرکز صدور گواهینامه پلیس راهور فراجا اعلام کرد که طرح صدور گواهینامه رانندگی یک روزه برای افرادی که موتورسیکلت سواری می‌کنند و هنوز گواهینامه رانندگی ندارند، همچنان در حال اجرا است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ سرهنگ احمد کرمی اسد، به روند صدور گواهینامه موتورسیکلت در ایران اشاره کرد. او گفت: «با توجه به شرایط فعلی کشور، تصمیم گرفتیم فرایند صدور گواهینامه موتورسیکلت را سهل‌تر کنیم و در واقع تصمیم گرفتیم گواهینامه‌های موتورسیکلت را در یک روز صادر کنیم. این تصمیم بر اساس مصوبه هیئت وزیران اتخاذ شده است و فرآیند خاصی را در بر می‌گیرد. به طور مثال، فرد باید در دوره‌های آموزشی ثبت نام و شرکت کند. پس از اتمام دوره، افراد باید در آزمون شرکت کنند. بنابراین، مطابق با این تصور که بعضی افراد دارند، دریافت گواهینامه در یک روز اتفاق نمی‌افتد. بلکه افراد باید آموزش‌ها را به درستی فرا گرفته و در آزمون‌ها نیز نمره لازم را کسب کنند.»

رئیس مرکز صدور گواهینامه پلیس راهور، فراجا، ادامه داد: «بررسی‌های پلیس نشان می‌دهد که بیش از شش و نیم میلیون نفر از سرنشینان موتورسیکلت در کشور ما، بدون گواهینامه رانندگی هستند و هنگام تحت پرسش قرار گرفتن از سوی پلیس، قادر به ارائه مدرک معتبر نیستند. به همین دلیل، از تیرماه سال گذشته، طرح صدور گواهینامه موتورسیکلت در یک روز به صورت آزمایشی اجرا شد و مشکلات آن به مرور زمان رفع شد و در حال حاضر نیز در حال اجرا است.»

وی با بیان اینکه این طرح فقط برای افرادی است که موتورسیکلت دارند اما گواهینامه ندارند، افزود: «سایر افراد بدون موتورسیکلت نمی‌توانند در این طرح شرکت کنند و باید در ۲۱۰ مرکز آموزشی سراسر کشور ثبت نام کنند. اما اگر موتورسیکلت به نام پدر خانواده باشد، فرزند می‌تواند در این طرح شرکت کند.»

رئیس مرکز صدور گواهینامه ادامه داد: متقاضیانی که شرایط لازم را دارند، می‌توانند به سایت «آموزشگاه موتورسیکلت ایرانیان» مراجعه کرده و به صورت آنلاین در این سامانه ثبت نام کنند. احراز هویت از طریق سیستمی انجام می‌شود. سپس افراد باید مدارک و اطلاعات مربوط به موتورسیکلت خود را وارد کنند. پس از انجام تمامی مراحل، یک پیامک برای متقاضی ارسال می‌شود که در آن به او اطلاع داده می‌شود که در طی ۲۴ ساعت آینده پلیس، شرایط صدور گواهینامه را به او اعلام خواهد کرد.

کرمی ادامه داد: همکاران ما اصالت موتورسیکلت را بررسی می‌کنند و پس از تأیید مدارک، یک پیامک دیگر به متقاضی ارسال می‌شود که در آن به او اعلام می‌شود که مراحل ثبت نام را با موفقیت پشت سر گذاشته است و حالا باید هزینه گواهینامه را پرداخت کند.

وی با اشاره به هزینه‌های دریافت گواهینامه، افزود: تا قبل از اجرای این طرح، هزینه‌های آموزش، آزمون و صدور گواهینامه نزدیک به دو میلیون تومان بود که به صورت استانی اعلام می‌شد و در هر استان با سایر استان‌ها متفاوت بود. اما در این طرح، ما تنها ۵۷۰ هزار تومان دریافت می‌کنیم و این مبلغ ثابت است و تغییر نمی‌کند.

رییس مرکز صدور گواهینامه پلیس راهور فراجا اعلام کرد که طرح صدور گواهینامه رانندگی یک روزه برای افرادی که موتورسیکلت سواری می‌کنند و هنوز گواهینامه رانندگی ندارند، همچنان در حال اجرا است.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
ادعای خبرنگار عراقی: بارزانی در سفر به تهران، تعهداتی داد
درآمد ۶ هزار میلیارد تومانی مافیای پسماند در تهران
رای دور دوم از دور اول مهم تر است؟
افزایش رای نظرسنجی توییتر
آموزش تکمیل فرم DS-۲۶۰ برای برندگان لاتاری
انهدام باند خواهر و برادری سرقت در تهران
مزایا و راهنمای خرید باربیکیو ذغالی +نکات مهم خرید
پشت پرده حمایت رسانه‌ای از جنایات صهیونیست‌ها
تقویت روابط تجاری ایران و کره جنوبی
گاردین: هدف نتانیاهو اساسا غیرواقعی است
آستین: ده‌ها میلیارد دلار به اسرائیل کمک کردیم
فریاد صهیونیست‌های کودک کش از آدم کشی آمریکا بلند شد!
فرد متهم به قتل «زهره فکور صبور» بازداشت شد
برنامه‌های مختلف رادیو در جشن میلاد حضرت معصومه (س)
ون‌های مسافربر نمایشگاه کتاب نونوار شدند
اسامی ۱۴ بازیکن تیم ملی والیبال جوانان در لیگ ملت‌های آسیای مرکزی اعلام شد
ستاره والیبال ایران همه را سورپرایز کرد!
وزیر ارتباطات: گوشی ایرانی باید توانایی رقابت با نمونه خارجی را داشته باشد
رونمایی از ۴ عنوان کتاب جدید ارتش
اسامی ۲۲ حوزه‌ برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس
سازمان جهانی بهداشت: بیش از ۱ میلیون فلسطینی در خطر هستند
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top