تاریخ انتشار: چهارشنبه 1395/01/18 - 17:29
کد خبر: 196758

با میانبرهای دانشجویی بیشتر آشنا شوید؛

زمـــان هــایی بــرای درس نخـــواندن!

زمـــان هــایی بــرای درس نخـــواندن!

برای یک استراحت خوب و کافی در ایام تحصیل در دانشگاه مخصوصا در مقطع کارشناسی که خیلی هم سر دانشجویان شلوغ نیست، معمولا ترم‌های زوج بهترین ایام است. ترمی که تعطیلات زیاد و آب و هوای خوبی برای کشت و گذار و تفریح دارد.

خبرنامه دانشجویان ایران: برای یک استراحت خوب و کافی در ایام تحصیل در دانشگاه مخصوصا در مقطع کارشناسی که خیلی هم سر دانشجویان شلوغ نیست، معمولا ترم‌های زوج بهترین ایام است. ترمی که تعطیلات زیاد و آب و هوای خوبی برای کشت و گذار و تفریح دارد.

به گزارش خبرنگار صنفی – آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ نمی‌شود که همیشه از درس و بحث و امتحان در دانشگاه سخن گفت؛ دانشجویان هم حق دارند در صورت داشتن زمان کافی برای آینده شغلی و زندگی‌شان، از فرصت‌هایی مثل مرخصی استفاده کنند.

مرخصی تحصیلی یکی از فرصت‌هایی است که دانشجویان می‌توانند در طول دوره تحصیل خود از آن استفاده کنند و معمولا ترم بهاری، بهترین زمان برای مرخصی است؛ برخی اما برای گشت و گذار و تفریح مرخصی نمی‌گیرند و ممکن است برای انجام فعالیت یا یک پروژه خاص شغلی، درسی، ماموریتی و یا مواردی از این دست از مرخصی تحصیلی استفاده کنند.

طبق آئین نامه حقوق دانشجویی هر دانشجو می‌تواند در صورت موافقت مؤسسه، در دوره کاردانی و کارشناسی ناپیوسته یک نیم‌سال و در دوره کارشناسی پیوسته دو نیم‌سال از مرخصی تحصیلی استفاده نماید». مرخصی زایمان و مرخصی استعلاجی (به تشخیص پزشک معتمد مؤسسه) دو نیم‌سال تحصیلی و بدون احتساب در سنوات است. دانشجوی دوره کارشناسی ‌ارشد در هر سه شیوه (آموزشی، پژوهشی و آموزشی- پژوهشی) می‌تواند حداکثر یک نیم‏سال از مرخصی تحصیلی استفاده کند، که جزو سنوات تحصیلی دانشجو به حساب می‌آید.

حرف دوری موقتی دانشجویان از تحصیل که پیش می‌آید، فصل‌های دیگری هم به میان می‌آید، فصل‌های از جنس‌های متفاوت که دانشجو به واسطه آنها بالاجبار، مدتی از تحصیل دور می‌ماند.

برای تمام این فصل‌های آئین‌نامه‌هایی در بخش حقوق دانشجویی پیش‌بینی و تدوین شده است.

یکی از مهمترین دلایلی که دانشجو موقتا از تحصیل باز می‌ماند، محکومیت قضایی است.

طبق آئین نامه حقوق دانشجویی، در تمامی جرایم، در صورت محکومیت قضایی که منتهی به بازداشت موقت یا حبس گردیده باشد، چنانچه حکم انضباطی محرومیت از تحصیل صادر نشود، مدت بازداشت یا حبس، جزو سنوات دانشجو محسوب نگردیده و پس از پایان مدت محکومیت می‌تواند ادامه تحصیل نموده و دانشگاه باید به نحو مقتضی نسبت به ادامه تحصیل دانشجو مساعدت نماید. چنانچه مدت محکومیت از مدت مجاز مقطع تحصیلی بیشتر باشد، دانشگاه موظف است نحوه ادامه تحصیل را با موقعیت جدید آموزشی تطبیق دهد.

حقوق دانشجویی اما مجموعه‌ای از آئین‌نامه‌هایی است که به دانشجویان کمک می‌کند تا چگونه دوران تحصیل خود را بهتر بگذرانند. اخبار و اطلاعاتی که پیرامون حقوق دانشجویی گاها به صورت ضد و نقیض در بین دانشجویان شایع می‌شود، معمولا نمی‌تواند دورنمای درستی را برای تعین مسیر تحصیل به یک دانشجو بدهد و برای برنامه ریزی صحیح تحصیلی لازم است تا از میان‌برهای موجود در این مسیر نیز آگاهی داشت.

مجموعه حقوق دانشجویی یکی از شاه‌میانبرهایی است که می‌تواند راههای بسیاری را برای آسان‌تر کردن مسیر تحصیلی به دانشجویان ارائه کند.

 برای دریافت نسخه کامل آن اینجــــــــــــــا کلیک کنید.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
افزایش تعداد داوطلبان پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
تمرین پدر و دختری دروازه بان استقلال +عکس
کارگری که در روز کارگر به آرزویش رسید +فیلم
اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات در غزه +عکس
چرا دندانپزشکی در بارداری خطرناک است؟
تحصن در ۴۰ دانشگاه آمریکا و کانادا برای غزه
مصدومیت شدید سعید آقاخانی در نون خ ۵ +عکس
افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال
معلم فداکاری که کلاس درس را به منزل دانش آموز بیمار برد +عکس
لحظه بازداشت خشونت‌آمیز استاد اقتصاد دانشگاه اموری در آمریکا +فیلم
دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد
ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است
آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top