تاریخ انتشار: شنبه 1395/02/04 - 20:16
کد خبر: 197928

پروفسور سمیعی: دانشجویان ایران قدر خود را بدانند

جراح برجسته مغز و اعصاب جهان گفت: دانشجویان بزرگ‌ترین سرمایه‌های ایران هستند و باید قدر خود را بدانند.

خبرنامه دانشجویان ایران: جراح برجسته مغز و اعصاب جهان گفت: دانشجویان بزرگ‌ترین سرمایه‌های ایران هستند و باید قدر خود را بدانند.

فارس، پروفسور مجید سمیعی بعد از ظهر امروز در نشست علمی جامعه دانشگاهی که در دانشگاه علوم پزشکی شیراز با حضور اساتید، دانشجویان و نخبگان برگزار شد، اظهار داشت: درحالی‌که در کشور آلمان دو ونیم میلیون دانشجو وجود دارد در کشور ما 5 میلیون نفر در دانشگاه‌ها تحصیل می‌کنند که یک فرصت مناسب برای پیشرفت کشور را فراهم کرده‌اند.

وی ادامه داد: اگر نیروهای خود را جمع کنیم و از آنان بهره ببریم طی 10 سال آینده راهی را می‌رویم که آلمان در حال پیمودن آن در جهان است.

این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: در ایران و برای ارائه فنّاوری، نیازی به حضور افراد خارجی نیست؛ اگرچه بهره‌گیری از تجارب خارجی‌ها نیز مفید است، اما این مسئله به شرطی است که با مهاجرت نخبگان دچار خلأ نشویم.

وی افزود: بعد از سالیان سال و کسب تجارب بسیار، به این نتیجه رسیده‌ام که باید دست در دست هم برای آبادانی ایران تلاش و باغستانی بزرگ از علم و دانش فراهم کنیم.

سمیعی متذکر شد: ایرادی ندارد که برای فراگیری به دیگر نقاط جهان بروید، ولی باید روح و روان خود را برای استفاده از این علم در داخل کشور آماده کنید و مطمئن باشید که زمینه پیشرفت در داخل کشور فراهم است و نمونه آن را می‌توانید به‌وضوح ببینید که پزشکی در شیراز با انجام پیوندهای کبد خود را در دنیا شناسانده است.

به گزارش فارس؛ در این برنامه پروفسور سمیعی به‌ عنوان استاد افتخاری دانشگاه علوم پزشکی شیراز معرفی شد و از خدمات وی در عرصه علمی تقدیر شد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
ناشناس یک
1395/02/06 - 00:40

وقتی بافت عصبی بهم دیگرجوش نمیخورند ، جراحی عصب، مغز یک طنز است. کار این گروه را جراح عمومی هم مهارت و دانش انجام دارد. عقلانه است بودجه ها صرف سلامت مادران حامله و همچنین نوزادان که اینده ایران سالم به انها بستگی دارد، بشود. اگر تمام بخشهای مرتبط به جراحی مغز تعطیل شود هیچ اتفاقی نمی افتد. تخصص داخلی اعصاب و جراحی عمومی همه چیز و نیازها را پوشش میدهند. چرا مسولان ما دانسته یا ندانسته اینقدر بودجه به پای درخت بی ثمر و سایه می ریزند، یا به عوام فریبی دامن میزنند. ایا نقشه های خروج ارز از جیب بیماران و خانوادهای ایرانی نااگاه را برای مردم نباید اطلاع رسانی کرد. دقت شود، ساخت مرکز مغز پنج برابر آلمان شبیه دلقک بازی که تناسب را رعایت نکرده نیست به عبارت دیگر بدون الویت، پاسخ به نیازهای بهداشت و درمان ایران، خدا دانا به به خیانت ها با ظاهر شبه علم شبه انسان دوستانه نمی باشد؟
تورهای مسافرتی آفری
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
افزایش تعداد داوطلبان پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
تمرین پدر و دختری دروازه بان استقلال +عکس
کارگری که در روز کارگر به آرزویش رسید +فیلم
اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات در غزه +عکس
چرا دندانپزشکی در بارداری خطرناک است؟
تحصن در ۴۰ دانشگاه آمریکا و کانادا برای غزه
مصدومیت شدید سعید آقاخانی در نون خ ۵ +عکس
افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال
معلم فداکاری که کلاس درس را به منزل دانش آموز بیمار برد +عکس
لحظه بازداشت خشونت‌آمیز استاد اقتصاد دانشگاه اموری در آمریکا +فیلم
دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد
ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است
آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top