تاریخ انتشار: یکشنبه 1395/02/05 - 18:54
کد خبر: 198023

وزیر بهداشت: ایرانی‌ها از پرخوری رنج می‌برند

وزیر بهداشت گفت: اگر پیشگیری را رواج ندهیم، مردم ایران پیرتر می‌شوند و در 35 سال آینده جمعیت 60 سال ما 3 برابر می‌شود که اکثراً به بیماری‌های صعب العلاج و سرطان‌ها و سکته‌ها مبتلا می‌شوند.

خبرنامه دانشجویان ایران: وزیر بهداشت اعلام کرد: در تهران نزدیک به ۶۰ درصد میانسالان اضافه وزن دارند و هر دهه افراد دارای افزایش وزن افزایش یافته و متوسط کشوری ۴۰ درصد مردم چاقند.

به گزارش خبرنامه دانشجویان ایران به نقل از دانشجو، سیدحسن هاشمی در دیدار با اعضای خانه هنرمندان گفت: متولی اصلی هنرمندان وزارت ارشاد است و اگر بخواهیم مشکلات این هنرمندان در حوزه سلامت و درمان حل شود، باید از سه وزارتخانه ارشاد، رفاه و بهداشت موضوع را بررسی کنیم. علاقمندیم هر آنچه از دستمان برمی‌آید را انجام دهیم.

وی ادامه داد: ولی نمی‌خواهیم مقطعی باشد، چرا که در دولت قبلی مقطعی کاری آغاز شد و بیمه هنرمندان اقدامی خوب بود اما رها شد، امیدواریم اینگونه مشکلات آنها دنبال نشود.

وزیر بهداشت در مورد پوشش بیمه سلامت ایرانیان گفت: پوشش این بیمه برای هنرمندان مشکلی ندارد و برای آنهایی که بیمه نیستند قابل انجام است و دفتر ریاست جمهوری هم حتماً کمک می‌کند، معاینات این هنرمندان نیز مخصوصاً میانسالان و کهنسالان می‌تواند در بیمارستان‌های تقریباً خصوصی ما (محب) انجام شود.

وی برای هنرمندانی مانند شجریان و کیارستمی آرزوی سلامتی کرد و گفت: اعلام کرده‌ام هر کاری از دستمان برآید برایشان انجام دهیم، متأسفانه در مرحله‌ای متوجه بیماری می‌شوند که اقدام جراحی و درمان خیلی مؤثر نیست، البته برای کیارستمی مشکل جدی بعد از نقاهت احتمالاً وجود نخواهد داشت.

هاشمی افزود: خدمات ما سطحی، مقطعی و موردی است و به دنبال ساختار نظامند هستیم تا خدمات درمانی را به جامعه هنری ارائه کنیم، که امیدواریم معاونت اجتماعی پیگیری لازم را انجام دهد.

وی خطاب به هنرمندان گفت: آنچه که به سلامت مردم مربوط می‌شود را می‌توانید هدایت کنید، شما در بخش آگاهی‌بخشی، هشدار، تهدید و توانمندسازی می‌توانید عمل کنید، این در حالی است که مردم سال به سال چاق‌تر و پیرتر می‌شوند. مسائل روحی و آسیب‌های اجتماعی هم وجود دارد. ما فقط با درمان سر و کار داریم.

وزیر بهداشت گفت: در حال حاضر برای هر 3 هزار ایرانی مراقب سلامت و برای 12 هزار و 500 نفر پایگاه سلامت و برای جمعیت 45 هزار نفری مرکز جامع سلامت ایجاد کرده‌ایم و از طریق شبکه در روستاها 30 هزار به‌ورز را قرار داده و 11 میلیون نفر را در حاشیه شهر پوشش داده‌ایم، این در حالی است که مشکل جدی ما در حاشیه‌هاست و خطری است که کل کشور را تهدید می‌کند.

وی گفت: 10.5 میلیون نفر بیمه رایگان شدند، اما باید به اصل پیشگیری توجه کنیم و جامعه هنری می‌تواند در این زمینه ورود کند. مسائلی مثل اعتیاد، ایدز، سیگار و چاقی از جمله این مسائل است.

وزیر بهداشت ادامه داد: در تهران نزدیک به 60 درصد میانسالان اضافه وزن دارند و هر دهه افرادی با افزایش وزن افزایش یافته و متوسط کشوری 40 درصد مردم چاقند.

هاشمی گفت: مردم ما از پرخوری رنج می‌برند و به جای 30 درصد کالری روزانه، بیش از آن اسراف می‌شود، غذایی هم که می‌خوریم خوب نیست. متأسفانه در این زمینه حرف ما اثرگذار نیست.

وزیر بهداشت گفت: 90 درصد سرطان ریه به دلیل سیگار و سکته‌های قلبی و مغزی به دلیل چاقی است، 10 میلیون فشار خونی داریم و 5 میلیون دیابتی که همین تعداد در معرض بیماری‌اند، بنابراین در جایی که فرهنگسازی بتوان کرد، هنرمندان می‌توانند کمک کنند.

وزیر بهداشت گفت: اگر پیشگیری را رواج ندهیم، مردم ایران پیرتر می‌شوند و در 35 سال آینده جمعیت 60 سال ما 3 برابر می‌شود که اکثراً به بیماری‌های صعب العلاج و سرطان‌ها و سکته‌ها مبتلا می‌شوند.

هاشمی گفت: اگر با همین آهنگ پیش برویم، ظرف یک دهه آینده 2500 میلیارد تومان باید پول دیالیز بدهیم، بنابراین اگر جامعه سالمی می خواهیم باید مردم سالمی داشته باشیم تا پیشرفت کنیم.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
سرمربی پرسپولیس: می خواهیم قهرمانی فصل گذشته را تکرار کنیم
جزئیات توافق پیشنهادی آتش‌بس در غزه
حاشیه بازی استقلال مقابل ذوب آهن
ترابی: اورنوف فوق العاده است
نامه تاج به وزیر ورزش و جوانان درمورد فصل آینده لیگ برتر
نمایشگاه مجازی کتاب آغاز به کار کرد
اولین داروی رشد مجدد دندان وارد فاز آزمایش انسانی می‌شود
لغو مراسم فارغ‌التحصیلی در دانشگاه کلمبیا به دلیل اعتراضات
حماس: آماده مقابله با هر گونه حمله اسرائیل به «رفح» هستیم
موافقت حماس با پیشنهاد مصر و قطر برای آتش‌بس در غزه
گفت‌وگوی بایدن و نتانیاهو درباره رفح
برگزاری ششمین نشست کمیسیون مشترک کنسولی ایران و تاجیکستان
رشد ۱۸ دلاری قیمت طلا در معاملات امروز
تامین ۶ میلیارد دلار ارز برای واردات در سال جاری
حاشیه بازی پرسپولیس مقابل نساجی
تساوی سپاهان مقابل استقلال خوزستان
معرفی بهترین تشک یک نفره برای حل مشکل بی‌خوابی دانشجویان
تصمیم‌های داور بازی نساجی و پرسپولیس تایید شد
ارتش ۱۰ نفره پرسپولیس با برد مقابل نساجی موقتا صدرنشین شد
بهترین زمان سفر به ترابزون و نکات دانستنی!
رئیس بخش ارتوپدی بیمارستان شفا زیر شکنجه صهیونیست‌ها به شهادت رسید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top