تاریخ انتشار: سه شنبه 1395/03/04 - 14:41
کد خبر: 200517

۳ تشکل دانشجویی فردوسی مشهد خطاب به مسئولین فرهنگی این دانشگاه:

هشدار به ایجاد زمینه‌های انحطاط اخلاقی در دانشگاه‌ها

سه تشکل دانشجویی دانشگاه فردوسی مشهد با صدور بیانیه‌ای در اعتراض به طرح نظر سنجی مختلط شدن اتوبوس‌های این دانشگاه بیان کردند: ایجاد زمینه‌هایی که موجب انحطاط اخلاقی در دانشگاه‌‌ها می‌شود، این نهاد را از رسالت علمی خود نیز باز می‌دارد.

خبرنامه دانشجویان ایران: سه تشکل دانشجویی دانشگاه فردوسی مشهد با صدور بیانیه‌ای در اعتراض به طرح نظر سنجی مختلط شدن اتوبوس‌های این دانشگاه بیان کردند: ایجاد زمینه‌هایی که موجب انحطاط اخلاقی در دانشگاه‌‌ها می‌شود، این نهاد را از رسالت علمی خود نیز باز می‌دارد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ متن کامل بیانیه سه تشکل دانشجویی دانشگاه فردوسی مشهد در اعتراض به طرح نظر سنجی مختلط شدن اتوبوس های دانشگاه مشهد در ادامه آمده است:

جایگاه دانشگاه و دانشجو در گفتمان انقلاب، به واسطه نگاه فرهنگی ویژه جمهوری اسلامی به این نهاد، نگاهی خاص و همه جانبه است است.

به همین دلیل محیط دانشگاه در ایران اسلامی آمیخته از دانش روز و معنویت توحیدی بوده و باید باشد و تجربه سال های پیشین به وضوح به اثبات رسانده، دانشگاهی که عنایت ویژه ای به فضای فرهنگی داشته در تمامی عرصه‌ها جدی تر و موفق تر بوده است. دانشگاه فردوسی مشهد که در پایتخت معنوی ایران و در جوار مضجع نورانی حضرت ثامن الحجج (علیه السلام) قرار دارد از این قاعده مستثنی نیست.

با این وجود مع الاسف با خبر شدیم که چندی پیش در ادامه برخی روند های ناصحیح مدیریتی توسط مسئولان فرهنگی دانشگاه، اقدامی صورت گرفته که در نوع خود عجیب و سوال برانگیز است.

دانشگاه به صورت رسمی در حساب کاربری دانشجویی دانشجویان،  اقدام به برگزاری یک نظر سنجی ذیل مسئله خدمات دانشگاهی و در خصوص اختلاط دانشجویان خانم و آقا در اتوبوس های درون دانشگاهی کرده است.

این اقدام که مقارن شده با افتضاحات پیش آمده در جشنواره تئاتر دانشگاه (بیشتر محفلی برای حرکات دور از شان و ادبیات رکیک بود تا جشنواره هنری) ذهن را به آن سو متبادر می کند که آیا این اقدامات خانه های یک پازل اند که در پی ایجاد تغییرات منفی در فضای معنوی دانشگاه است؟!

امروز دانشگاه های مطرح دنیا فارغ از نگاه اخلاقی در یک نگاه کاملا مادی به این نتیجه رسیده اند، ایجاد زمینه هایی که موجب انحطاط اخلاقی در دانشگاه ها می شود، این نهاد را از رسالت علمی خود نیز باز می دارد و رنگ و بوی تحقیق و پژوهش علم هر روز در آن کمتر خواهد شد.

این در حالی است که شاهد برخی اقداماتی هستیم که با ایجاد حواشی موجب دور شدن دانشگاه اسلامی از رسالت های خویش می شوند. مسئولین فرهنگی دانشگاه با نظرسنجی فراهم کردن فضای اختلاط که موجبات نارضایتی بسیاری از اساتید و دانشجویان دلسوز دانشگاه را فراهم کرده اند، چه چیزی را می خواهند اثبات کنند؟ و چه هدفی دارند؟

امید است مسئولان دانشگاه در سیاست گذاری های مختلف خاصه در خصوص فضای فرهنگی دانشگاه همچون گذشته نگاهی دلسوزانه و انقلابی داشته باشند تا این مجموعه هر روز به اهداف والای خود در تمامی عرصه ها نزدیک تر گردد و نقش خود را در افق ملی، منطقه ای و جهانی انقلاب اسلامی به خوبی ایفا کند.

والسلام علی من اتبع الهدی
بسیج دانشجویی دانشگاه فردوسی مشهد
جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد
هیئت دانشجویی سیدالشهدا علیه السلام دانشگاه فردوسی مشهد

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
دیپلمات ایرانی: جنبش دانشجویی در خط مقدم اعتراض‌ به حامیان نسل‌کشی در غزه است
جنبش دانشجویی در آمریکا بیداری وجدان ملت‌هاست
سازمان بهداشت جهانی: باید فورا در غزه آتش‌بس برقرار شود
تجمع دانشجویان در محکومیت عملکرد آمریکا در برخورد با دانشجویان آزادی خواه حامی فلسطین +عکس
حمایت دانشجویان استان قزوین از خیزش سراسری دانشجویان در دانشگاه‌های آمریکا
ضرورت توجه به سلامت روانی، اخلاقی و اجتماعی در کنار سلامت جسم
دانشگاه جای رفتارهای وحشیانه با دانشجویان و اعضای هیات علمی نیست
نامه‌ی شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی فارس خطاب به دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا و اروپا
دیر پدری و دیر مادری؛ خطر گسست نسلی!
کلاهبرداری از مردم با ادعای صدور «کارت هوشمند بیمه سلامت»
یمن به عنوان مهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب
طوفانی که پرده از چهره غرب کنار زد
برگزاری تجمع دانشگاه تهران در حمایت از دانشجویان آمریکایی
تمدید ثبت‌نام و ویرایش آزمون استخدامی فرزندان ایثارگران
حمایت بسیج اساتید از دانشگاهیان جهان علیه رژیم صهیونیستی
دانشگاه حضرت معصومه(س) باید به عنوان یک هویت مستقل بماند
اینفوگرافیک/ قوانین جدید دریافت گواهینامه در سال ۱۴۰۳
دانشگاه امیرکبیر حرکت شجاعانه دانشگاهیان آمریکا و اروپا در حمایت از مردم غزه را ستود
نگرانی شدید تل‌آویو از همکاری‌های دفاعی ایران و روسیه
تصویر متفاوت از اعتراضات دانشجویی آمریکا
بازداشت‌ها در جنبش دانشجویی حامی فلسطین به روایت آمار
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top