تاریخ انتشار: سه شنبه 1395/03/11 - 11:30
کد خبر: 201028

صادق زیباکلام:

اگر فائزه هاشمی به دیدار خانم کمال‌آبادی نمی‌رفت، اشتباه بود!

صادق زیباکلام گفت: بنده استاد دانشگاه تهران هستم و از این موضوع خبر دارم که دانشگاه تهران به آقای هاشمی فشار وارد کرده است که آقای هاشمی شما باید از اقدام دخترت برائت بجویی و آقای هاشمی در اثر این فشار در جلسه ای به دخترش انتقاد کرد و گفت که فائزه باید جبران کند.

خبرنامه دانشجویان ایران: چند سال پیش محمد نوری زاد از حامیان فتنه 88، پای کودک بهائی را به نشانه شرمساری از بهائیان بوسید و به حمایت از جامعه بهائیان پرداخت. در جایی دیگر به همراه «محمد ملکی» در مقابل جمعی از دانش آموزان و دانشجویان بهائی زانو زده و از آنان عذرخواهی کرد.

به گزارش خبرنامه دانشجویان ایران به نقل از تهران پرس، چند هفته گذشته هم فائزه هاشمی که از قضا او هم از حامیان سرسخت فتنه 88 محسوب می شود، به دیدار فریبا کمال‌آبادی یکی از 7 عضو شورای رهبری بهائیان در ایران رفت و با انداختن عکس یادگاری و پخش آن در شبکه های اجتماعی، خشم ملت ایران را برانگیخت.

در خصوص دیدار فائزه هاشمی با فریبا کمال آبادی، سخنگوی جامعه بهاییان در لندن طی گفت و گویی با بی‌بی سی اظهار داشت: «بعد از سالیان سال ناآگاهی درباره وضعیت بهائیان و اعتقادات بهائیان، این سدها دارد شکسته می‌شود و کسانی که با بهائیان در تماس هستند متوجه واقعیات می‌شوند. البته اختلاف عقیده وجود دارد اما احترام به عقاید دیگران نشانه پیشرفت جامعه ایران است، مخصوصا از سوی کسانی که متعلق به قشر مذهبی جامعه هستند.»

حال بسیار عجیب است که دکتر صادق زیبا کلام دارای دکترای علوم سیاسی از دانشگاه برادفورد انگلستان، معتقد است: «اقدام خانم فائزه هاشمی در دیدار با خانم کمال آبادی نه تنها کار اشتباهی نبود بلکه اگر خانم فائزه هاشمی به دیدار این عضو ارشد بهائی نمی رفت، اشتباه می کرد. زیرا این یک کار انسان دوستانه است و بر این اساس چنانچه خانم هاشمی با افراد کمونیست و یا هم جنس باز نیز دیدار و ارتباط داشته باشد قابل توجیه و دفاع خواهد بود.»

صادق زیباکلام این کارشناس مسائل سیاسی اعتراض و برائت آیت الله هاشمی رفسنجانی در پی اقدام دخترش را هم بی اساس دانست و معتقد است که آقای هاشمی تحت تاثیر فشارها از جمله فشار دانشگاه تهران مجبور به واکنش شده است و اقدام خانم فائزه هاشمی کاملا صحیح است.

وی ادامه داد: دیدار فائزه هاشمی با اعضای فرقه بهائیت نه یک اشتباه بوده و نه توطئه استکبار جهانی بوده و نه یک اقدام برنامه ریزی شده بوده، نه سفارت انگلستان به خانم فائزه هاشمی گفته باید این دیدار را انجام دهید و هیچ کدام این ها نبوده است. خیلی ساده ایشان با خانم کمال آبادی که بهائی است، مدت 8 ماه هم سلولی بودند و کسی می تواند  احساس هم سلولی بودن و هم بند بودن را درک کند که  پشت میله های زندان اوین با یک نفر دیگر 8 ماه شبانه روز زندگی کرده باشد و متوجه خواهد شد که چگونه یک انس و الفت بین دو تا دوست و زندانی پدید می آید.
تهران پرس: به نظر شما، دیدار فائزه هاشمی با اعضای فرقه بهائیت با چه هدفی صورت گرفت؟

زیبا کلام در ادامه گفت: خانم کمال آبادی در حدود 8 سال زندان بود و اکنون هم دختر وی فارغ شده و خداوند به خانم کمال آبادی نوه داده است، به همین جهت مسئولین زندان اوین به ایشان مرخصی می دهند که به دلیل نوه دار شدن، به نزد دخترش بیاید و کنار آنها باشد. خانم فائزه هاشمی هم زمانی که مطلع می شود این اتفاق افتاده است، به دیدار خانم کمال آبادی می رود.

چنانچه هر گونه مجالستی، معاونتی، همراهی، نزدیکی، نشست و برخواستی با بهائی ها، جرم، خلاف و بخشی از توطئه استکبار جهانی تلقی می شود، در این جا سوالی که پیش می آید این است که چرا مسئولین زندان و قوه قضائیه 8 ماه خانم فائزه هاشمی را در کنار خانم کمال آبادی قرار داده بودند و چرا در آن زمان شخصی نگفت که این توطئه و یک حرکت خزنده و یک جریان نفوذی دشمن است. بنابراین باید پرسید چرا در آن زمان این مسائل مطرح نشد؟ و چرا اکنون این مسائل مطرح می شود؟

**اگر فائزه هاشمی به دیدار خانم کمال آبادی نمی رفت، اشتباه بود
اینکه می گویند خانم فائزه هاشمی اشتباه کرده است و نباید به دیدار خانم کمال آبادی می رفت، صحیح نیست. به نظر من اگر خانم فائزه هاشمی به دیدار خانم کمال آبادی نمی رفتند، اشتباه می کرد.

بنابراین این اقدام خانم فائزه هاشمی ابتدایی ترین اصول اخلاقی است. ما به کرار از آقایان از بالای منبر شنیده ایم که آن شخص یهودی، مشرک و کافری که هر روز که رسول الله از کوچه عبور می کرد، شکمبه گوسفند را بر سر مبارک پیامبر خالی می کرد و یک روز که برای آن فرد اتفاقی افتاد و دیگر در مسیر حرکت پیامبر نبود، رسول الله می پرسند که آن شخص کجاست و جویای احوال آن شخص شدند و به عیادت آن می رود. بنابراین فکر نمی کنم که عملکرد خانم کمال آبادی از آن شخصی که آن عمل را  نسبت به رسول الله انجام داده است، بدتر باشد.

زیباکلام در جواب این سوال که بهاییت که هم اکنون مهم ترین مرکز تصمیم گیری آنان به نام «بیت العدل» در اسرائیل است، بیشترین قرابت را به افکار صهیونیستی دارد و بزرگترین و مهمترین تصمیمات عملیاتی آنان با صهیونیست ها هماهنگ می شود.عجیب است که چرا الان از فرقه بهاییت حمایت می کنید؟! و اما واقعا شما فکر می کنید بر اساس داستانی که از رسول الله تعریف کردید، آیا خانم کمال آبادی در پایان مسلمان شود؟ یعنی فائزه هاشمی به قصد جذب وی به دیدار و عیادتش رفته یا آنها فائزه را جذب خود کرده اند؟ پاسخ داد:

خانم فائزه هاشمی کاری انجام نداده است که خانم کمال آبادی به خاطر او بخواهد مسلمان بشود. خود آقایان گفته اند که امام جعفر صادق با 4 هزار نفر شاگرد و افرادی که با آنها به بحث می پرداخته است و در این بین افرادی از اهل سنت، زرتشتی و حتی ماده پرست و ماتریالیست بوده اند، در یک جمع می نشسته اند و چنانچه هر یک از این افراد مشکلی برایش پیش می آمد، جدا از بحث هایی که با حضرت امام جعفر صادق(ع) داشته اند، به طور قطع امام از حال این افراد جویا می شد و چنانچه ضرورتی داشت به احوال پرسی آنها می رفت.

این عیادت به این نیت انجام نمی شد که آن شخص مسلمان شود. همچنین رسول الله با نیت مسلمان کردن آن فرد به عیادت وی نمی رفته است بلکه پیامبر می خواهد به ما درس کرامت انسانی، اخلاقی بدهد.

بنابراین باید در ابتدا و به طور ذاتی انسان را به چشم انسان نگاه کرد. و نباید به افکار و عقاید آن نگاه کرد و جدا از اعتقادات که ممکن است کمونیست، سنی، شیعه، 5 امامی، 7 امامی، حنبلی، مالکی، مسیحی و یهودی باشد، باید به نگاه انسانیت دید. بنابراین دیدار خانم فائزه هاشمی با خانم کمال آبادی با  نگاه انسانیت صورت گرفته است.

با توضیح و استدلال زیبا کلام سوالی که پیش می آید این است که چنانچه خانم فائزه هاشمی از سر انسان دوستی به دیدار بهاییان رفته، آیا اگر با شخص دیگری که ممکن بود کمونیست یا حتی همجنس باز باشد هم دیدار می کرد، آن هم در شرایطی که هیچ ضرورتی بر آن نیست، اقدام وی توجیه پذیر و انسانی بود و می شد آن را بر اساس نگاه انسانیت تلقی کرد؟

در آن حالت هم این اقدام قابل توجیه است. زیرا اقدام خانم فائزه هاشمی همان اقدامی است که مرحوم آقای منتظری و مرحوم آیت الله طالقانی در زندان قزل قلعه نسبت به کمونیست ها انجام می داده اند. یعنی اگر حضرت آیت الله طالقانی، حضرت آیت الله منتظری و سایر روحانیون و مسلمانانی که در زندان قزل قلعه بودند و مشاهده می کردند که یک کمونیست و یا یک عضو توده ای بیمار شده است، از داروی خودشان به آن شخص می داده اند.

در خارج از زندان چه ضرورتی دارد و آیا اینکه خانم فائزه هاشمی به دیدار بهاییان رفت، ایشان به بهاییت کمک کرد یا بهاییت که از دشمن اصلی اسلام و ایران در منطقه یعنی صهیونیزم دستور می گیرد، قرار است در موقع نیاز به ما مسلمانان کمک کند؟

لطفا به این سوال پاسخ دهید که با توجه به اینکه فائزه هاشمی یک شخص معمولی جامعه نیست و به واسطه پدرش اقدامات وی قابل توجه قرار می گیرد، به نظر شما دیدار خانم فائزه هاشمی با اعضای فرقه بهائیت و انتشار عکس این دیدار، آیا به فرقه ضاله بهائیت، بها نخواهد داد؟

مسائل اینگونه نیست و مسئله خیلی ساده است. چنانچه به جای دختر آقای هاشمی رفسنجانی، دختر شخص دیگری از مراجع و فرزند شخص دیگری که همراه حکومت است و مشکلی ندارد و دختر این افراد، این اقدام را انجام داده بود، این کار به عنوان یک عمل اخلاقی و کمک انسان دوستانه تلقی می شد و حتی ممکن بود از این اقدام تقدیر و تجلیل نیز به عمل آید.

اما به دلیل اینکه فائزه دختر آقای هاشمی رفسنجانی این اقدام را انجام داده است باید از چپ و راست به وی حمله کرد که این توطئه، جریان مرموز، مشکوک است و به بهائیت مشروعیت داده و از بهائیت دفاع می کند.

اگر بنا به صحبت شما این اقدام فائزه هاشمی مورد تائید است، چرا آیت الله هاشمی اقدام دخترش را رد کرده است؟ مگر آیت الله هاشمی از جایی تحت فشار قرار داشت که مثلا مجبور به رد اقدام دخترش شده باشد؟

زیباکلام افزود، به طور قطع همین طور است یعنی از همان جایی که به خانم فائزه هاشمی فشار وارد می شود، به پدرش نیز فشار وارد می کنند.

بنده استاد دانشگاه تهران هستم و از این موضوع خبر دارم. دانشگاه تهران به آقای هاشمی فشار وارد کرد که آقای هاشمی شما باید از اقدام دخترت برائت بجویی و آقای هاشمی در اثر این فشار، در جلسه ای به دخترش انتقاد کرد و گفت که فائزه باید جبران کند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
ناشناس
1395/03/11 - 16:20

خدا رحمت کند شهید شیخ فضل الله نوری را.
بالای منبر کتاب اقدس بهاییان را باز می کرد و این جمله را از آن می خواند: سوف تنقلب فیک الامور و یحکم علیک جمهور النّاس انّ ربّک لهو العلیم المحیط.
و البتّه مضمون بیان به فارسی می رساند که ای ارض طاء (طهران) بزودی در تو انقلاب و تحوّلی صورت خواهد گرفت و مردم بر تو حکومت خواهند نمود!!
و شیخ شهید میفرمود به خدا مشروطیت کار بهاییان است و برنامه آنها است که مقابل قانون خدا به اسم مردم قانون بگذارند...
والله بالله تالله هنوز دعوا ادامه دارد. مدعیان جامعه مدنی و اصلاحات همه بدون استثنا یا شخصا بهایی هستند یا حامی بهاییان.
تورهای مسافرتی آفری
طلای جهانی پس رفت
صداوسیما ادعای هک را رد کرد
واکنش مسکو به اظهارات بورل درباره پایان جنگ اوکراین
دفاع رئیس جمهور کلمبیا از قطع روابط با رژیم صهیونیستی
نتایج اولیه آزمون دستیاری پزشکی در نیمه دوم خرداد اعلام می شود
۱۴ کشته بر اثر سیل و رانش زمین در اندونزی
انهدام انبار مهمات ارتش اوکراین به دست روسها
تلسکوپ فضایی هابل به زندگی برگشت
وحیدی: آماده برگزاری انتخابات تمام الکترونیکی هستیم
اعلام برنامه دولت برای چگونگی تداوم طرح کالابرگ تا هفته آینده
فیلم/ روضه شهادت امام صادق حاج محمود کریمی
فیلم/ نماهنگ شهادت امام صادق
فیلم/ مداحی حاج مهدی رسولی در رثای شهادت امام صادق
ایرادات شورای نگهبان به جداول بودجه چه زمانی بررسی می‌شود؟
توافق‌نامه‌ای برای حمایت از صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان
دو شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران آرام گرفتند
حمله نظامیان صهیونیست به شمال طولکرم+فیلم
اعتصاب غذای دانشجویان دانشگاه پرینستون در همبستگی با غزه
آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۴ روز دیگر
دانشگاه ورمونت سخنرانی سفیر آمریکا در سازمان ملل را لغو کرد
در سفر رافائل گروسی به تهران موارد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top