تاریخ انتشار: شنبه 1395/03/15 - 12:00
کد خبر: 201321

ایجاد تشکل دانشجویی سلول‌های بنیادی

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی در ادامه افزود: راه اندازی المپیاد دانشجویی با همکاری وزارت علوم و وزارت بهداشت، در سال جدید سرآغاز اقدام دانشجویی ستاد خواهد بود

خبرنامه دانشجویان ایران: دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: تشکل دانشجویی سلول های بنیادی در کشور راه اندازی می شود.

به گزارش خبرنامه دانشجویان ایران به نقل از مهر، امیرعلی حمیدیه با اشاره به مهم‌ترین اهداف در نظر گرفته شده در توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی بیان کرد: در نظر داریم در حوزه‌های پژوهش، آموزش و تجاری سازی، ورود به بازار شرکت‌های دانش بنیان، فرهنگسازی و ترویج اقتصاد دانش بنیان و همچنین حوزه ارائه خدمات سلولی به پیاده سازی ۷ راه کار اساسی بپردازیم.

راه‌اندازی نخستین پژوهش سراهای دانش آموزی در سراسر کشور
وی از راه‌اندازی اولین پژوهش سراهای دانش‌آموزی در سراسر کشور خبر داد و گفت: در نظر داریم با تأسیس پژوهش­سراها در مدارس به تربیت دانشمندان آینده به گونه ای بپردازیم که نیروی انسانی را در تمام سنین دانش آموزی، جوانی و نوجوانی از طریق فرهنگسازی و ترویج دانش بنیان با فناوری‌های نوین آشنا سازیم تا خروجی آن ورودی دانشگاه‌ها باشد.

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی افزود: احتمالاً اولین پژوهش­سراها در تهران و کرج راه اندازی خواهد شد.

برگزاری دور دوم المپیاد دانش آموزی سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی در سال ۹۵
وی در ادامه از برگزاری دور دوم المپیاد دانش آموزی در سال جاری خبر داد و افزود:  ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی با انجام رایزنی‌های لازمه با آموزش و پرورش در نظر دارد بخش پذیرش کنکور را به آن اضافه کند.

راه اندازی تشکل دانشجویی سلول های بنیادی در کشور
حمیدیه از راه اندازی تشکل  دانشجویی سلول های بنیادی در کشور خبر داد و گفت: در حوزه دانشجویی بحث تشکل دانشجویی،  از آغاز برنامه ریزی‌ها در نخستین جشنواره ملی و کنگره بین‌المللی علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی به میان آمد و در نظر داریم انجمن سلول‌های بنیادی دانشجویی در کشور را، راه اندازی کنیم.

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی در ادامه افزود: راه اندازی المپیاد دانشجویی با همکاری وزارت علوم و وزارت بهداشت، در سال جدید سرآغاز اقدام دانشجویی ستاد خواهد بود

وی با اشاره به دیگر برنامه های سال ۹۵ گفت: پیگیری های لازم برای گسترش تعداد دانشجویان رشته دکتری و کارشناسی ارشد در حوزه علوم سلولی و مهندسی بافت در حال انجام است.

حمیدیه گفت: از سوی دیگر، به منظور فعالیت‌های علمی در عرصه بین‌المللی در حوزه اعزام اعضای هیات علمی جوان و دانشجویان پسا دکتری به خارج از کشور فعالیت‌هایی صورت گرفته است تا فراگیری فناوری‌های جدید و انتقال آن به داخل کشور صورت گیرد

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
موحدی کرمانی رییس مجلس خبرگان شد
تصاویر هوایی از تشییع پیکر رئیس‌جمهور و همراهان ایشان در تبریز
اعتراف دشمن به موفقیت شهیدان رئیسی و امیرعبداللهیان
ماجرای زیر سُرم رفتن شهید رئیسی +فیلم
صندلی خالی شهید آل هاشم و شهید رئیسی +عکس
آخرین زیارت شهید رئیسی در حرم امام رضا(ع) +فیلم
هشدار نارنجی هواشناسی برای ۱۷ استان
اشک‌های مردم کشمیر پاکستان در سوگ رئیس جمهور ایران +عکس
دوره ریاست‌جمهوری جدید چند ساله است؟
لحظه ورود پیکر شهید رئیسی و همراهان به محل تشییع +فیلم
آغاز رقابت نفسگیر کنکور ۴ مرحله‌ای از اول خرداد
آخرین مهلت ثبت نام بدون آزمون دکتری پیام نور اعلام شد
دانشگاه در نگاه شهید ابراهیم رئیسی +فیلم
اولین اجلاس رؤسای دانشگاه‌ها در سال ۱۴۰۳ لغو شد
برگزاری مراسم تشییع پیکر سه مأمور نیروی انتظامی
آیا انتخابات شوراهای شهر همزمان با ریاست جمهوری برگزار می‌شود؟
طرح شفافیت قوای سه‌گانه به مجمع تشخیص رفت
پیام احساسی رهبر کره شمالی برای شهادت ابراهیم رئیسی
پشت پرده مذاکره استقلال با مامه تیام
فارن افرز: اسرائیل بعد از ۷ ماه در غزه گیر افتاده است
درخواست شهید رئیسی در خصوص محل مزارش +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top