تاریخ انتشار: شنبه 1395/03/22 - 15:08
کد خبر: 201940

دانشگاه آزاد قروه میزبان شهدای گمنام می‌شود

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان از میزبانی این استان از پیکر مطهر شهدای گمنام خبر داد و افزود: دانشگاه آزاد و حوزه علمیه امام صادق(ع) قروه، ستاد انتظامی کردستان و شهر دلبران از جمله نقاطی هستند که به این منظور در نظر گرفته شده‌اند.

خبرنامه دانشجویان ایران: مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان از میزبانی این استان از پیکر مطهر شهدای گمنام خبر داد و افزود: دانشگاه آزاد و حوزه علمیه امام صادق(ع) قروه، ستاد انتظامی کردستان و شهر دلبران از جمله نقاطی هستند که به این منظور در نظر گرفته شده‌اند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از خبرگزاری دانشجو، محمدرضا شرف‌بیانی ظهر امروز در نشست کارگروه دفاع مقدس شهرستان قروه که در فرمانداری این شهرستان برگزار شد، گفت: هم اکنون ۱۶ یادمان شهدای گمنام در کردستان وجود دارد که ۶۱ شهید گمنام در این یادمان‌ها مدفون هستند و ملجأ ارتباط معنوی مردم استان به شمار می‌روند.

وی با بیان اینکه استان کردستان دارای ۳۰۰۰ نقطه یادمانی است، گفت: این استان در طول دفاع مقدس ۳۵۶ بار مورد تجاوز هوایی و بمباران دشمن بعثی قرار گرفته است.

به گفته شرف‌بیانی، خاک کردستان گلگون از خون ۲۶ هزار شهید مهاجر و انصار است که ۵۴۰۰ نفر از این شهدا، بومی استان هستند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان با تاکید بر لزوم برجسته‌سازی اسناد معتبر دفاع مقدس برای بهره‌گیری نسل آینده، گفت: نقش استان کردستان در تاریخ دفاع مقدس تدوین و به عنوان سندی ماندگار برای آیندگان خواهد ماند.

وی با بیان اینکه منابع انسانی مهم‌ترین نقش در برجسته‌سازی ارزش‌های دفاع مقدس هستند، گفت: با توجه به روند کهولت سن این قشر در صدد هستیم تا در مدت زمانی کوتاهی بتوانیم دانشنامه دفاع مقدس را در همه شهرستان‌های استان، تدوین کنیم.

به گفته این مسئول، در حال حاضر دیگر استان‌های کشور در این زمینه از کردستان پیشی گرفته‌اند که باید تلاش ویژه‌ای برای انجام کارهای گسترده در کردستان صورت گیرد تا مجاهدت‌های خاموش این استان برای نسل آینده، ملموس باشد.

شرف‌بیانی به درخواست‌های مکرر مردم استان برای میزبانی از پیکر مطهر شهدای گمنام اشاره و بیان داشت: این درخواست‌ها به ستاد تفحص شهدا و کمیته جست‌وجوی مفقودین ارائه شده است که با برخی از آنها موافقت و برخی نیز در ردیف هستند.

وی از میزبانی این استان از پیکر مطهر شهدای گمنام خبر داد و افزود: دانشگاه آزاد اسلامی واحد و حوزه علمیه امام صادق(ع) قروه، ستاد انتظامی کردستان و شهر دلبران از جمله نقاطی هستند که به این منظور در نظر گرفته شده‌اند و تا کنون سه نقطه نخست قطعی شده است؛ اما در اکثر شهرها و بخش‌های استان این تدفین انجام خواهد شد.

شرف‌بیانی با بیان اینکه یادمان‌هایی در نقاط مرزی نیز برای تدفین شهدای گمنام در نظر داریم، افزود: امیدواریم که با تدفین شهدا در این نقاط که یادمان آنان نیز وجود دارد، بهره بیشتری از حضور پاک شهدا ببریم.

وی در ادامه به نقش کلیدی شهرستان قروه در دفاع مقدس اشاره و خاطرنشان کرد: این شهرستان از نظر اعزام نیرو به جبهه‌های جنگ در سطح استان و کشور  از جمله نقاط حائز اهمیت به شمار می‌رفت.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان از احداث المان و یادمان‌های شهدا در ورودی‌های شهرستان‌های استان به منظور معرفی کردستان خبر داد و افزود: این المان‌ها، نماد و معرف شاخص‌های کردستان در دفاع مقدس خواهد بود.

وی با تقدیر از تلاش مدیران دست‌اندرکار شهرستان قروه در ساماندهی یادمان شهدای گمنام در این شهرستان گفت: قروه در مقایسه با دیگر نقاط استان، پیشرفتی ۶۰ درصدی دارد.

شرف‌بیانی با بیان اینکه دو یادمان شهدای گمنام در سریش‌آباد و دزج نیز در دستور کار ساماندهی قرار دارند، افزود: با مشارکت شهرداری‌های این دو شهر، کار ساماندهی این دو یادمان هم باید اجرایی شود.

وی در پایان به برخی تحریف‌های انجام گرفته در تاریخ دفاع مقدس به واسطه آثار مکتوب و تالیفات اشاره کرد و گفت: برخی کتب درباره دفاع مقدس دارای اشکالاتی است که حاکی از عدم ممیزی و بررسی نشدن آن است که برای مقابله با این تحریف‌ها باید به صورت جدی وارد عرصه مقابله شد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
امروز آخرین روز تبلیغات انتخابات ریاست‌جمهوری است
وزیر ارشاد: مراسم چهلم شهید رئیسی فردا با سخنرانی «نصرالله» برگزار می‌شود
وزیر نفت: صادرات نفت کشور در شرایط تحریم ۲.۵ برابر شد
توضیحات مرتضوی درباره واریزی به حساب بازنشستگان
چرا مشارکت حداکثری در انتخابات مهم است؟
اجتماع حامیان سعید جلیلی در شیراز
مخبر: ساخت ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار مسکن در جریان است
زاکانی در دانشگاه تهران: قراردادهای نفتی و گازی که در زمان دولت اصلاحات بستند، فاجعه است
علی باقری: شهید رئیسی مسیر خنثی‌سازی تحریم ها و مذاکرات را دنبال کرد
افتتاح ۶۶ هزار و ۷۹۱ واحد مسکونی در سراسر کشور
حمایت حسن روحانی از مسعود پزشکیان
لاریجانی: پزشکیان توانمندی اداره دولت را ندارد +فیلم
چند نفر واجد شرایط رای دادن هستند؟
در چه صورتی انتخابات به مرحله دوم می‌رود؟ +فیلم
مهلت ثبت نام ترم تابستانی سال ۱۴۰۳ دانشجویان علوم پزشکی تمدید شد
جذب هیأت علمی از بین دانش آموختگان برتر در وزارت بهداشت کلید خورد
امروز آخرین مهلت انتخاب واحد ترم تابستان دانشجویان پیام نور
دانشگاهیان علاوه بر مشارکت در انتخابات وظیفه تبیین گری دارند
اعلام زمان مصاحبه معرفی شدگان چندبرابر ظرفیت بورسیه کنکور ارشد
افزایش حقوق دستیاران از ابتدای سال جاری اجباری است
این ۲ کشور برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری همکاری نکردند
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top