تاریخ انتشار: دوشنبه 1395/04/14 - 09:25
کد خبر: 203859

به نام پدر!

به نام پدر!

این چالش‌ها اما با برکناری صفدر حسینی وارد فاز جدیدی شده است به گونه‌ای که باعث شد این نماینده 30 ساله در برابر حجم انتقادات واکنش نشان دهد اما واکنشی از جنس همان برقی که در ماجرای هیات‌رئیسه در چشم اهالی رسانه خورد.

خبرنامه دانشجویان ایران: کاندیدای مجلس که شده بود می‌گفتند جوان‌ترین عضو لیست انتخاباتی ائتلاف دولت و اصلاح‌طلبان است. متولد سال 64 است. همانند بیشتر اعضای لیست امید گمنام بود اما آنچه در شناسنامه سیده فاطمه حسینی برای او بخت و اقبال شد؛ «نام پدر» بود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ دختر صفدر حسینی، وزیر کار و اقتصاد دولت اصلاحات، «به نام پدر» وارد لیست انتخاباتی دولت و اصلاح‌طلبان شد و کمی بعد جوان‌ترین نماینده دوره دهم مجلس شورای اسلامی لقب گرفت. نوباوه سیاسی اصلاحات در همان روزهای ورود به بهارستان حاشیه‌ساز نیز شد. زمانی که چند روزی به لطف سن کم، در هیات‌رئیسه سنی مجلس دهم قرار گرفت؛ هنگام قرائت اسامی کاندیداهای ریاست مجلس، از عبارت «تکرار می‌کنم» استفاده کرد؛ تا هم اشارتی به حمایت یکی از سران فتنه از ریاست محمدرضا عارف بر مجلس داشته باشد و هم برقی در چشم خبرنگاران و اهالی خبر خورده باشد به امید پیدا کردن یک سوژه جالب برای 4 سال آینده بهارستان‌شان!

ماجرای فیش‌های نجومی که مطرح شد؛ این‌بار اما برخلاف انتخابات مجلس، «نام پدر» برای فاطمه حسینی دردسرساز شد. فیش حقوقی صفدر حسینی، وزیر کار و اقتصاد دولت اصلاحات که رئیس صندوق توسعه ملی در دولت یازدهم شده بود؛ منتشر و نقطه عطفی در پیگیری ماجرای فیش‌های حقوقی شد.

فیش حقوقی 57 میلیون تومانی صفدر حسینی که البته از مزایا و وام‌های چندصد میلیونی با بهره تک‌رقمی نیز خبر می‌داد؛ پای دختر را به مناقشه فیش‌ها باز کرد. بویژه آنجا که یکی از ردیف‌های دریافتی فیش حقوقی صفدر حسینی، «کمک هزینه اوقات فراغت فرزندان»(!) بود!  اگر تا پیش از ماجرای فیش‌های حقوقی، فاطمه حسینی در «ماه عسل» سیاست بود اما «فیش پدر» طعم واقعی سیاست را به او چشاند!

فیش‌ها پای جوان‌ترین نماینده مجلس شورای اسلامی و نماینده حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیران و اسلامشهر را به فاجعه حقوق‌های نجومی باز کرد اما در ادامه فعالیت‌های ارزی او، آن هم در دوران اوج بحران ارزی بود که توجهات را به این نماینده 30 ساله مجلس جلب کرد. براساس اسنادی که طی روزهای اخیر و براساس آگهی‌های روزنامه رسمی منتشر شده است؛ در ابتدای بحران ارزی یعنی سال 90، فاطمه حسینی 26 ساله به همراه همسر و دختر عمه خود، اقدام به تاسیس یک صرافی به نام «سیدهانی میرمحمدعلی» کرده بودند.

در حالی که در آن روزها جریان متبوع صفدر و فاطمه حسینی بر طبل تحریم می‌کوبیدند و از به خطر افتادن معیشت مردم فغان می‌کردند؛ پشت پرده بازار تاسیس صرافی‌ها پررونق شده بود. در صرافی خانوادگی اینها، فاطمه حسینی، رئیس هیات‌مدیره و هانی میرمحمدعلی، همسر فاطمه حسینی، مدیرعامل بود.

اسناد دیگری نیز نشان می‌دهد تاسیس صرافی برای فاطمه حسینی و همسرش بسیار پرسود نیز بوده است. براساس آگهی رسمی منتشر شده در روزنامه رسمی درباره تغییرات صورت گرفته در صرافی هانی میرمحمدعلی و شرکا، سرمایه هانی میرمحمد علی یک میلیارد و یکصدوچهل میلیون افزایش یافت. سرمایه فاطمه حسینی نیز 760 میلیون تومان افزایش یافت! حالا نه‌تنها فیش حقوقی نجومی پدر خانم نماینده برای او دردسرساز شده؛ بلکه ماجرای فعالیت‌های اقتصادی مشکوک ارزی او آن هم در دوران التهاب ارزی به یک چالش جدی برای این نماینده 30 ساله عضو کمیسیون اقتصادی تبدیل شده.

این چالش‌ها اما با برکناری صفدر حسینی وارد فاز جدیدی شده است به گونه‌ای که باعث شد این نماینده 30 ساله در برابر حجم انتقادات واکنش نشان دهد اما واکنشی از جنس همان برقی که در ماجرای هیات‌رئیسه در چشم اهالی رسانه خورد.

تقلب پس از رسوایی
در جلسه علنی دیروز یکشنبه 13 تیر خانه ملت، پس از ارائه گزارش وزیر ارتباطات درباره اقتصاد مقاومتی، فاطمه حسینی به عنوان «نماینده منتقد به سخنان وزیر ارتباطات» اجازه حضور در پشت تریبون را یافت اما در کمال تعجب نمایندگان، به جای طرح انتقادات خود از سخنان وزیر مربوط، برخلاف آیین‌نامه مجلس، اقدام به قرائت بیانیه‌ای در حمایت از خود، همسر و پدر خود صفدر حسینی کرد. وی این بیانیه را قبلا در اختیار رسانه‌ها قرار داده بود!

نماینده تهران هنوز بخش اندکی از متن جوابیه‌اش را قرائت کرده بود که علی مطهری نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی و رئیس جلسه دیروز نخستین تذکر را داد و گفت «خانم حسینی! در موضوع صحبت کنید»؛ نماینده تهران که به گفته مطهری اظهاراتش ارتباطی به دستور صحن مجلس نداشت، باز هم به قرائت جوابیه‌اش ادامه داد که همین موضوع مطهری را مجبور به واکنش دوباره کرد: «خانم حسینی!

شما باید این مطالب را در نطق میان دستور بگویید؛ اکنون باید در حوزه ارتباطات حرف بزنید» حسینی باز هم ادامه داد که مطهری مجبور به سومین واکنش شد «شما به تذکر ما توجه نمی‌کنید؛ مجبوریم میکروفن شما را قطع کنیم». میکروفن نماینده تهران قطع و کمی بعد دوباره وصل می‌شود و سیده فاطمه حسینی باز هم ادامه جوابیه‌اش را قرائت می‌کند. مطهری باز هم تاکید می‌کند «خانم حسینی! خارج از موضوع حرف می‌زنید؛ من مجبورم میکروفن شما را قطع کنم»، حسینی به بخش پایانی جوابیه‌اش که می‌رسد صدا در صحن هم زیاد می‌شود؛ نماینده‌ای فریاد می‌زند «اینکه نطق است»؛ نماینده دیگر می‌گوید «مشکلات مردم را ول کردی و از خودت دفاع می‌کنی»؛ نماینده دیگر فریاد می‌زند «آقای مطهری! در دستور حرف نمی‌زنند»؛ برخی نمایندگان هم می‌گویند «اینها که پاسخ مستند نیست، کلی‌گویی می‌کنید» نماینده تهران در لابه‌لای این فریادها بخش پایانی جوابیه‌اش را هم خواند و آنگاه از جایگاه ناطقان پایین آمد. او در این بیانیه اخبار منتسب به خود و خانواده‌اش طی روزهای اخیر را غیرواقعی و سراسر کذب خواند.

در بخشی از این بیانیه آمده است: به تعبیری شایعه‌سازان که شماری از آنها از میان معاندان نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند، هوشیاری دستگاه‌های اطلاعاتی کشور درباره مقابله با فساد سازماندهی شده را نادیده گرفته‌اند. آیا تا این اندازه شأن، اقتدار و منزلت دستگاه‌های امنیتی کشور تقلیل یافته است که خودسران و دلواپسان به دلیل اغراض سیاسی، وقوع یک بحران مفسده‌انگیز در سال 91 را به یک واحد صرافی که کمتر از یک سال فعالیت داشته و حتی یک واحد از منابع ارزی بانک مرکزی دریافت نکرده و به دلیل نداشتن توجیه اقتصادی فعالیت در نوسانات شدید به فعالیت ادامه نداده و صورت مالی و اظهارنامه مالیاتی و گردش حساب آن ثبت شده است، نسبت بدهند و هر کسی را عامل بروز آن بداند؟

او در این بیانیه رسما گفت تمام اخبار مربوط به خود و خانواده‌اش را تکذیب می‌کند.

منبع: وطن امروز

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
سروش
1395/04/14 - 23:27

اون خانم دختر عمشه تو لیست؟ از کجات در اوردی اینو
به نام ...
1395/04/14 - 23:58

به نام کاسبان تحریم، به نام اشرافیت مقدس نما، به نام قراردادهای محرمانه با بسم الله الرحمن الرحیم اول آنها، و به نام نامی جناب آیت الله، که تفریح و آبتنی را بر عزای تاسوعا ترجیح می دهند، شاید بدین خاطر که در چنین روزی آب را بر سید شهیدان اهل بهشت و خانواده و یارانش بستند. به نام اسلام رحمانی و آقازاده ها و عیادت کنندگان بهایی و رقاص های دانشگاهی و ...
تورهای مسافرتی آفری
بسته ویژه اینترنت رایگان برای معلمان
واکنش رهبرانقلاب به خیزش دانشجویی در جهان +فیلم
یحیی گل‌محمدی رفت تا فصل بعد؟
رهبر انقلاب: الگوهای جامعه معلمین باید به‌ عنوان قهرمان معرفی شوند +فیلم
۷ جاذبه دیدنی که شما را به سبزوار می‌کشاند
تنها مرکز چاپ نمایشگاهی در تهران
۵ جراح بینی برتر شهر مشهد در سال ۱۴۰۳
دیدار معلمان با رهبر انقلاب +عکس
اتفاقی تلخ برای والیبال ایران
واکنش وزیر ورزش به تغییر نام استقلال
تصویب افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی
نقش بی‌بدیل اساتید در مردمی‌سازی ارزش‌های سلامت محور
نکته اخلاقی آیت‌الله جاودان درباره گناه
واکنش رهبر انقلاب به نحوه رفتار آمریکا در مسئله غزه +فیلم
مهلت ثبت نام پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد پیام نور تمدید شد
کلید اولیه نوبت اول کنکور سراسری سال ۱۴۰۳ منتشر شد
۱۷۰ دانشجوی نخبه امروز به عمره مفرده اعزام می‌شوند
آمادگی ۴ حزب برای دور دوم انتخابات
۵ بازیکن پرسپولیس در مسیر جدایی!
الاخبار متن پیشنهادی اسرائیل به حماس را منتشر کرد
روند صدور درخواست کارت سوخت تغییر می کند
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top