تاریخ انتشار: یکشنبه 1395/05/03 - 11:29
کد خبر: 205397

به همت انجمن اسلامی دانشجویان برگزار شد؛

«جهاد اکبر» هفت روزه دانشجویان ارومیه در مشهد و قم +عکس

«جهاد اکبر» هفت روزه دانشجویان ارومیه در مشهد و قم +عکس

این اردوی آموزشی - تشکیلاتی با شعار "تربیت جوانان مومن و انقلابی، زمینه ساز تحقق تمدن نوین اسلامی" و با حضور بیش از 80 نفر از دانشجویان دانشگاه ارومیه، با زیارت دانشجویان از مرقد مطهر حضرت معصومه در شهر مقدس قم و برگزاری کلاسها در مشهد مقدس ادامه یافت.

خبرنامه دانشجویان ایران: یازدهمین اردوی آموزشی - تشکیلاتی جهاداکبر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه ارومیه در مشهد مقدس برگزار شد.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ این اردوی آموزشی - تشکیلاتی با شعار "تربیت جوانان مومن و انقلابی، زمینه ساز تحقق تمدن نوین اسلامی" و با حضور بیش از 80 نفر از دانشجویان دانشگاه ارومیه، با زیارت دانشجویان از مرقد مطهر حضرت معصومه(س) در شهر مقدس قم و برگزاری کلاس ها در مشهد مقدس ادامه یافت.

این اردوی هفت روزه در ابتدا با بدرقه در محل مصلی امام خمینی ارومیه با حضور نماینده ولی فقیه در استان و جمعی از مسئولان دانشگاه ارومیه آغاز شد.

شهر زیارتی قم اولین مقصد این اردوی آموزشی بود و دانشجویان حاضر اعم از اهل تشیع و اهل سنت پس از زیارت حرم مطهر حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران در یک گردهمایی با شکوه پای کلاس محمد شجاعی در باب کارگاه زندگی شاد منتظران امام زمان(عج) نشستند.

شجاعی در فرازی از سخنان خود راه حل برون رفت از شکست ها و مشکلات و افسردگی را خود شناسی عنوان کرد و دانشجویان حاضر را به خودشناسی عمیق ابعاد وجود خویش فراخواند.

مشهد مقدس هم دومین مقصد این اردوی آموزشی-تشکیلاتی بود. دانشجویان پس از زیارت حرم مطهر علی ابن موسی الرضا(ع) و اسکان، در مراسم افتتاحیه این اردو شرکت کردند.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه ارومیه در این مراسم اظهار داشت: ما همواره خواسته‌ایم شعار ما می‌توانیم را توسط خود دانشجویان در تمامی مقاطع اردوهای جهادی به میدان عمل بکشیم و برگزاری کارگاه‌های متفاوتی را بر اساس توانایی‌های هر فرد به وی سپرده‌ایم.

مرتضی فاضلی دبیر اسبق انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه ارومیه پیرامون تربیت نیروی مومن و انقلابی برای دانشجویان سخنرانی کرد و در همین راستا به تشریح 5 مشخصه تمدن نوین اسلامی از دیدگاه مقام معظم رهبری یعنی انقلاب اسلامی، نظام اسلامی، دولت اسلامی، جامعه اسلامی و تمدن اسلامی پرداخت.

صبح چهارمین روز این اردو دکتر محمد قربانی، عضو هیئت علمی دانشگاه ارومیه، میهمان یکی دیگر از گردهمایی‌های انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه ارومیه در مشهد بود.

وی در این مراسم به تشریح انتخابات 92 ریاست جمهوری و 94 مجلس شورای اسلامی پرداخت و بر مبنای آن انتخابات 96 ریاست جمهوری را تحلیل و بررسی کرد.

در ادامه این مراسم کارگاه بیانیه نویسی و یادداشت نویسی نیز برای دانشجویان برگزار شد.

مهدی بلوکات، دبیر اسبق اتحادیه انجمن اسلامی دانشجویان مستقل نیز دیگر میهمان این جمع دانشجویی بود.

بلوکات با بحث پیرامون بایسته های تشکل های دانشجویی کارآمد به ارائه 25 بند در این خصوص پرداخت. وی در همین راستا اظهار داشت با تأسی از معنویات مقام معظم رهبری اولین بند از این بایسته‌ها خودسازی فردی است و در این راه ابتدا باید خودسازی و بعد دیگران را به راه نیک‌مان دعوت کنیم.

حسن رحیم‌پور ازغدی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز با حضور در جمع دانشجویان دیگر سخنران این اردوی دانشجویی بود.

حسن رحیم پور ازغدی در این نشست صمیمی با دانشجویان به تشریح شخصیت و عظمت معمار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی(ره) پرداخت. وی با بیان اینکه دانشجویان حاضر امام راحل را از نزدیک ندیدند به مختصری از مسائل در باب دانشگاه ها پرداخت.

وی با اشاره به اینکه در صدر انقلاب چند سالی دانشگاه های ما تعطیل شدند، خاطرنشان کرد: افرادی که دلشان با انقلاب نبود دانشگاه ها را به محلی برای خرابکاری و توطئه تبدیل کرده بودند و عملاً هیچ عملی از آن بیرون نمی‌آمد و همین مخالفان ضدانقلاب باعث تعطیلی چند ساله دانشگاه ها در صدر انقلاب شد.

صبح پنجمین روز از این اردو با حضور دانشجویان در مراسم دعای ندبه شروع شد.

در ادامه دکتر فروغ نیلچی زاده، استاد دانشگاه الزهرا(س) به عنوان مدرس کارگاه راهکارهای عملی حجاب و عفاف  به ایراد سخنرانی پرداخت. وی در همین راستا تصریح کرد: اولین قدم برای عملی کردن وظیفه حجاب و عفاف در دانشگاه‌ها، دلسوزی افراد نسبت به یکدیگر است و در این بین دختران سال بالایی دانشگاه می توانند الگوی دختران جدیدالورود شوند.

نیلچی زاده همچنین در بخش دیگری تحت عنوان نقش روابط دختر و پسر در ازدواج برای دانشجویان این صحبت کرد.

وی تاکید کرد که خودشناسی مهمترین اولویت در برقراری رابطه با جنس مخالف هست و لازم است دختر و پسر قبل از برقراری یک رابطه که قرار است منجر به ازدواج شود شناخت کافی از نیاز ها و احساسات خود داشته باشند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
در سفر رافائل گروسی به تهران موارد
انتقاد یک امام جمعه از مشروب‌خوری برخی پزشکان ایرانی
فوت دردناک نخبه کنکوری به همراه پدرش +جزِئیات
زشت است جمعیتی در یک صنف مقدس(پزشکان) با عادی انگاری، دسته جمعی مجلس گناه برپا کنند
بارش‌های باورنکردنی باران در یک استان غربی
شیعه جعفری
مقاومت اسلامی عراق برای اولین بار تل آویو را هدف قرار داد
محرومیت از تحصیل در انتظار داوطلبان متخلف / اعتراض دانشجویان شریف / جذب ۷۲ هزار معلم از طریق آزمون‌های استخدامی
مرکز تولید مشروبات الکلی در رژیم‌ صهیونیستی هک شد
لیست انتخاباتی شورای وحدت منتشر شد
طرز تهیه خورش بادمجان با گوشت چرخ کرده
شگفت‌زدگی فعال اقتصادی چینی از پیشرفت‌ دانش‌بنیان‌ها در حوزه انرژی خورشیدی
بیش از ۴۰ درصد رای‌دهندگان آمریکایی جنگ داخلی را محتمل می‌دانند
شهادت ۳ شهروند ترکیه‌ای از سوی رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر
پیام اعتراض دانشجویان آمریکا، پایان دادن به جنایت در غزه است
تعطیلی یک دانشگاه در فرانسه بدلیل اعتراضات دانشجویان حامی فلسطین
تقلای سنای آمریکا برای جلوگیری از بازداشت مقامات تل آویو
۲۰۰ بازداشت فقط در یکی از دانشگاه‌های امریکا
یورش اشغالگران به مناطق مختلف کرانه باختری/ شهادت ۱۸ فلسطینی
بمباران بامدادی رفح در جنوب نوار غزه/ شهادت شماری از فلسطینیان
دانشگاه «ساینس‌پو» فرانسه به دلیل اعتراضات تعطیل شد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top