تاریخ انتشار: یکشنبه 1395/05/10 - 18:28
کد خبر: 205969

دانشجویان پزشکی خواستار مداوای شیخ زکزاکی

از دستگاه دیپلماسی می خواهیم که طبق قانون اساسی و اخلاق اسلامی- انقلابی عمل کرده و موضع گیری شفافی نسبت به دفاع از مستضعفان و احقاق حق آنها داشته و علی الخصوص پیگیری وضعیت شیخ ابراهیم زکزاکی را با توجه به وجود اخبار نگران کننده نسبت به وضعیت سلامت وی در دستور کار خود قرار دهد.

خبرنامه دانشجویان ایران: از دستگاه دیپلماسی می خواهیم که طبق قانون اساسی و اخلاق اسلامی- انقلابی عمل کرده و موضع گیری شفافی نسبت به دفاع از مستضعفان و احقاق حق آنها داشته و علی الخصوص پیگیری وضعیت شیخ ابراهیم زکزاکی را با توجه به وجود اخبار نگران کننده نسبت به وضعیت سلامت وی در دستور کار خود قرار دهد.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ تشکل های دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی استان سیستان و بلوچستان با صدور بیانیه‌ای حمایت خود را از شیخ ابراهیم زکزاکی اعلام کرده و خواستار اعزام جهت مداوای وی شدند.

متن بیانیه به این شرح است:

بسمه تعالی

ما از اول گفتیم می خواهیم انقلابمان را صادر کنیم. صدورانقلاب به لشکرکشی نیست بلکه می خواهیم حرفمان را به دنیا بزنیم که یکی از آن مراکز، وزارت امورخارجه است که باید مسائل ایران و اسلام و گرفتاری هایی که ایران ازشرق و غرب داشته است، به دنیا برساند و به دنیا بگوید که می خواهیم اینگونه عمل کنیم.
(صحیفةنور، جلد ۱۹، صفحة ۲۴۲، ۱۱/۸/۶۴)

انقلاب اسلامی ایران همراه بامؤلفه های ارزشی و انگیزشی به وقوع انجامید، ارزشها و اعتقاداتی همچون مبارزه باظلم و استکبار ستیزی و دفاع از مظلوم و سر دادن ندای حق طلبی و... که با همین شعائر نیز در دنیا شناخته شد و نور امیدی را در دل انسانهای آزاده و حق طلب و موجی را در بین مظلومین ایجاد کرد، انگیزه ای شد برای حرکت، برای استقلال به سمت جهانی عاری از ظلم و مبتنی بر ارزشهای دینی که باعث قوت قلب مستضعفین شد.

حمایت سیاسی و دفاع از مظلوم و مبارزه با استکبار در قانون اساسی ایران آمده است و علاوه بر آن طبق فرموده های امام خمینی(قدس سره) و رهنمودهای رهبر انقلاب این موضوع برای ملت ایران هم یک اصل انسانی و اخلاقی و دینی است. این خصوصیات جمهوری اسلامی ایران توقعات به حقی را در میان مظلومین و مستضعفین جهان ایجاد کرده است یعنی عملکرد ما تنها محدود به خود ما نیست مربوط به جریان فرزندان روح الله است که از ایران اسلامی آغاز و تا دل آفریقا هر روز در حال گسترش اند و در طی مسیر صدور انقلابمان مسئولیت ما مسئولیتی تاریخی است، در اینکه ملت ایران همیشه یاور مظلوم بوده و هستند شکی نیست اما آنچه ما را وادار به گفتن کرد و آنچه که ملت ایران را نگران کرده، رویکرد غیرانقلابی برخی مسئولین است.

در سفر وزیر امورخارجه کشورمان به نیجریه انتظار می رفت که حمایت از مردم مظلوم نیجریه در دستور کار دیپلمات های ایرانی قرارگیرد و موضوع شیخ ابراهیم زکزاکی و یارانش را به صورت معقول پیگیری کنند اما حتی این موضوع به دولت نیجریه گوشزد هم نشد و این سفر چیزی جز کلمات و تعارفات متداول و لبخندهای تکراری چیزی در بر نداشت؛ لذا سکوت و بی تفاوتی و برخورد گزینشی و تبعیض آمیز دستگاه دیپلماسی دولت این روزها بیش از پیش نمایان شده است.

اکنون این سئوال مطرح است که خون مردم نیجریه چه فرقی با مردم کشورهای اروپایی دارد؟ چرا حمایت از مظلومان نیجریه با اقدام عملی و موضع گیری شفاف و صریح همراه نیست؟ چرا دفاع از مستضعفین برای دیپلمات های دولت یازدهم اینقدر سخت و ملال آور است؟ چه می شود که کوچکترین اتفاق در غرب با واکنش سریع مسئولان همراه است اما مسئله نیجریه و کشمیر و افغانستان و بحرین....مورد توجه قرار نمی گیرد؟

از دستگاه دیپلماسی می خواهیم که طبق قانون اساسی و اخلاق اسلامی- انقلابی عمل کرده و موضع گیری شفافی نسبت به دفاع از مستضعفان و احقاق حق آنها داشته و علی الخصوص پیگیری وضعیت شیخ ابراهیم زکزاکی را با توجه به وجود اخبار نگران کننده نسبت به وضعیت سلامت وی در دستور کار خود قرار دهد تا بیش از این باعث خوشحالی دشمنان محور مقاومت و همچنین مستکبرین عالم نشویم، همچنین با توجه به استفاده ما دانشجویان دانشگاههای علوم پزشکی از بیت المال مسلمین و تحصیل در دانشگاههای نظام مقدس جمهوری اسلامی، دفاع و حمایت از مظلومین عالم را که یکی از آرمان های بلند انقلابمان می باشد وظیفه بی قید و شرط خود دانسته و درخواست داریم وزارت خارجه مقدمات اعزام تیم پزشکی جهت مداوای شیخ زکزاکی را برایمان فراهم سازند.

بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
جامعه اسلامی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی زابل
انجمن اسلامی مستقل دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر
کانون قرآن و عترت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
نظر کارشناس داوری در مورد صحنه‌های دیدار استقلال
استقلال همچنان در صدر/ کامبک لحظات پایانی استقلال مقابل ذوب آهن
سرمربی پرسپولیس: می خواهیم قهرمانی فصل گذشته را تکرار کنیم
جزئیات توافق پیشنهادی آتش‌بس در غزه
حاشیه بازی استقلال مقابل ذوب آهن
ترابی: اورنوف فوق العاده است
نامه تاج به وزیر ورزش و جوانان درمورد فصل آینده لیگ برتر
نمایشگاه مجازی کتاب آغاز به کار کرد
اولین داروی رشد مجدد دندان وارد فاز آزمایش انسانی می‌شود
لغو مراسم فارغ‌التحصیلی در دانشگاه کلمبیا به دلیل اعتراضات
حماس: آماده مقابله با هر گونه حمله اسرائیل به «رفح» هستیم
موافقت حماس با پیشنهاد مصر و قطر برای آتش‌بس در غزه
گفت‌وگوی بایدن و نتانیاهو درباره رفح
برگزاری ششمین نشست کمیسیون مشترک کنسولی ایران و تاجیکستان
رشد ۱۸ دلاری قیمت طلا در معاملات امروز
تامین ۶ میلیارد دلار ارز برای واردات در سال جاری
حاشیه بازی پرسپولیس مقابل نساجی
تساوی سپاهان مقابل استقلال خوزستان
معرفی بهترین تشک یک نفره برای حل مشکل بی‌خوابی دانشجویان
تصمیم‌های داور بازی نساجی و پرسپولیس تایید شد
ارتش ۱۰ نفره پرسپولیس با برد مقابل نساجی موقتا صدرنشین شد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top