تاریخ انتشار: چهارشنبه 1395/05/20 - 12:56
کد خبر: 206881

عیسی سحرخیز به سه سال حبس محکوم شد

عیسی سحرخیز از چهره های سیاسی اصلاح‌طلب می باشد که بعد از پیروزی سیدمحمد خاتمی در دوم خرداد 1376 با معرفی عطاء الله مهاجرانی به جایگاه مدیرکلی مطبوعات داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منصوب گردید.

خبرنامه دانشجویان ایران: وکیل مدافع عیسی سحرخیز گفت: موکلم به دلیل توهین به مسوولان عالی نظام و تبلیغ علیه نظام به سه سال حبس محکوم شده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ محمود علیزاده طباطبایی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: موکلم سه پرونده دارد؛  پرونده اول با اتهام نشر اکاذیب در شعبه 1058 دادگاه کارکنان دولت رسیدگی شد ولی هنوز رای صادر نشده است. پرونده دوم موکلم با اتهام توهین به رییس قوه قضاییه در شعبه  1057 دادگاه کارکنان دولت بود که به دلیل صدور قرار عدم صلاحیت از سوی دادگاه، پرونده به دادگاه کیفری یک استان تهران ارجاع شد زیرا اتهام موکلم طبق قانون جدید جرم سیاسی،  از مصادیق جرم سیاسی تلقی شده است. پرونده سوم موکلم با اتهام توهین و تبلیغ علیه نظام بود که شعبه 28 دادگاه انقلاب به آن رسیدگی کرد و روز گذشته رای این پرونده  صادر و به من ابلاغ شد.

گفتنی است عیسی سحرخیز از چهره های سیاسی اصلاح‌طلب میباشد که بعد از پیروزی محمد خاتمی در دوم خرداد 1376 با معرفی عطاء الله مهاجرانی به جایگاه مدیرکلی مطبوعات داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منصوب گردید.

وی در هنگامه هجمه شدید روزنامه‌های زنجیره‌ای به نهادها و شخصیت‌های انقلابی، از آنان به‌طور تمام‌عیار حمایت کرد و به ابراز تأسف از توقیف نشریات هتاک پرداخت، حمایت علنی وی از روزنامه‌نگارهای ضدانقلاب به نحوی بود که دفتر کارش در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به پاتوق کاری امثال اکبر گنجی و ... برای جنگ روانی علیه جریانات سیاسی انقلابی بدل شده بود.

عیسی سحرخیز از حامیان اصلی اعطای مجوز به روزنامه زن – با مدیرمسئولی فائزه هاشمی رفسنجانی- در سال 1383 در جلسه هیات نظارت بر مطبوعات کشور به حمایت از انتشار مقالاتی پیرامون روابط غیرشرعی دختران و پسران در مطبوعات می‌پردازد که این رفتار وی با مخالفت شدید حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای –نماینده قوه قضائیه در هیات نظارت و رئیس وقت دادگاه ویژه روحانیت – همراه می‌شود و این اظهارات باعث می‌شود که عیسی سحرخیز به حجت‌الاسلام اژه‌ای حمله فیزیکی نماید.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
رهبرانقلاب: امنیت شغلی کارگر از وظایف مسئولین است +فیلم
استعفای بالاترین مقام نظامی صهیونیست‌ها +فیلم
آمریکا: مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم
مثال جالب رهبرانقلاب درمورد پیشرفت +فیلم
دستگیری ۱۸ شیاد کنکوری
AFC واگذاری استقلال و پرسپولیس را تایید کرد
بیش از ۸ هزار عضو هیات علمی خانم در دانشگاه‌ها فعالیت می‌کنند
تحلیل رهبرانقلاب درباره تحریم‌های علیه ایران +فیلم
وظایف مهم مسئولین در قبال جهش تولید از نگاه رهبر انقلاب +فیلم
آمریکا اتهامات جنایی و تحریمی علیه ۴ ایرانی را علنی کرد
احداث اولین خوابگاه متاهلی در دانشگاه شاهد
اطلاعیه استقلال؛ بازی ما بدون تماشاگر است
تبرئه استقلال از شکایت ۴۲ میلیاردی یک ایجنت
امشب آخرین فرصت انتخاب رشته داوطلبان آزمون دکتری سال ۱۴۰۳
همخوانی کارگران در حضور رهبرانقلاب +فیلم
تحریم های جدید ایران تا چه حد جدی است؟
پیام کارگران هفت تپه به رهبر انقلاب +عکس
گزارش تصویری/ دیدار کارگران با رهبر انقلاب
دیدار کارگران با رهبر انقلاب
ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید آغاز شد
رییسی با استقبال نخست‌وزیر سریلانکا وارد این کشور شد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top