تاریخ انتشار: یکشنبه 1395/05/31 - 21:36
کد خبر: 207680

دستمزد 300 میلیونی برای لیلا حاتمی

البته همانگونه که عنوان شد ممکن است تک تک این بازیگران این رقم‌ها را رد کنند اما بعید است حتی یکی از این بازیگران حاضر به اعلام ارقام دستمزدش در پروژه های اخیرش شود. در مقابل در هالیوود، دستمزد تمام بازیگران مشخص است و با یک محاسبه ساده می‌توان پی برد که به خدمت گرفتن بازیگر مذکور سوددهی دارد و سودده ترین بازیگر در هر سال و پردرآمدترین بازیگر چه کسانی بوده اند.

خبرنامه دانشجویان ایران: لیست منتشر شده از دستمزد شانزده تن از سرشناس‌‍ترین بازیگر زن سینمای ایران و سکوت این چهره‌ها و عدم شفاف سازی در قابل دریافت‌هایشان بار دیگر ابعاد وسیع عدم شفافیت مالی در ایران و در میان سلبریتی‌ها از جمله بازیگران و فوتبالیست را یادآور شد؛ رویکردی که منجر عدم امکان تشخیص واقعیِ میزان سوددهی بازیگران سینمای ایران شده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از به نقل تابناک؛ دسترسی به رقم‌های دقیق دستمزد بازیگران تقریباً غیرممکن است و تهیه کنندگانی که این دستمزدها را پرداخت کرده‌اند نیز هیچ‌گاه جرات بیان علنی رقم دستمزدها را ندارند و خود را وارد چنین چالشی با جامعه بازیگری نمی‌کنند. به عنوان نمونه چندی پیش دو تهیه کننده سینما گفته بودند برای دو پروژه سینمایی مجزا قصد به خدمت گرفتن رضا عطاران را دارند و اگر این بازیگر درخواست قابل توجهی داشته باشد، تا سقف 500 میلیون تومان توان پرداخت دارند.

اندکی پس از این خبر، رضا عطاران پیشنهاد 500 میلیون تومانی از تهیه کنندگان را رد کرد؛ موضوعی که اساساً ماهیت وجودی نداشت و در واقع برآوردهای مالی تهیه کنندگان بود. عطاران در عین حال در هیچ یک از گفت و گوهای بعدی اش حاضر نشد حتی حدود رقم دریافتی را برای هر پروژه اعلام کند و در واقع ترجیح داد فضای غیرشفاف درباره درآمدِ به حقش، پابرجا بماند.

هفت صبح به تازگی در گزارش به دستمزد شانزده بازیگر زن سینمای ایران اشاره کرده و در اتفاقی کم سابقه، دستمزد این ستاره های سینما که بین 30 تا 44 سال دارند را اعلام کرده است؛ رقم‌هایی که از سوی این بازیگران تکذیب نشده اما بعید نیست تکذیب شود و در عین حال بعید نیست به جای شفاف سازی و بیان ارقام دقیق، رقم دستمزد امری «شخصی» خوانده شود و هرگونه شفاف سازی مالی از سوی برخی سینماگران تقبیح شود!

بر اساس این لیست پگاه آهنگرانی بازیگر 33 ساله و ساره بیات بازیگر 36 ساله، برای هر فیلم 120 میلیون تومان دستمزد می گیرند. الناز شاکردوست 32 ساله و هانیه توسلی .بازیگر مجرب 37 برای هر پروژه 140 میلیون دستمزد مطالبه می‌کنند و ویشکا آسایش بازیگر 43 ساله سینمای کمدی ایران بیشتر وقت ها در نقش های فرعی ظاهر می شود اما در صورت بازی در نقش اول کمتر از 150 میلیون تومان نمی گیرد.

بر اساس لیست این روزنامه، مریلا زارعی بازیگر 43 ساله دستمزدش میانگین 150 میلیون تومان است و باران کوثری دختر 30 ساله رخشان بنی اعتماد با سه سیمرغ بهترین بازیگری و پریناز ایزدیار 30 ساله که درخشش ناگهانی اش در ابد و یک روز نامش را بر سر زبان ها انداخت نیز به اندازه مریلا زارعی دستمزد می گیرند.

طناز طباطبایی بازیگر 33 ساله و مستعد سینمای ایران و مهتاب کرامتی 45 ساله نیز برای هرفیلم بین 150 تا 170 میلیون تومان دستمزد می گیرند. سحر دولتشاهی ستاره 35 ساله سینمای ایران نیز برای هر فیلم بین 150 تا 200 میلیون تومان دستمزد می گیرد. نیکی کریمی بازیگر 44 ساله ایرانی کم کار شده است و دستمزدش برای هر نقش آفرینی 200 میلیون تومان است که شاید نسبتی به مشکل پسندی نیکی کریمی در انتخاب فیلم ها داشته باشد.

ترانه علیدوستی بازیگر 32 ساله، مهناز افشار بازیگر 39 ساله و هدیه تهرانی بازیگر 43 ساله سینمای ایران نیز دستمزدهای 250 میلیونی را طلب می‌کنند و در عین حال، بالاترین رقم دستمزد میان بازیگران زن به لیلا حاتمی 44 ساله با میانگین 300 میلیون تومان نسبت داده شده که البته با توجه به نوعی بازیهای لیلا حاتمی، رقم‌های قابل تاملی است.

البته همانگونه که عنوان شد ممکن است تک تک این بازیگران این رقم‌ها را رد کنند اما بعید است حتی یکی از این بازیگران حاضر به اعلام ارقام دستمزدش در پروژه های اخیرش شود. در مقابل در هالیوود، دستمزد تمام بازیگران مشخص است و با یک محاسبه ساده می‌توان پی برد که به خدمت گرفتن بازیگر مذکور سوددهی دارد و سودده ترین بازیگر در هر سال و پردرآمدترین بازیگر چه کسانی بوده اند.

اکنون در سینمای ایران احتمالاً برای عدم پرداخت مالیات هیچ‌گاه این رقم‌ها به طور شفاف اعلام نمی‌شود و در عین حال نمی‌توان پی برد که آیا به خدمت گرفتنِ صرف یک بازیگر 200 میلیونی، منجر به فروشی معادل 600 میلیون خواهد شد و لااقل دستمزدِ خود بازیگر از محل فروش تماشاگران به واسطه انتخاب او تامین می‌شود یا نه. در واقع میزان بازدهی بازیگران سینمای ایران مشخص نیست و در چنین فضایی می‌توان هر قیمتی ارائه کرد، بدون آنکه منطق اقتصادی پشت رقم‌های قراردادها باشد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
دانشگاه امیرکبیر حرکت شجاعانه دانشگاهیان آمریکا و اروپا در حمایت از مردم غزه را ستود
نگرانی شدید تل‌آویو از همکاری‌های دفاعی ایران و روسیه
تصویر متفاوت از اعتراضات دانشجویی آمریکا
بازداشت‌ها در جنبش دانشجویی حامی فلسطین به روایت آمار
سرقت با شگرد تعویض کارت بانکی در مترو
پیام آیت‌الله مکارم خطاب به سردار رادان درباره «طرح نور»
سفر برنامه‌ریزی‌شده «اردوغان» به آمریکا لغو شد
ورزشکاران زن ایرانی افتخار آفریدند
اکثر آمریکایی‌ها به نتانیاهو اعتماد ندارند
دستگیری عامل تیرندازی در منطقه فرحزاد
عمره‌گزاران ایرانی احرام پوشیدند
بایدن: زمانی به خودکشی فکر می‌کردم
قهرمان سابق جودوی آسیا درگذشت
طرح ترافیک جدید امسال اجرا نخواهد شد
اینجا دانشگاه است
حواشی جدید سریال «پایتخت»
ورود پلیس ضد شورش برای متفرق کردن دانشجویان در پاریس +فیلم
رئیسی: تحریم‌ ایران به نتیجه نخواهد رسید
مهلت انتخاب رشته دکتری امروز به پایان می‌رسد
داستانی از نجات یک کسب و کار با پنل پیامکی
بازی‌های بلاک‌چینی: گالا (Gala) پیشگام سرگرمی‌های آینده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top