تاریخ انتشار: جمعه 1395/06/05 - 09:59
کد خبر: 208065

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علم و صنعت؛

جوکار: تصویب قراردادهای نفتی، کشور را دچار خسارت‌های سنگین خواهد کرد

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علم و صنعت گفت: عدم توجه به عواقب تصویب قراردادهای جدید نفتی در مجلس و اجرای آن توسط دولت بدون انجام اصلاحات اساسی، در آینده نه چندان دور کشور را دچار خسارتهای سنگینی خواهد کرد.

خبرنامه دانشجویان ایران: عباس جوکار دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علم و صنعت، گفت: قراردادها جدید دولت یازدهم موسوم به قراردادهای IPC از دو جهت قابل بحث و بررسی است. یکی نگاه جزءنگر و صرفاً تمرکز روی این قرارداد و دیگری نگاه کل‌نگر و تحلیل این قرارداد در دوران پسابرجام.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ به نقل از فارس، وی افزود: در وهله اول و به صورت نگاه تخصصی به موضوع می‌توان ایرادات مهمی از این قرارداد گرفت، ایرادهایی مانند تضاد جدی با حاکمیت ملی، تعارض با قانون اساسی، امکان ایجاد فساد گسترده در این نوع قراردادها، واگذاری طولانی مدت، تضاد جدی با اقتصاد مقاومتی و عدم باور مسولان وزارت نفت به توانمندی داخلی، چگونگی برخورد با شرکت‌­های طرف قرارداد در صورت خروج به بهانه ادامه تحریم‌ها، بازگشت به دوران قبل از ملی شدن صنعت نفت.

جوکار تاکید کرد: در رابطه با ایراداتی که در این قرارداد وجود دارد کارشناسان متخصص و مدیران با سابقه و صاحب نظر در حوزه نفت، وزیر سابق نفت و نمایندگان کمیسیون مختلف مجلس اظهار نظر کرده و یا با ارسال نامه به صورت تخصصی این اشکالات را به مسئولان تصمیم‌گیر در این حوزه گوشزد کرده‌اند.

این فعال دانشجویی تصریح کرد: علاوه بر این بر اساس اخبار منتشره از 15 اشکال اساسی که از طرف بیت حضرت آقا به این قرارداد گرفته شده تنها 4 مورد آن اصلاح و باقی اشکالات رفع نشده است.

حتی بعضی از گزارشات حاکی از آن است که اخیراً رهبر انقلاب طی نامه‌ای به رئیس مجلس خواستار رفع این مشکلات قبل از تصویب آن در مجلس شده‌اند.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علم و صنعت ادامه داد: از پرسش‌هایی که در این بین مطرح می‌شود این است که علت اصرار دولت بر دور زدن مجلس و تصویب این قرارداد بصورت یکطرفه و براساس رویه تصویب برجام چیست؟

چرا دولت در برابر تغییر در محتوی قرارداد مقاومت می‌کند؟  آیا باید شاهد شکل‌گیری کرسنت‌های مجدد باشیم؟ و در نهایت، آیا این نوع قراردادها جزئی از تعهدات نانوشته برجام است که باید جهت باج سبیل به برخی از کشورهای 1+5 پرداخت شود؟

وی ادامه داد: از دیدگاه کل‌نگر و با نگاه تحلیلی به مسائل روز کشور بخصوص در دوران پسابرجام، به نظر می‌رسد این نوع قراردادها بخشی از یک نقشه جامع برای استحاله نظام اسلامی است که استکبار جهانی در یک بازه بلندمدت برای سرنگونی نظام اسلامی طراحی کرده و مسولان مملکت خواسته یا ناخواسته در حال اجرای این برنامه بلند مدت هستند.

جوکار تصریح کرد: از مجموع حوادث اتفاق افتاده در دوران پسابرجام می‌توان فهمید این نقشه جامع شامل پروژه­‌های سیاسی، امنیتی، اقتصادی و اجتماعی است که یک به یک در موعد مقرر خود در حال رونمایی هستند، برجام، ایران کانت 2016، قراردادهای نفتی IPC، هجمه‌های شدید فرهنگی، اوج‌­گیری حملات مسلحانه علیه نظام و مواردی از این دست نمونه‌هایی هستند که در نگاه کلان قطعات تکمیل کننده این پازلند.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علم و صنعت در خاتمه گفت: در نتیجه عدم توجه به عواقب تصویب این‌گونه قراردادها در مجلس و اجرای آن توسط دولت بدون انجام اصلاحات اساسی، کشور در آینده نه چندان دور دچار خسارتهای سنگینی خواهد شد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
اسکای ویو دبی: تجربه فوق العاده سرسره شیشه ای و سکو تماشای دبی
دیزل ژنراتور؛ راهکاری قدرتمند برای تأمین برق
اصولی که هر دانشجویی باید آن را رعایت کند
تظاهرات دانشجویان دانشگاه راتگرز در نیوجرسی آمریکا +فیلم
وعده صادق ضربه مهلکی به غرب پرستان داخلی بود!
شگرد جدید صهیونیست‌ها برای کودک‌کشی در غزه
محل آخرین بازی استقلال در لیگ برتر
آیا طرفداران امام خمینی خرافاتی بودند؟! +فیلم
پیام حماس به گروه‌های مقاومت درباره مذاکرات
معرفی ۲۵۰ موقعیت شغلی در نمایشگاه کار دانشگاه صنعتی امیرکبیر
اوسمار مدعی شد که سپاهان بلوف زده است
زمان بیست و دومین حراج شمش طلا در مرکز مبادله اعلام شد
کارگران قرارداد موقت دائمی می‌شوند؟
آغاز فروش بلیت قطارهای فوق‌العاده مشهد از امروز
پرتاب به آینده با اینترنت ۵.۵G
سیر تا پیاز جنبش دانشجویی حمایت از فلسطین در آمریکا
کاهش صادرات تسلیحاتی فرانسه به اسرائیل با فشار افکارعمومی
بورس جذاب شد/ کوچ نقدینگی از بازار طلا و ارز به بازار سرمایه
کمک‌های اهدایی به سیل‌زدگان در کارتخوان عبدالحمید!
اعتراف «آسترازنکا» درباره عوارض جانبی واکسن
برخورد خشن پلیس با دانشجوی دختر +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top