تاریخ انتشار: دوشنبه 1395/07/05 - 14:38
کد خبر: 210994

پرفسور سمیعی: دانشجویان از دروغ پرهیز کنند

رئیس فدراسیون انجمن جراحان اعصاب جهان از آغاز به کار مرکز بین‌المللی تحقیقات پایه‌ای در ایران خبرداد و گفت: به آینده علمی ایران خوشبین هستیم.

خبرنامه دانشجویان ایران: دکتر مجید سمیعی در مجتمع پیامبر اعظم(ص) دانشگاه علوم پزشکی مازندران، گفت: شما نمی‌دانید و فکرش را هم نمی‌کنید که اهمیت شما دانشجویان چقدر بالاتر از همه مسئولان و اساتید دانشگاه و همه بزرگان این جمع است و دلیلش واضح است چون آینده ایران با شماست و شما اهل علم  باید کشور را بسازید.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ به نقل از ایسنا، وی افزود: اگر قرار است ایران روزی در دنیا درخشش پیدا کند و علوم از ایران به سراسر دنیا تسری یابد نباید زمانی را به بطالت بگذرانید و باید نقش خودتان را در شکوفایی علوم ایفا کنید.

رئیس فدراسیون انجمن جراحان اعصاب جهان، با اشاره به اینکه فعالیت های پژوهشی در حقیقت شکافتن و درنوردیدن مرزهای علم و دانش است، تصریح کرد: باید در رشته خودتان پژوهش کنید و خود را جزو اولین کسانی قرار دهید که به دانش نو در رشته خود دست یافته باشید.

رئیس بیمارستان علوم عصبی هانوفر آلمان گفت: دانشجویان فریب زرق وبرق عناوین و مدارک افراد را که مدعی هستند در دانشگاه های معتبر خارج تحصیل کرده‌اند را نخورید و متخصصان پزشکی بر روی بُرد خود عناوین دانشگاه‌های خارج از کشور را درج نکنند.

پروفسور سمیعی با تاکید بر اینکه همه متخصصان فقط اسم خودشان را بنویسند و از عناوین دانشگاه و کشورها در تابلوی خود پرهیز کنند، اظهار کرد: در این 40 سال اخیر در زیرنوشته‌های خود فقط  «مجید سمیعی»  نوشتم.

وی افزود: اگر بخواهیم در 10 سال آینده در پیشرفت دنیا سهیم باشیم باید از تقلید از کشورهای دیگر پرهیز کنیم، و به جای کپی برداری به موضوعاتی که تاکنون کسی چیزی درباره آن اندیشه نکرده است بپردازیم.

برترین جراح مغز ایرانی در جهان، گفت: از دانشجویان ایرانی انتظار دارم دستگاهی که درست می‌کنند نوآوری در آن وجود داشته باشد و از هر لحاظ برای انسان‌ها کمک کننده باشد.

وی افزود: از اساتید انتظار دارم که اجازه دهند دانشجو از روز اول دانشگاه یک برنامه علمی در کنار درسشان داشته باشند و با کار علمی بر روی مسئله‌ای که بر روی آن کار نشده به معنای واقعی به پژوهش بپردازند.

وی با بیان اینکه بیماران جراحان مغز و اعصاب در گذشته با  مرگ و میر زیادی روبرو می شدند، افزود: در سن 33 سالگی سمت پروفسوری و استادی را در دانشگاه خارج از کشور اخذ کردم.

این پروفسور مغز و اعصاب گفت: وزیر علوم تصمیم گرفتند با بودجه بزرگی برای پیشرفت علم و دانش، مرکز بین‌المللی تحقیقاتی پایه‌ای در ایران بوجود آورند که هزارنفر از محققین درجه یک بین‌المللی در آن مشغول به کار شوند تا دانشجویان ما بتوانند از آن محققان، علوم روز را فرا بگیرند.

وی افزود: اکنون پروژه تکنولوژی رباتیک که کار انسان را انجام می‌دهد از پروژه های مرکز بین‌المللی تحقیقاتی پایه‌ای در ایران است و این مرکز از امسال با این پروژه شروع به کار می‌کند.

سمیعی عنوان کرد: جایزه نخستین اجلاس زنان جهان اسلام در شهر کوالالامپور را طی یک مراسمی  به من اهدا می‌کنند و بنده چون قول داده بودم در چنین روزی در مازندران باشم به خانم افخم سفیر ایران در مالزی سپردم که نماینده من در این مراسم جایزه را دریافت کند.

تقدیم ارزش معنوی جایزه اجلاس زنان جهان اسلام به علوم پزشکی مازندران

وی افزود: اینجانب ارزش معنوی این جایزه بزرگ اسلامی دنیا را به دانشگاه علوم پزشکی مازندران تقدیم می‌کنم.

این جراح برتر مغز جهان به دانشجویان توصیه کرد از گفتن دروغ پرهیز کنند و اگر قولی به کسی دادند حتما وفا کنند، در دوراهی زندگی راهی که در آن دانش و معرفت است بروند و از راه شهرت و ثروت پرهیز کنند چرا که دانش سرمایه‌ای گران‌بهاء است که جهان را به تسخیر شما درمی‌آورد.

دکتر سمیعی افزود: اگر در کشور ما کسی دنبال دانش رفت و فقیر شد مقصر تمام مسئولین کشور هستند و باید پاسخگو باشند.

وی با اشاره به تبلیغات سوء درباره جامعه ایران در غرب، گفت: گاها در غرب، جامعه ایران را با عربستان مقایسه می‌کنند و وقتی در جواب این افراد می‌گویم 70 درصد از دانشگاهیان ما بانوان هستند تعجب می‌کنند.

سمیعی در پایان گفت: اساتید ارتباط خودشان را با دانشجویان محکم‌تر و نزدیک‌تر کنند و اساتید باید نیروی دانشجویان و مشوق آنها باشند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
حواشی جدید سریال «پایتخت»
ورود پلیس ضد شورش برای متفرق کردن دانشجویان در پاریس +فیلم
رئیسی: تحریم‌ ایران به نتیجه نخواهد رسید
مهلت انتخاب رشته دکتری امروز به پایان می‌رسد
داستانی از نجات یک کسب و کار با پنل پیامکی
بازی‌های بلاک‌چینی: گالا (Gala) پیشگام سرگرمی‌های آینده
بیش از ۳۰ مدل ایده عکاسی طبیعت (پسرانه و دخترانه)
گزارشی از زنده به گورشدن ۲۰ نفر در غزه + جزئیات
دستور مهم رئیسی برای دیوارکشی مرزهای ایران
تجمع دانشجویان حامی فلسطین در نزدیکی کاخ سفید+فیلم
تفاوت چاپ مش و چاپ استیکر در چیست؟
بعد از ژل لب چکار کنیم؟/ تا نخوانده اید تزریق ژل لب انجام ندهید!
ایران برای ایجاد یک پایگاه دائمی در دریای سرخ تلاش می‌کند
چرا مشارکت در دور دوم انتخابات مهم است؟
تحویل مشعل المپیک به فرانسه
جزئیات مشوق‌های مهارت آموزی برای سربازان
زمان تبلیغات داوطلبان مرحله دوم انتخابات
فقط این افراد می‌توانند در دور دوم انتخابات مجلس رأی دهند + جزئیات
کدام ورزشکاران و مربیان در ایران مسلمان شدند؟ +جزئیات
دهه سرآمدی آموزش در دانشگاه‌ها از امروز آغاز شد
حمایت اساتید دانشگاه در آمریکا از دانشجویان حامی فلسطین
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top