تاریخ انتشار: چهارشنبه 1395/07/07 - 00:11
کد خبر: 211126

نگاهی به پیام مشاور ارشد رئیس جمهور به ضرغامی؛

پوشش ناکارآمدی با تاکتیک «آشنا»ی دولت!

پوشش ناکارآمدی با تاکتیک «آشنا»ی دولت!

حسام‌الدین آشنا مشاور فرهنگی حسن روحانی مدتی است که پست های توئیتری خود را روی مسائل انتخاباتی تنظیم کرده است، وی که چندی پیش خطاب به قاسم سلیمانی نوشته بود: «بگذاریم حاج قاسم در قله اسطوره ای دفاع از حریم و حرم بماند؛ نگذاریم او را چون محسن و باقر به کارزار کلید و گازانبر بکشانند.»؛ در آخرین پست خود با کنایه به عزت الله ضرغامی که این روزها با توجه به ماجرای

خبرنامه دانشجویان ایران: با آغاز مهرماه و بازگشایی دانشگاه‌ها بازار اخبار انتخاباتی نیز سروشکل دیگری گرفته است، از آمدن و نیامدن گزینه گروه های سیاسی تا کنایه زدن ها بهم!

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ نزدیک به هفت ماه دیگر انتخابات ریاست جمهوری برگزار می شود و گروه های سیاسی تحرکات جدی خود را برای ورود به این فضا آماده می کنند، در این بین دولت که به گفته رئیس جمهور روحانی، تا پایان دوره پیگیر وظایف خود خواهد بود، به نظر می رسد وارد «متن» دیگری شده است.

حسام‌الدین آشنا مشاور فرهنگی حسن روحانی مدتی است که پست های توئیتری خود را روی مسائل انتخاباتی تنظیم کرده است، وی که چندی پیش خطاب به قاسم  سلیمانی نوشته بود: «بگذاریم حاج قاسم در قله اسطوره ای دفاع از حریم و حرم بماند؛ نگذاریم او را چون محسن و باقر به کارزار کلید و گازانبر بکشانند.»؛ در آخرین پست خود با کنایه به عزت الله ضرغامی که این روزها با توجه به ماجرای احمدی نژاد مسئله آمدنش به صحنه انتخابات جدی تر شده است، می نویسد: «یک توصیه دوستانه به جناب آقای مهندس ضرغامی لطفا به خاطر خودتان چهار سال صبر کنید دیر نمی‌شود.»

مشاور ارشد دولت روحانی که این روزها بیشتر در «فضای مجازی» دیده می شود اخیرا نیز در تحلیل خود از سفر روحانی به سازمان ملل نوشته بود: "سخنان چند دقیقه پیش اوباما در سازمان ملل پاسخ دقیق و بهنگامی به حسن نیت و تدابیر یک ساله روحانی بود. این دو لازم نیست یکدیگر را ملاقات کنند کافی است یکدیگر را درک کنند و شجاعت کافی برای عبور از گذشته‌های دور و نزدیک را داشته باشند."

اظهارات اخیر «مرد اول» فضای مجازی - رسانه ای دولت که لقب مشاور ارشد روحانی نیز یدک می کشد، می‌تواند رمزگشای چند نکته در هفت ماه مانده به انتخابات باشد:

1-  ضعف و ناکارآمدی اقتصادی که اعتراضات زیادی را در فضای عمومی به همراه داشته و توده مردم «تغییر» را احساس نکرده اند، و به تعبیری «آب رفته به جوی باز نگشت»، تاکتیک تغییر زمین بازی  از مسائل اقتصادی به سیاسی و اجتماعی مدل خوبی برای فرار از این ناکارآمدی است. مطرح کردن مجدد ماجرای کنسرت ها و حضور در فضای های مجازی با «چاشنی» انتخابات مصداق این تاکتیک است.

2- مسئله بعدی این کنایه، تایید انتقادات منتقدین دولت است، منتقدینی که حضور افراد «ناکارآمد» و «بی تحرک» را در دولت روحانی «پاشنه آشیل» وی مطرح کرده اند، این مسئله تا آنجایی رفت که چندی قبل غلامحسین کرباسچی  با اشاره به این مسئله می گوید:  «اینکه ما به مجلس نگاه کنیم و آنها به ما نگاه کنند و یک تعدادی آدم خسته و سالخورده بنشینیم و بلند شویم که نمی‌شود! اصلا فرض کنید که مناقشه هسته‌ای هم حل شد، بعد از آن چه؟ این بی‌تحرکی‌ها آدم را برای دولت نگران می‌کند. چشم بر هم گذاشتیم مهلت این دولت گذشت. وزرا و شخص رئیس‌جمهور باید فکر کنند خروجی این دوره از دولت آن هم با همه امیدی که مردم به آن بسته‌اند، فقط در این خلاصه نشود که تحریم‌ها برداشته شد. اگر هنگام تحریم‌ها، تحرک ما این‌گونه باشد لابد بعد از آن دیگر خیالمان راحت خواهد شد و می‌گوییم همه‌چیز هست، دیگر! ».

3- نگاه «مستبدانه» مشاور ارشد دولت به حضور و یا عدم حضور شخصیت ها در انتخابات یک پدیده تازه در این دولت می تواند باشد؛ این مسئله در حالی است که مسئولان دولتی در سخنرانی های اخیر خود از عدم دخالت دولت در انتخابات سخن گفته است؛ در این رابطه،‌ محمدباقر نوبخت،‌ سخنگوی دولت چندی پیش نیز با بیان اینکه دولت به‌عنوان مجری انتخابات قانونا در اجرای انتخابات دخالت خواهد کرد، می‌گوید: «دولت به هیچ وجه از امکانات دولتی له یا علیه کسی استفاده نخواهد کرد.»؛ این جمله گرچه در وحله اول هیچ ارتباطی با «پیام های توئتری» نداشته باشد، اما دنبال کردن همین خط توسط آشنا از پیام توئیتری به قاسم سلیمانی گرفته تا ضرغامی، این ابهام ایجاد می شود که مسئولان دولتی از طرق دیگر دنبال اهداف انتخاباتی خود هستند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
سرکوب دانشجویان دانشگاه کلمبیا در نیویورک / برگزاری ۹۰ رویداد در نود سالگی دانشگاه تهران /آغاز پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه آزاد
اولین تمرین پرسپولیس بعد از حذف از جام حذفی برگزار شد
حمایت دانشگاهیان از خیزش دانشجویان در آمریکا
تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری
مخبر در دیدار نخست وزیر بورکینافاسو: ایران آمادگی دارد دستاوردهای خود را در اختیار کشورها قرار دهد
مخبر در دیدار معاون رئیس جمهور زیمباوه: تعاملات تهران با کشورهای دوست و جهان براساس راهبرد برد-برد است
پیشنهادهای وزیر دفاع ایران در اجلاس شانگهای چه بود؟
هزاران معترض اسرائیلی خواستار برکناری نتانیاهو شدند
سفر ۲ روزه بلینکن به عربستان با محوریت ایران و غزه
گشایش‌های ارزی با سفر رئیس بانک مرکزی به عربستان در راه است؟
۲۶ کارگر نمونه توسط رئیس جمهور تقدیر می‌شوند
پذیرفته‌شدگان چندبرابر ظرفیت آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش برای تحویل مدارک چه کنند؟
آتش سوزی در یک ساختمان اقامتی در محدوده میدان ولی‌عصر
تلاش مافیای خودرو برای ممانعت از ورود خودروهای برقی به کشور
فرود هواپیمای اسرائیلی در عربستان
سرقت تلفن همراه پشت چراغ قرمز در کمتر از ۳۰ ثانیه +فیلم
کاریکاتور| کار گذاشتن ابزار جاسوسی در بدن داوطلبان کنکور توسط پزشک
افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران +عکس
قبض این مشترکان برق ۲۴ برابر می‌شود
کاریکاتور| ساعت به وقت غزه
اعلام حمایت دانشجویان اردبیلی از جنبش ضدصهیونیستی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top