تاریخ انتشار: چهارشنبه 1395/07/14 - 02:20
کد خبر: 211928

هشدار جدی به فروشندگان موبایل و تبلت:

ترفند جدید سارقان موبایل: انتخاب طعمه از روی سایت‌ دیوار

ترفند جدید سارقان موبایل: انتخاب طعمه از روی سایت‌ دیوار

سارقان در شیوه‌ای کاملا جدید و به‌روز قربانیان و طعمه‌ها را از روی سایت‌های فروش تجهیزات دیجیتالی و خانگی دست دوم مانند سایت دیوار انتخاب می‌کنند.

خبرنامه دانشجویان ایران: سارقان در شیوه‌ای کاملا جدید و به‌روز قربانیان و طعمه‌ها را از روی سایت‌های فروش تجهیزات دیجیتالی و خانگی دست دوم مانند سایت دیوار انتخاب می‌کنند.

به گزارش سرویس فناوری اطلاعات «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از پلیس آگاهی تهران بزرگ؛ دزد حرفه‌ای که اخیرا دستگیر شده است می‌گوید طعمه‌های خود را از روی سایت دیوار انتخاب و با آن‌ها به بهانه دیدن گوشی موبایل فروشی دست دوم قرار ملاقات گذاشته است. بعد با استفاده از آب‌میوه صاحب گوشی را بی‌هوش کرده و موبایل را به سرقت می‌برد. این سارق گوشی‌های موبایل سعی کرده است فروشندگانی را پیدا کند که اسمارت‌فون‌های گران قیمت چند میلیون تومانی برای فروش دارند. یک عکاس خبرگزاری که گوشی حدودا سه میلیونی وی به همین روش به سرقت رفته است می‌گوید: «بنده آگهی مربوط به فروش گوش تلفن همراه خود را در سایت دیوار ثبت کرده بودم که شخصی تحت عنوان خریدار با تلفن بنده تماس گرفت؛ پس از توافق بر سر قیمت خرید گوشی، در محل پل آزادگان قرار گذاشتیم و جوانی حدودا 30 ساله در محل حاضر شد.

پس از توافق بر سر قیمت گوشی این جوان به بهانه گرفتن پول از برادرش، اقدام به کرایه دربست یک خودرو سواری نمود و با یکدیگر به چهارراه بهار رفتیم. در آنجا، این شخص طی تماس با برادرش خواهان چند دقیقه فرصت از بنده شد و نهایتا بنده را به خوردن یک لیوان آبمیوه دعوت کرد؛ به بهانه خرید آبمیوه از ماشین پیاده شد و پس از چند دقیقه با دو لیوان آب هویچ مجددا به ماشین بازگشت؛ مجددا به همان محل ملاقات اول خود در محدوده پل آزادگان بازگشتیم.

در آنجا بود که این شخص مدعی شد پول خرید گوشی تلفن همراه توسط برادرش و از طریق سیستم شتاب بانکی به حساب بنده واریز شده و به این بهانه از من خواست تا از طریق ATM موجودی حساب خودم را چک کنم؛ در حالیکه قصد مراجعه به پای دستگاه خودپرداز (ATM) را داشتم، دچار سردرد و سرگیجه شدیدی شدم؛ در آن شرایط تنها متوجه سرقت گوشی تلفن همراه خود توسط این شخص و فرار وی از محل شدم.»

در چند سال اخیر کسب‌وکارهای آنلاین فروش دست دوم رونق گرفتند و سایت‌هایی مانند دیوار و شیپور محلی برای قرار دادن تصاویر کالاها به همراه شماره موبایل و اطلاعات تماس ضروری دیگر است. به نظر می‌رسد این موضوع دارد به یک ترفند برای سوءاستفاده از اطلاعات افراد و بعضا رخ دادن اتفاق‌هایی مشابه آن‌چه در بالا گفتیم؛ می‌شود.

به همین خاطر؛ افرادی که قصد فروش موبایل، تبلت، نوت‌بوک و دیگر کالای لوکس و همراه را دارند؛ باید بسیار مواظب بوده و سعی کنند احتیاط‌های لازم را برای فروش و قرار فروش با اشخاص دیگر ناشناس در نظر داشته باشند. در صورت امکان مکان‌های عمومی را برای قرار ملاقات‌ها و بازدید از کالای مورد نظر انتخاب کنند و همراه با فرد دیگری سر قرار بروند یا بسیاری از موارد ضروری مانند قیمت را همان پشت تلفن حل و فصل کنند تا نیازی به معطلی و فراهم شدن فرصت‌هایی برای سرقت به‌وجود نیاید.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
هزاران معترض اسرائیلی خواستار برکناری نتانیاهو شدند
سفر ۲ روزه بلینکن به عربستان با محوریت ایران و غزه
گشایش‌های ارزی با سفر رئیس بانک مرکزی به عربستان در راه است؟
۲۶ کارگر نمونه توسط رئیس جمهور تقدیر می‌شوند
پذیرفته‌شدگان چندبرابر ظرفیت آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش برای تحویل مدارک چه کنند؟
آتش سوزی در یک ساختمان اقامتی در محدوده میدان ولی‌عصر
تلاش مافیای خودرو برای ممانعت از ورود خودروهای برقی به کشور
فرود هواپیمای اسرائیلی در عربستان
سرقت تلفن همراه پشت چراغ قرمز در کمتر از ۳۰ ثانیه +فیلم
کاریکاتور| کار گذاشتن ابزار جاسوسی در بدن داوطلبان کنکور توسط پزشک
افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران +عکس
قبض این مشترکان برق ۲۴ برابر می‌شود
کاریکاتور| ساعت به وقت غزه
اعلام حمایت دانشجویان اردبیلی از جنبش ضدصهیونیستی
دستگیری بیش از ۶۰۰ نفر در جنبش دانشجویی ایالات متحده
کاریکاتور| پاسخ مسخره!
قدردانی زلفی‌گل از دست‌اندرکاران حفظ سلامت کنکور
ایران جزو آسیب‌پذیرترین کشورها از بلایای طبیعی
زلفی گل: جوسازی‌های ایجادشده در خصوص اخراج استادان صحت ندارد
نامه رئیس دانشگاه میبد به رئیس دانشگاه کلمبیا: به دانشجویان غیور خود فرصت اعتراض بدهید
دیپلمات ایرانی: جنبش دانشجویی در خط مقدم اعتراض‌ به حامیان نسل‌کشی در غزه است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top