تاریخ انتشار: سه شنبه 1395/07/27 - 01:07
کد خبر: 213163

صنعت خودروی ایران ۵۰ سال است که در جا می‌زند

نماینده مردم پلدختر و معمولان در مجلس شورای اسلامی در پایان با تأکید بر این که صنعت خودروی ایران، بازار انحصاری 80 میلیون نفری کشور را در اختیار دارد، خاطرنشان کرد: خودروسازان به جای حفظ این بازار بزرگ و جلب مشتریان بیشتر، روز به روز با تولیدات غیر رقابتی و آلاینده خود، حداقل مشتریان موجود خویش را نیز از دست می دهند.

خبرنامه دانشجویان ایران: نماینده مردم پلدختر و معمولان در مجلس شورای اسلامی در پایان با تأکید بر این که صنعت خودروی ایران، بازار انحصاری 80 میلیون نفری کشور را در اختیار دارد، خاطرنشان کرد: خودروسازان به جای حفظ این بازار بزرگ و جلب مشتریان بیشتر، روز به روز با تولیدات غیر رقابتی و آلاینده خود، حداقل مشتریان موجود خویش را نیز از دست می دهند.

به گزارش فارس، یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اعلام این که دولت باید به موضوع آلودگی هوا ورود پیدا کند تا اتفاقات مؤثری در زمینه کاهش آلایندگی هوا رقم بخورد، گفت: در صورت عدم حمایت دولت، اتفاق مؤثری در این زمینه رخ نخواهد داد و تلاش هایی که در این زمینه صورت می گیرد نیز به نتیجه نخواهد رسید.
سید حمیدرضا کاظمی افزود: اگر دولت همان گونه که با تعیین حقوق و عوارض گمرکی و ایجاد بازار انحصاری، خودروسازان داخلی که خودروهای آلاینده تولید می کنند را مورد حمایت قرار می دهد، مردمی که مجبور به تنفس هوای آلوده ناشی از تولیدات این خودروسازان هستند را نیز مورد حمایت قرار می داد، امروز وضعیت آلودگی هوای تهران و سایر کلان شهرهای کشور این گونه نبود.

وی با اشاره به این که با وجود همه این حمایت ها، خودروسازان داخلی به جای استفاده از امتیازات و شرایط موجود جهت ارتقای صنعت خودرو، سال هاست در شرایط موجود باقی مانده اند،‌ اظهار کرد: صنعت خودروی ایران در 50 سالی که از فعالیت آن می گذرد، نتوانسته رشد و توسعه چندانی داشته باشد و همچنان در ادامه و امتداد روندی که از گذشته تا به امروز داشته،  در جا می زند.

نماینده مردم پلدختر و معمولان در مجلس شورای اسلامی در پایان با تأکید بر این که صنعت خودروی ایران، بازار انحصاری 80 میلیون نفری کشور را در اختیار دارد، خاطرنشان کرد: خودروسازان به جای حفظ این بازار بزرگ و جلب مشتریان بیشتر، روز به روز با تولیدات غیر رقابتی و آلاینده خود، حداقل مشتریان موجود خویش را نیز از دست می دهند.

 

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
روسیه: ۱۱۴۰ نیروی ارتش اوکراین کشته شدند
رایزنی وزیر خارجه ترکیه با «اسماعیل هنیه» درباره مذاکرات آتش‌بس
آخرین وضعیت مناطق سیل‌زده مشهد + فیلم
تمرین پرسپولیس با ۲ غایب برگزار شد
جشن بزرگ امام رضایی ها از قاب شبکه تهران
رونمایی از دیوارنگاره جدید میدان فلسطین
نمایشگاه کتاب در ۷ روز ۳۱۲ میلیارد تومان فروش داشت
دعوت عربستان از قاریان ایرانی و اعزام نماینده کشورمان به مسابقات قرآن ترکیه
ساخت دستگاه در جهاددانشگاهی شریف با شعار سال کلید خورد
در جلسه کمیسیون اصل نود و وزیر بهداشت چه گذشت؟
رهبر انقلاب نفیا و اثباتا دربارۀ تعطیلی شنبه‌ها نظری نداده‌اند
چرا برای تعطیلی شنبه‌ها به دفتر رهبر انقلاب نسبت خلاف می‌دهید؟
شمار شهدای غزه به ۳۵ هزار و ۲۳۳ نفر رسید
نخست‌وزیر اسلواکی کیست و چه دیدگاه‌هایی دارد؟
ایران سوءقصد به جان نخست‌وزیر اسلواکی را محکوم کرد
اهتمام ویژه چین برای تعمیق و توسعه همه جانبه روابط با ایران
وزیر جنگ اسبق اسرائیل: سنوار در تونل‌‌ها، جنگ را بهتر از نتانیاهو مدیریت می‌کند
پیش‌بینی اوپک در مورد تقاضای نفت در سال ۲۰۲۴
کاهش ارزش دلار باعث گرانی طلا شد
مهلت عرضه خودروهای وارداتی تا ۲۹ اردیبهشت تمدید شد
درمانگاه‌های هلال‌احمر در مدینه آماده خدمات رسانی به زائران حج شد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top