تاریخ انتشار: پنجشنبه 1395/08/06 - 09:47
کد خبر: 214194

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه ارومیه: وظیفه دانشجو مطالبه‌گری است

دبیر کل انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه ارومیه در این نشست پیرامون مباحث تاریخچه انجمن و سابقه آن افزود؛ وظیفه قشر دانشجو و جنبش دانشجویی انقلابی مطالبه گری و دغدغه سازی نسبت به مسائل روز کشور و دانشگاه است. لذا دومین همایش استکبارستیزی در دانشگاه ارومیه با شعار همه علیه استکبار با توجه به جریان سازی های موجود به مصادیق استکبار داخلی می پردازد.

خبرنامه دانشجویان ایران: مهدی نصیری، دبیر اجرایی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه ارومیه در نشست خبری ویژه برنامه دومین همایش بین المللی استکبارستیزی که توسط انجمن در دانشگاه ارومیه برگزار می شود گفت؛ دومین همایش بین المللی استکبارستیزی با حضور دوتن از چهره های بین المللی، پروفسور الکساندر آزادگان استاد دانشگاه های کالیفرنیا، محقق و تحلیلگر ارشد مسائل خاورمیانه و پروفسور کلودیا موفا استاد دانشگاه ترمو ایتالیا، محقق و مولف کتاب لابی صهیونیستی اسرائیل، در روز شنبه 8 آبان ماه 95 در تالار شهید چمران دانشگاه ارومیه با حضور دانشجویان ساعت 18 برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ دبیر اجرایی سلسله همایش های بین المللی استکبارستیزی در دانشگاه های سراسر کشور با اشاره به فرمایشات رهبری در دیدار اخیر با دانشجویان در سال 94 در رابطه با مبارزه با ظلم و استکبارستیزی و ایجاد فضای گفتمان سازی و جریان سازی های موجود اظهار داشت؛ این گونه همایش ها طرح نوینی است از انجمن اسلامی دانشجویان که با توجه به موضوعات تکراری که توسط سخنران های داخلی در کشور مطرح می شود، به نحوی دیگر از طریق اساتید دانشگاه های اروپایی و آمریکایی می توان مسأله استکبارستیزی را بصورت شفاف تری بیان کرد.

نصیری با اشاره به تفاوت های همایش امسال نسبت به سال گذشته و هماهنگی هایی که صورت گرفته افزود؛ محوریت برنامه امسال تنها مسأله آمریکا و استکبار جهانی نیست بلکه در کنار آن موضوعاتی چون بحران ظلم پذیری و استقامت مظلوم مطرح است که می تواند در کنار مسائل مربوط به استکبارستیزی کمک شایانی کند. لذا امسال در کنار همایش و موضوعاتی که مطرح می شود از کتاب "لابی صهیونیستی اسرائیل" به قلم پروفسور کلودیا موفا رونمایی می شود.

عبدزاده دبیر کل انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه ارومیه در این نشست پیرامون مباحث تاریخچه انجمن و سابقه آن افزود؛ وظیفه قشر دانشجو و جنبش دانشجویی انقلابی مطالبه گری و دغدغه سازی نسبت به مسائل روز کشور و دانشگاه است. لذا دومین همایش استکبارستیزی در دانشگاه ارومیه با شعار همه علیه استکبار با توجه به جریان سازی های موجود به مصادیق استکبار داخلی می پردازد.

عبدزاده با اشاره به مشکلات  و معضلاتی که در بدنه دولت و برخی مسولین کشور وجود دارد، اظهار داشت؛ دشمنان در صدد این هستند که به مردم و نظام و ارزش های انقلابی صدمه بزنندف امید آنکه در این مراسمات با استقبال حداکثری دانشجویان نسبت به سال گذشته روبرو باشیم تا لبیکی گفته باشیم به خواسته ها و مطالبات رهبری از تشکل های ارزشی در دانشگاه های کشور.

وی افزود امیدواریم فضای دانشگاه و جامعه بعد از چنین مراسماتی روبه تغییر و پیشرفت کارها در امور شود، چرا که برای نشان دادن قبح استکبار و چهره ی واقعی مستکبرین جهان نیاز به منطق و استدلال و بصیرت افزایی در میان دانشجویان است.

نصیری در ادامه عنوان کرد؛ از اهداف اصلی ما در همایش تداوم روحیه استکبارستیزی در بین آحاد مردم جامعه است و بر همین اساس همایش در تاریخ های 8 الی 17 آبان به ترتیب در دانشگاه های ارومیه، کرمان، علامه طباطبایی، علوم پزشکی و آزاد اهواز، سیستان و بلوچستان، علوم پزشکی بابل و اردبیل برگزار می شود.

دبیر اجرایی همایش در پایان ضمن تشکر از اعضای انجمن های اسلامی دانشجویان در دانشگاه های کشور و اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه های سراسر کشور، اولویت ما اجرای مطالبات رهبری و و تکیه بر کار دانشجویی است که امروز شاهد یک کار بزرگ و دانشجویی از دانشجویان دانشگاه ارومیه هستیم، لذا با توجه به بیانات مقام معظم رهبری مبارزه با ظلم و استکبار پایان پذیر نیست و همچنان ادامه دارد و آمریکا اتم مصادیق استکبار است.

دبیر اجرایی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه ارومیه گفت: راهبرد استکبارستیزی توسط چهره‌های آمریکایی و اروپایی در ارومیه تبیین می‌شود.

مهدی نصیری ظهر امروز در نشست خبری که در سالن جلسات پردیس دانشگاه ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: راهبرد استکبارستیزی با برگزاری همایش «استکبارستیزی» در قالب همایش تبیین می‌شود که حضور حداکثری و پرشور جوانان را برای افزایش کیفیت این محفل علمی به طور قطع خواهد افزود.

وی در ادامه برگزاری این همایش در هشتم آبان‌ماه امسال ساعت 16 در تالار شهید چمران دانشگاه ارومیه با حضور دو نفر از شخصیت‌های بین‌المللی پروفسور کلودیا موفا و پروفسور الکساندر آزادگان یادآور شد و بر لزوم حضور حداکثری جامعه جوان، دانشجویان، خواهران و برادران انقلابی تأکید کرد.

این فعال دانشجویی، پروفسور الکساندر آزادگان مهمان دعوت شده از آمریکا را استاد دانشگاه کالیفرنیا و کلودیا موفا مهمان دعوت شده از ایتالیا را استاد سابق دانشگاه ترامو، مؤلف، محقق، کارشناس ارشد مسائل سیاسی معرفی کرد و توضیح داد: مقرر بود یک چهره داخلی نیز دعوت کنیم، اما به دلیل عدم امکان برای هماهنگ شدن برنامه‌ها این فرصت از دست رفت.

مسئول سلسله همایش‌های استکبارستیزی در دانشگاه‌های سراسر کشور تبیین کرد: برای اینکه نسل جوان ایران اسلامی مفهوم استکبار را به معنای واقعی کلمه و فارغ از احساسات آنی و هیجانی بپذیرند، باید ضمن ارائه اطلاعات درست و متقن، در انتخاب سخنران نیز دقت بیشتری شود.

وی مطرح کرد: در هم‌اندیشی با دانشجویان به این نتیجه رسیدیم که رجال سیاسی و چهره‌های صاحب‌نام داخلی این موضوع را به صورت مفصل و بارها تبیین کرده‌اند، اما برای پذیرفتن این مقوله توسط جوانان باید کسانی را دعوت کنیم که از جامعه اروپایی و آمریکایی برخاسته‌اند، در آنجا رشد کرده، ظلم و جور حکومت‌های خود را از نزدیک شاهد بوده‌اند.

این فعال دانشجویی به سلسله‌وار بودن مراسم‌های برنامه‌ریزی شده در این زمینه اشاره و اضافه کرد: حدود هشت روز ایران اسلامی میزبانی این اساتید و چهره‌های برجسته جهانی را بر عهده دارد، به طوری که علاوه بر دیدار با نادر طالب‌زاده یکی از رجال و مبارزان انقلابی کشورمان، راهپیمایی 13 آبان و همایش‌هایی در بابل، سیستان و بلوچستان، تهران، کرمانشاه، اردبیل و دو استان دیگر نیز برگزار خواهد شد.

نصیری با اشاره به اینکه همایش مورد اشاره به صورت کاملاً دانشجویی و با منابع مالی محدود برگزار می‌شود، از عدم همراهی دستگاه‌های اجرایی و متولیان در این استان انتقاد کرد و بیان داشت: حدود 11 تا 12 میلیون تومان برای برگزاری برنامه‌های مورد اشاره اعتبار صرف می‌شود که در صورت مشارکت دست‌اندرکاران و مقامات، می‌توانستیم این برنامه‌ها را در ابعاد گسترده‌ای برگزار کنیم.

وی در پایان رونمایی از کتاب لابی صهیونیسم اسرائیل نوشته کلودیا موفا در این همایش خبر داد و یادآور شد: این شخصیت برجسته از جمله نویسندگان و منتقدان ضد صهیونیستی به شمار می‌رود که به صورت مستمر برای روشنگری و آگاهی‌بخشی به ملل‌، به مناطق مختلف دنیا سفر می‌کند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
اردن: نتانیاهو تنها کسی است که از تنش‌ها در منطقه سود می‌برد
با این وضعیت استقلال قید قهرمانی را بزند
خضریان: نباید فرصت میدان‌داری به افراد لابی‌باز در مجلس دوازدهم داده شود
شبکه ۱۲ تلویزیون اسرائیل: ایرانی‌ها، ما را مسخره‌ می‌کنند
پرسپولیس رکورد لیگ را شکست
چرا اسماعیلی‌فر آن حرکت را انجام داد؟
خانم بازیگر کارگردان شد و جایزه بین‌المللی گرفت
۳دستور ضربتی رئیسی برای کمک به مردم سیستان و بلوچستان
آمریکا و تجاوز به حق وتو !
برای جلوگیری از بستری‌های بی دلیل بیماران چه باید کرد؟
روایتی تکان‌دهنده از اوضاع وخیم اسرای اهل غزه
نظریه‌پرداز برجسته آمریکایی: اسرائیل از حمله ایران شوکه شد
کدام مراکز مجاز به ارائه خدمات زالو درمانی هستند؟
واکنش سفارت ایران در لندن به اتهامات بی دلیل به سپاه
سرکرده فروش کوکائین در فضای مجازی دستگیر شد
ایران مالک یک پهپاد سنگین و قدرتمند است
خط و نشان ترامپ برای حسین وفایی
۹۵۶ هزار نفر در نوبت دوم کنکور سراسری ۱۴۰۳ ثبت‌نام کردند
درس اخلاق آیت‌الله جاودان درباره امان‌نامه +فیلم
یک سد دیگر سرریز شد
جزئیات برگزاری نوزدهمین حراج شمش طلا در مرکز مبادله
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top