تاریخ انتشار: شنبه 1395/08/15 - 13:29
کد خبر: 215202

سخنرانی دبیر انجمن اسلامی خوارزمی در نماز جمعه مهرشهر کرج

مهدی کیانی، دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه خوارزمی، در نمازجمعه مهرشهر کرج گفت: 13 آبان در حالی در تقویم ملی کشورمان بعنوان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی نامگذاری شده است که در سه برهه تاریخی در این روز سه واقعه مهم به وقوع پیوسته است.

خبرنامه دانشجویان ایران: مهدی کیانی، دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه خوارزمی، در نمازجمعه مهرشهر کرج، سخنرانی کرد.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ متن سخنان کیانی را در ادامه می خوانید:

" بسم الله الرحمن الرحیم"

عرض سلام ووقت بخیر دارم خدمت همه عزیزان نماز گزار وتقدیر وتشکر میکنم از حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج آقای رضایی که این وقت را به بنده دادند تا درد دل های دانشجویی را از این تریبون در میان بگذارم.

اینجانب قصد سخنرانی ندارم ومطالبی که درپیش رو به حضورتان تقدیم خواهد شد؛ درد دل هایی است که سال های سال در سینه جوانان انقلابی نهفته گشته است غصه هایی که این جوانان انقلابی برای سرنوشت وآینده انقلاب اسلامی می خورند از مسئولین مربوطه بیشتر نباشد کمتر نیست . اما دولتمردان محترم هر بار دست رد به سینه این دغدغه  دانشجویی می زنند و با برچسب هایی چون : بی سواد بی شناسنامه وبی ادب و حواله کردن به جهنم قلوب این قشر بی ریا ودغدغه مند انقلابی را جریحه دار میکنند. اما ما دانشجویان پیرو خط امام   باز هم از سر دلسوزی ؛ دغدغه مندی نقد هایمان را به گوش مسئولین می رسانیم امید آنکه مورد توجه قرار گیرد.

واما محور های صحبت های بنده : اول : استکبار ستیزی – دوم : اقتصاد مقاومتی- سوم: انتخابات ایالات متحده – چهارم - رویداد های جهان اسلام –پنجم  مذاکرات هسته ای وعملکرد دولت یازدهم

استکبار ستیزی: هرچند این روزها برخی ذوق‌زدگان داخلی از مذاکرات صورت گرفته به دنبال حذف شعار مرگ بر آمریکا و به فراموشی سپردن جنایات استکبار جهانی علیه ملت ایران هستند اما بازخوانی بیانات بنیانگذار کبیر انقلاب به مناسبت یوم‌الله 13 آبان و به مناسبت گرامیداشت این روز، اثبات می‌کند که آمریکا غیرقابل اعتماد است مگر آنکه «آدم» شود.                                                 

13 آبان در حالی در تقویم ملی کشورمان بعنوان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی نامگذاری شده است که در سه برهه تاریخی در این روز سه واقعه مهم به وقوع پیوسته است.

13 آبان 1343//   13 آبان 1357//13 آبان 1358

اشغال لانه جاسوسی امریکا در تهران و گروگانگیری جاسوسان دیپلمات نمای کاخ سفید، تنها یک حادثه سیاسی در حد تعطیل شدن سفارتخانه یک کشور در کشور دیگر نبوده و بلکه آغاز تحول عمیقی بود که در خاورمیانه و در سطح جهان در جهت عریان ساختن ماهیت پنهان شده زمامداران واشنگتن و گردانندگان سیاست خارجی امریکا به وقوع پیوسته بود. شعار مرگ بر آمریکای ما علتش جنایاتی است که علیه ملت ایران صورت داده اند:

1) کودتاى ۲۸ مرداد ۱۳۳۲

۲) شهادت دانشجویان در ۱۶ آذر ۱۳۳۲

۳) حمایت و تحکیم پایه‏هاى حکومت استبدادى شاه‏

۴) تأسیس سازمان مخوف ساواک‏

۵) کشتار صدها تن از مردم در قیام خونین پانزدهم خرداد ۱۳۴۲

۶) تحمیل قانون کاپیتولاسیون و تحقیر ملت بزرگ ایران‏

7) تبدیل سفارت به لانه جاسوسى‏

۸) مصادره اموال ایران‏

۹) هجوم نظامى و واقعه طبس‏

۱۰) کودتاى نوژه‏                                                                          

۱۱) چراغ سبز آمریکا به صدام براى حمله به ایران‏

۱۲) حمایت تسلیحاتى و اطلاعاتى آمریکا از صدام در ۸ سال جنگ تحمیلى‏

۱۳) تأمین سلاح‏هاى شیمیایى عراق علیه ایران‏

۱۴) حمله آمریکا به کشتى‏ها و سکوهاى نفتى ایران‏

۱۵) ساقط کردن هواپیماى مسافربرى ایران‏

۱۶) حمایت آمریکا از سازمان منافقین‏

۱۷)اعمال تحریم‏هاى ظالمانه علیه ایران‏

۱۸) تهاجم فرهنگى و جنگ نرم علیه ملت ایران‏

۱۹) ساخت فیلم‏هاى ضد ایرانى و ضد اسلامى‏

۲۰) تهدید مستمر ملت ایران به حمله نظامى‏

۲۱) حمایت آمریکا از گروهک‏هاى تروریستى به‏ویژه در مرزهاى ایران‏

۲۲) حمایت آمریکا از هر گونه فتنه و اغتشاش در سالهاى ۸۸، ۸۲، ۷۸

۲۳) ترور دانشمندان هسته‏اى ایران‏

پس هرچه فریاد دارید بر سر آمریکا بزنید

در صحیفه نور، ج 21، ص95) بنیانگذار کبیر انقلاب اظهارات شجاعانه در رابطه با تسخیر لانه جاسوسی بیان و اظهار می‌دارند: «ما شعار مرگ بر آمریکا را در عمل جوانان پر شور و قهرمانان و مسلمانان در تسخیر لانه فساد و جاسوسی آمریکا تماشا کرده‌ایم. ما همه شعارهایمان را با عمل محک زده ایم .» همه تلاش مردم در 13آبان 57بر این بوده است که پای آمریکا را از ایران قطع کنند و کشور به لحاظ اقتصادی به پای خود بایستد.                                                            

واما اقتصاد مقاومتی در شش ماه نخست سال جاری، اقتصاد_مقاومتی پرتکرارترین موضوع سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی بوده است.

رهبر معظم انقلاب از ابتدای فروردین ‌ماه تا پایان شهریور ماه ۹۵ در سخنان، پیام‌ها و ابلاغیه‌های خود تأکید ویژه‌ای بر موضوع اقتصاد مقاومتی داشتند که به عقیده کارشناسان تأکید مکرر ایشان بر این موضوع می‌تواند دو دلیل داشته باشد؛

اول نشان‌دهنده میزان درجه اهمیت مسئله اقتصاد مقاومتی است، در حالی که کشور با بحران رکود_عمیق اقتصادی روبه‌رو است و ماه به ماه به جمعیت بیکاران کشور و کارخانه‌ها و کارگاه‌های تعطیل شده افزوده می‌شود، از یک سو دشمن تمام همّ و غم خود را در یک جنگ_نرم تمام‌عیار برای تغییر سبک_ زندگی ایرانی اسلامی به کار بسته و در تلاش است مصرف‌گرایی، برند بازی و اشرافی‌گری را در جامعه نهادینه کند و از سوی دیگر شاهد بدعهدی‌های بسیار طرف‌های غربی در اجرای تعهدات خود در برجام هستیم!  بنابراین، توجه به این مهم و اجرایی شدن اصول اقتصاد مقاومتی حیاتی است و مبالغه‌آمیز نخواهد بود اگر بگوییم تنها راه رهایی از مشکلات و مصائب اقتصادی کشور، اجرای همین سیاست‌هاست.

دوماینکه صاحب‌نظران معتقدند اصرار ویژه رهبر معظم انقلاب در دوران پسابرجام بر این موضوع به این دلیل است که برخی از جریانات، صاحب‌ منصبان و تصمیم‌گیران برخلاف شعارها و سخنان‌شان در تأیید و تأکید اقتصاد مقاومتی، در عمل التزام و تقیدی به این مسئله نداشته! و به جای تلاش برای تحقق این سیاست راهبردی، همچنان دل در گروی لطف و عنایت طرف‌های_غربی دارند و فکر می‌کنند که از دل _ برجام و بدعهدی‌های طرف‌های مقابل، به ویژه ایالات متحده آمریکا معجزه‌ای بیرون خواهد آمد و کشور را نجات خواهد داد!                      

متاسفانه جریانی در درون کشور اقتصاد_مقاومتی را قبول ندارد و راه حل جنگ اقتصادی را در جای دیگری می بینید.

اقتصاد_مذاکراتی سال هاست که به عنوان رقیب جدی اقتصاد مقاومتی در کشور ما مطرح است اینکه ما با مذاکره و اقتصاد مذاکراتی می توانیم مستغنی از اقتصاد مقاومتی شویم ناشی از دو دیدگاه اشتباه است.

دیدگاه اشتباه اول آنکه همه مشکلات کشور ناشی از تحریم های خارجی بدانیم؛ این دیدگاه غلط است چرا که کمتر از بیست درصد از مشکلات ما ناشی از تحریم هاست در نتیجه هشتاد درصد از مسائل ما مربوط به داخل است.

 دیدگاه اشتباه دوم این است که عده ای تصور می کنند همین بیست درصد تحریم با مذاکرات برطرف خواهد شد که این دیدگاه هم اشتباه است. دست کم در سه سال اخیر نتیجه و ماحصل مسئله مذاکرات نفس‌‌گیر برجام  نشان داد که مذاکره راه حلی برای رفع تحریم های ظالمانه نیست. بلکه برنامه تحریم‌‌های غربی به نوعی علیه ما در حال تشدید شدن است. نظام جمهوری اسلامی باید جهت تحکیم مسائل اقتصاد مقاومتی به سمت تشکیل نهادهای مبارزه با اشرافی گری- مشارکت مردمی- ساده‌زیستی مسئولان -  نهادینه کردن حمایت از تولید ملی و استفاده از همه ظرفیت‌های کشوربا عقلانیت اقتصادی و نگاه مولد به درون، خوداتکایی، خودکفایی حرکت کنند وخود را از تحریم های ظالمانه واکسینه شود.                                                              

این روزها رقابت‌های کاندیداتوری آمریکا در جریان سه دوره مناظرات اصلی بین ترامپ و کلینتون مباحثی ردّ و بدل شد که بیانگر سقوط اخلاق در آمریکا و غرب است. محور این مناظره‌ها، برخلاف ادعای دولتمردان آمریکایی که این کشور را مهد تمدن می‌دانند، رسوایی‌های_جنسی کاندیداهای ریاست‌جمهوری ایالات متحده است که نشان می‌دهد این کشور مهد بی‌اخلاقی در جهان است. در ابتلای آمریکا و تمدن پوشالی لیبرال_دموکراسی غربی به این فساد و بی اخلاقی، چند عامل نقش داشته است:

 بخشی از این بحران به وضعیت فرهنگی تمدن غرب بازمی‌گردد که امروز به ابتذال رسیده است. ابتذال تمدن، فرهنگ و ارزش‌های غرب نشان از نگاه انحرافی به انسان، شخصیت انسان، جایگاه و وظایفش در جامعه دارد. جالب است مردم آمریکا نیز شاهد مناظرات هستند، اما واکنش چندانی نشان نمی‌دهند. امروز باید جامعه جهانی نسبت به غرب طلبکار باشد از غرب مطالبه کند که با کرامت انسانی چه کرده اند ؟با حقوق زنان چه کرده اند امروزه متاسفانه در غرب زن به مثال یک کالایی بیش نیست .امروزه غرب به بایکت خبری ورسانه ای اخبار جهان اسلام وتشیع دست زده است  با پایمان کردن حقوق انسان ها به اعراب جاهلیت نزدیک شده است.چگونه کسانی که حقوق مردم خود را پایمال میکنند داعیه ی دفاع از حقوق بشر را دارند(مکث)  در زمینه حقوق بشر ما از غرب طلبکاریم.

در تحولات منطقه ای: هدف_نهایی امریکا و رژیم صهیونیستی و سایر حامیان آنها در جنگ‌های نیابتی، تکفیری و فتنه های تروریستی نابودی زیرساخت کشورهای اسلامی مانند سوریه و عراق و حذف آنها از محور مقاومت و ایجاد نوعی احساس نیاز و ضرورت در اتکا به آمریکا است.                                                       

از بین بردن محور مقاومت ایران، سوریه و لبنان را در راستای منافع رژیم صهیونیستی دنبال می‌کنند و در نهایت به دنبال مقابله با افزایش نفوذ و توسعه محور مقاومت هستند که به فضل الهی نه تنها تحقق نمی‌یابد بلکه به بستری برای شکست همپیمانان منطقه‌ای آنها تبدیل می‌شود

متاسفانه دولت دیپلماسی منفعلانه ای در جریان اتفاقات –یمن- لبنان- فلسطین- کشمیرداشت در مقابل پیام تسلیت به مردم فرانسه به صورت آنی از آقایان صادر میشود مگر خون غربی ها از خون کودکان مظلوم یمنی رنگین است

توان دیپلماسی کشور در جهان باید به صورت متعادل توزیع شود وامید آن میرفت دولت مردان ما به مسائل منطقه وسایر نقاط جهان بیشتر از این توجه میکردند و واکنش نشان میدادند .

قیام _ عاشورا به عنوان یک اتفاقی که در بستر تاریخی رخ داده است، هر ساله در ذهن مردم مسلمان در اقصی نقاط دنیا مرور می‌شود. قیامی که در واقع یک گفتمان است.

گفتمانی که با دال مرکزی نفی_سازش_با_سلطه» و «ظلم‌ستیزی» شناخته می‌شود. بر همین اساس مجموعه «دال‌های شناور» نباید خارج از چارچوب دال مرکزی تعریف شوند، چرا که اساسا موضوعیت گفتمان را زیر سوال می‌برند و با مطرح کردن آن «ضد» آن گفتمان را نیز تولید می‌کنند. مثلا اگر گفته شود: «قیام امام حسین(ع) درس مذاکره است» در واقع امری به قیام امام حسین(ع) منسوب شده است که در چارچوب گفتمانی کربلا نه تنها قابل تعریف نیست، بلکه به تولید « پادگفتمان» آن نیز کمک کرده است.                                                                        

تطبیق‌های تاریخی در 3سال گذشته برای توجیه سیاست‌های دولت، سیر صعودی گرفته است. رسانه‌های جریان « توافق_ به_هرقیمتی» که در جریان مذاکرات برای شکل‌گیری توافق و در دوران پس از آن همه تلاش خود را برای اجرای بی‌قید و شرط توافق و « پذیرفتن_سریع» برجام شکل دادند، با انواع مطالبی که منتشر می‌کردند، از تاریخ به عنوان « ابزار» و نه «عبرت» برای پیش بردن اهداف خود استفاده کردند.

تطبیق‌های تاریخی وقایع صدر اسلام با «مذاکرات» از آن جمله بود. تطبیق قیام امام حسین و واقعه کربلا با « مذاکرات»، تطبیق صلح امام_حسن(ع) با «مذاکرات» و باقی تطبیق‌ها برای موجه کردن «مذاکرات» تا مطرح کردن « صلح_حدیبیه» برای توجیه «بده بستان» با دولت_استکباری ایالات متحده آمریکا، گوشه‌ای از سوءاستفاده‌های تاریخی جریانی خاص است که دانسته یا ندانسته با اتخاذ سیاست‌های ماجراجویانه «منافع ملی» را قربانی می‌کند. اگرچه برخی پس از متوجه شدن اشتباه خود از تکرار این تطبیق‌ها پرهیز می‌کنند اما برخی دیگر از مطرح کردن دوباره آن ابایی ندارند.

وجه دیگر این مساله کارکردی است. شاید تا ایام منتهی به توافق و حاصل شدن برجام حتی سوء استفاده ازکربلا، برای توجیه مذاکره در بخشی از پایگاه اجتماعی دولت کارکرد داشت، اما امروز چطور؟ در حالی که چندین ماه از اغاز برجام می گذرد و از سیف تا ظریف درباره نتایج اجرای برجام حول " هیچ" جمع شده اند، باز هم می توان از "کربلا" سوء استفاده کرد؟ صحبتهای آقایان در دانشگاه علامه طباطبایی برای توجیح سخنان رئیس جمهور محترم درمورد تحریف_کربلا را در این راستا می توان تحلیل کرد.

مهم‌ترین هدف از تغییر در کابینه تلاش برای انحراف افکار عمومی از عملکرد دولت یازدهم در سه سال وچند ماه اخیر است. اگر هدف واقعا تعمیر کابینه بود، یقینا بسیاری از وزارت‌خانه‌های دیگر اولویت بیشتری برای جابجایی داشتند

لکن تیم عملیات روانی دولت یازدهم به خوبی می‌داند که اگر قرار باشد معیار و محور انتخابات پیش‌رو عملکرد دولت – به ویژه در زمینه‌ی اقتصادی- باشد، آن‌ها شانسی برای موفقیت نخواهند داشت. بر همین اساس به دنبال این هستند تا فضا را به سمت دیگری سوق دهند. تغییر در سه وزارت‌خانه آموزش و پرورش، فرهنگ و ارشاد و ورزش و جوانان یعنی انتقال این پیام به سه قشر مرتبط با این وزارت‌خانه‌ها و امیدوار کردن آن‌ها حداقل تا زمان انتخابات آینده.

هر چند بعد از قطعی شدن عدم حضور احمدی‌نژاد در انتخابات پیش‌رو، دولتی‌ها از رقبای احتمالی خود در انتخابات کمتر احساس نگرانی می‌کنند؛ اما فرصت طلایی برای رقبای روحانی در انتخابات آینده، «عملکرد اقتصادی دولت یازدهم» است.

شنیده ها و مطالب بیانگر این است که جناب رئیس جمهور به منظور بهبود شرایط دست به تغییر در این وزارت خانه ها زده است اما اگر واقعأ آقای روحانی دغدغه تغییر کابینه را برای بهبود شرایط داشت، می توانست از وزرای پیرتر خود شروع کند، آقایان می‌گوید: «باید محیط کشور را محیطی مناسب و درخور کنیم. اداره کشور و حکومت دعوا ندارد. وجود انتقاد سازنده مطلوب است، اما نباید اخلاق را از یاد برد. امام(ره) آمد تا به ما اخلاق را درس دهد و انقلاب کرد تا مسلمان زیست کنیم و دروغ، تهمت و سیاه‌نمایی از جامعه ما رخت بربندد.» با تأکید بر حفظ آرامش و وحدت جامعه گفتند: «آدم دروغگو انقلابی نیست، آدم فحاش انقلابی نیست، آنها که از یأس سخن می‌گویند با انقلاب اسلامی ایران رابطه‌ای ندارند!» اما سوال ما دقیقا این است که چه کسانی به افکار عمومی دروغ میگیند. چه کسانی انحراف افکار عمومی را رقم میزنند مگر شعار صادق بودن با مردم را فراموش کرده اید؟ پس چرا با ملت ایران صادق نیستید ؟صراحتا بگویید علت استعفای سه وزیر چه بوده است وبا انتخاب مشی فرار به جلو منتقدان خود را مورد اتهام قرار ندهید

وبه جای روشن کردن افکار عمومی در رابطه با سه وزیر افرادی را به مجلس شورای اسلامی معرفی میکنید که همچنان ابهام نقش آنها در جریان فتنه 88همچنان نامعلوم است .

️ سخنانی که مشابه آن از زبان دیگر اعضای دولت نیز در روزها و هفته‌های اخیر به گوش رسیده است و احتمالاً امتداد نیز خواهد داشت، این سؤال‌ها را در برابر افکار عمومی قرار داده است که چه فرد یا افرادی بودند که کوچک‌ترین نقد به برجام را با تندترین ادبیات پاسخ می‌گفتند و منتقدان را بی‌شناسنامه و بی‌سواد و بزدل و... می‌خواندند! چه کسانی با سیاه‌نمایی محض از دولت‌های_گذشته در سه سال گذشته تلاش کردند نقاط ضعف خود را بپوشانند؟

حال چه رخ داده است که به ناگاه آن هم در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری دوازدهم، دولتمردان نگران ناامیدی و دلسرد شدن آحاد مردم از مدیریت در کشور شده اند مردم زمانی از دولت نامید میشوند که فیش های نجومی را جلویشان میبینند چرا دولت باوجود تاکید رهبر معظم انقلاب به پیگیری سریع وجدی مساله فیش های نجومی مسئولین دولتی وقوه قضاییه در برخورد قاطع با این افراد تعلل میکنند و همه را به سخن نگفتن از نقاط ضعف دعوت می‌کنند و انتقاد از دولت را فحاشی تلقی کرده و آن را خدمت به ضدانقلاب و خلاف اصول انقلابی می‌خوانند! در حالی که واقعیت این است که انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی ایران تنها در سایه شفافیت در رفتار و صراحت در کلام چه در مقابل دشمنان بیرونی و چه در مقابل ضعف‌ها و اشتباهات و بی‌تدبیری‌های_داخلی است که پیشرفت خواهد کرد و توان عبور از موانع و بی‌اثر کردن توطئه‌ها را خواهد داشت.                    

شهید نادر مهدوی ویارانش پوشالی بودن ظاهر قدرت آمریکا را با اتکال  به قدرت الهی و با اعتقاد به آیه های قران با وجود عده وعُده ی ناچیز نشان دادند.

و امام خمینی(ره)چه هوشمندانه موجودیت ما را تعریف نمود،که فرمود:تا شرک و کفر هست،مبارزه هست و تا مبارزه هست ما هستیم.

انشاء الله با اقتدا به بنیان گذار کبیرانقلاب اسلامی ادامه دهنده راه شهدا وامام شهدا که طلایه داران مبارزه با استکبار جهانی هستند،باشیم.

آگاه باشید، آخرین نبرد حق و باطل، تکرار کربلاست. نبرد انقلاب حسین زمان با پیروان اسلام اموی-آمریکایی... نبرد قاسمها و علی اکبرها نبرد مستضعفان پابرهنه با اشراف زادگان خودمان را آماده کنیم...

وَلَقَدْ کَتَبْنَا فِی الزَّبُورِ مِن بَعْدِ الذِّکْرِ أَنَّ الْأَرْضَ یَرِثُهَا عِبَادِیَ الصَّالِحُونَ »

والسلام علیکم ورحمه الله وبرکاته 

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
رکورد استقلال دست نیافتنی تر شد
آخرین مهلت انتخاب خودروهای وارداتی در سامانه یکپارچه
وزارت دفاع انگلیس هک شد
جزئیات جدید از پرونده محمود مهرابی
اهداف سفر بارزانی به تهران چیست؟
گربه سیاه یزدانی از دنیای کشتی خداحافظی کرد
گزینه‌های آمریکا در برابر بلندپروازی‌های اتمی عربستان
چند شهید و مجروح پس از آغاز حمله اسرائیل به رفح
آماده باش یمن برای آغاز مرحله چهارم نبرد با رژیم صهیونیستی
ورود تانک‌های رژیم صهیونیستی به گذرگاه رفح
عملیات جدید مقاومت اسلامی عراق علیه رژیم صهیونیستی
هدف از افشای فایل محرمانه ظریف چه بود؟
اگر بی‌عقل نبودید که لقب استاد و نواندیش را حراج نمی‌کردید
تهدید شبانه فدراسیون فوتبال توسط سرمربی مشهور
نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ تهران| زمان، مکان و ساعت کاری + بن تخفیف
آمریکا اشتباه بزرگی کرد و هرگز حریف مقاومت در منطقه نخواهد شد
جاساز مواد در معده برای فروش در زندان
بازیکن استقلال محروم می‌شود؟
گفت و شنود/ از رضا خان بپرس!
صفحه نخست روزنامه‌های سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت
فلسطین مسئله نخست دانشگاه‌های جهان/ از قطع روابط بین دانشگاهی با اسرائیل تا اعتصاب غذا در پاریس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top