تاریخ انتشار: یکشنبه 1395/09/14 - 08:31
کد خبر: 218201

واکنش وزیر دولت اصلاحات به تمدید تحریم‌ها

صوفی گفت: تاکنون موضع همه مقامات نظام هماهنگ است و رهبر معظم انقلاب، رئیس جمهور و مجلس نظرشان این است که تمدید تحریم‌ها نقض برجام است.

خبرنامه دانشجویان ایران: صوفی گفت: تاکنون موضع همه مقامات نظام هماهنگ است و رهبر معظم انقلاب، رئیس جمهور و مجلس نظرشان این است که تمدید تحریم‌ها نقض برجام است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از تسنیم، علی صوفی وزیر تعاون دولت اصلاحات و عضو شورای مرکزی حزب اصلاح‌طلب اتحاد ملت درباره تمدید تحریم‌های ایران توسط کنگره آمریکا، گفت: همانطور سخنگوی وزارت خارجه اعلام کرد این مسئله نقض برجام است اما سخنگوی کاخ سفید نظری داده که مشخص نیست مبنای آن چیست و مدعی شده جان کری می‌تواند بندهایی از قانون ICA که مرتبط با هسته‌ای است حذف کند.

وی افزود: اگر این کار ممکن باشد و این قانون تحریم‌های مرتبط با هسته‌ای را شامل نشود، باید ببینیم کدام تحریم‌ها باقی می‌ماند اما تاکنون موضع همه مقامات نظام هماهنگ است و رهبر معظم انقلاب، رئیس جمهور و مجلس نظرشان این است که این قانون نقض برجام است.

صوفی با بیان اینکه هنوز این قانون به امضای اوباما نرسیده، گفت: نباید در این مسئله شتاب‌زده عمل کرد. با آمدن ترامپ جو ضد ایرانی در آمریکا روی کار آمده و ممکن است کارهای تبلیغاتی انجام دهند تا ایران را به موضع‌گیری وادار کنند. در برابر این افراد باید کاملاً سنجیده، عقلانی و متحد عمل کرد و نباید در داخل هیچ‌گونه اختلاف نظری باشد.

وزیر تعاون دولت اصلاحات خاطرنشان کرد:مسئولان در چارچوبی که مقام معظم رهبری می‌فرمایند اعلام موضع کنند و اساساً برخی اختلافاتی که در گذشته بوده باید کنار گذاشته شود و همه یکپارچه عمل کنند.

عضو شورای مرکزی حزب اصلاح‌طلب اتحاد ملت با بیان اینکه ایران باید در برابر هرگونه عدم تعهدی از طرف آمریکا پاسخ مناسب بدهد، تأکید کرد: اگر نقضی صورت بگیرد ما مقابله خواهیم کرد و از طریق حقوقی پاسخ اساسی می‌دهیم. آمریکا همه طرف ما نیست و طرف ما در برجام 5+1 است که آمریکا بخشی از آن است. ما نباید بگذاریم علیه ایران اجماع بوجود بیاید بلکه با استفاده از گرایش‌ها و نظرات مختلف در 5+1 و چین و روسیه و فضایی که بعد از برجام برای همکاری پیش آمده، سعی در منزوی کردن آمریکا داشته باشیم که زمینه این کار وجود دارد و باید روی آن کار کرد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
دیدگاه مالکان جدید می‌تواند استقلال را متحول کند
چرا گزارش بی‌بی‌سی درباره نیکا شاکرمی جعلی است؟
نسخه پیچیده فروش اینترنتی دارو
فیلم/ ورود نیروهای پلیس برای سرکوب دانشجویان در دانشگاه یوتا
رئیسی ۲ قانون را ابلاغ کرد
اولین تصویر از درب طلای حرم امام رضا (ع)
رشد ۲.۴ درصدی موالید مادران زیر ۲۴ سال
نامه سازمان خصوصی‌سازی به فدراسیون فوتبال درباره سرخابی‌ها
درخواست جذب سالانه ۱۵۰۰۰ نیروی پرستاری
دیگر قادر به پذیرش بیشتر اتباع نیستیم
آخرین آمار از تخصیص ارز ۲۸۵۰۰ تومانی
دانشجویان معترض ساختمان دانشگاه کلمبیا را تسخیر کردند
تجمع دانشگاهیان شریف در حمایت از خیزش دانشجویان در جهان
ایجاد مراکز مشاوره فعال برای حل مشکلات دانشجویان
آخرین وضعیت سعید آقاخانی و توضیحاتی درباره ادامه «نون‌ خ»
واریز ۲ میلیون تومان به حساب معلمان در آستانه روز معلم
آشنایی با زنان عارفی که مردان دانشمند از محضرشان درس گرفتند
راه‌اندازی سامانه نظارت و شفافیت مدارس غیردولتی تا مهر
حمایت نمایندگان از دانشگاهیان آمریکایی و اروپایی حامی غزه
بیش از ۱۰ هزار نفر زیر آوارهای غزه مفقود هستند
دانش آموختگان ما وعده صادق را رقم زدند
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top