تاریخ انتشار: شنبه 1395/10/04 - 15:39
کد خبر: 220584

حاشیه‌های عجیب در فاصله 4 ماه مانده به کنکور کارشناسی ارشد!

تغییر منابع ارشد، چه بلایی سر مهندس‌های کامپیوتر و IT آورده است؟ +فیلم

تغییر منابع ارشد، چه بلایی سر مهندس‌های کامپیوتر و IT آورده است؟ +فیلم

داوطلبین کنکور ارشد مهندسی کامپیوتر و آی‌تی، در خصوص نسبت به تغییرات ناگهانی دروس و جابجایی رشته رایانش امن از زیر گروه فناوری اطلاعات به زیر گروه مهندسی کامپیوتر و تغییر ضرائب دروس و اضافه شدن دروس تخصصی، معترضند.

خبرنامه دانشجویان ایران: در حالی که ماجرای تغییر ضرایب برخی از دروس در آزمون کارشناسی ارشد سال 96 حاشیه‌های زیادی را به همراه داشته است، خبرهایی مبنی بر حذف و اضافه شدن برخی از منابع، علاوه بر تغییر ضرایب نیز به گوش می‌رسد!

به گزارش خبرنگار صنفی – آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ داوطلبین کنکور ارشد مهندسی کامپیوتر و آی‌تی، در خصوص نسبت به تغییرات ناگهانی دروس  و جابجایی رشته رایانش امن از زیر گروه فناوری اطلاعات به زیر گروه مهندسی کامپیوتر و تغییر ضرائب دروس و اضافه شدن دروس تخصصی، معترضند.

این دانشجویان ضمن ارسال نامه‌ای به وزیر علوم در این خصوص، خواستار بررسی تخصصی این موضوع و بازگشت شرایط به منابع قبلی شدند.

دانشجویان با استاد به تبصره چهارم از ماده پنج قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دوره های تحصیلات تکمیلی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور که سال گذشته ابلاغ شده است، معتقدند که این تغییرات حداقل باید یکسال قبل اعلام شود و در بدترین حالت، حداکثر می‌شود 10 درصد تغییر کند، اما حالا خیلی بیشتر از 10 درصد تغییر پیدا کرده و آن هم فقط 4 ماه مانده به کنکور!

کلیپی که دانشجویان در اعتراض به این تغییر ساختند

آئین‌نامه‌ای که حق را به دانشجویان می‌دهد

متن نامه دانشجویان به وزیر علوم را در ادامه می‌خوانید:

بسم الله الرحمن الرحیم

جناب آقای دکتر فرهادی
وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری

سلام علیکم؛
آنچه ما را به نگارش این نامه وادار کرد،سیاست‌های وزارتخانه متبوع شما در تغییرات در ازمون کارشناسی ارشد رشته مهندسی کامپیوتر و مهندسی فناوری اطلاعات است.

ما داوطلبین کنکور کارشناسی ارشد مهندسی کامپیوتر و فناوری اطلاعات 96 نسبت به تغییرات ناگهانی دروس  و جابجایی رشته رایانش امن از زیر گروه فناوری اطلاعات به زیر گروه مهندسی کامپیوتر و تغییر ضرائب دروس و اضافه شدن دروس تخصصی اعتراض خود را اعلام می داریم .

مسئله جابجایی گرایش ارشد شبکه و رایانش امن از زیر گروه فناوری اطلاعات به زیر گروه مهندسی کامپیوتر و تغییرات در ضرایب دروس این گرایش ها همواره در چند سال اخیر در ماه های منتهی به آزمون کارشناسی ارشد باعث نگرانی و ایجاد تشویش در داوطلبین گرایش های مذکور شده است، ولی در سال گذشته با ورود حضرتعالی به مسئله و پیگیری شما از اعتراضات دانشجویان مشکل مرتفع شد .

چنانچه سال گذشته نیز از طرف مسئولین ذی صلاح اعلام شد که تغییرات در سالهای آتی زودتر به سمع و اطلاع داوطلبین رسانده می شود، با این گمان موسسات آموزشی و داوطلبان برنامه ریزی های خود برای کنکور 96 بر مبنای سال گذشته قرار داده چرا که تا قبل از توزیع دفترچه هیچ تغییر برنامه ای اعلام نشده بود و مجدداً امسال با مشاهده دفترچه هم داوطلبین رشته های مهندسی فناوری اطلاعات و ومهندسی کامپیوتر غافگیر شده و برنامه ریزی خود را نقش بر آب می بینند زیرا داوطلبین در رشته های مهندسی فناوری اطلاعات گرایش شبکه و رایانش امن 7 درس ، رشته مهندسی کامپیوتر گرایش های نرم افزار 5درس، گرایش معماری کامپیوتر 5 درس و گرایش هوش مصنوعی 4 درس جدید را پیش روی خود میبینن که همه درسهای جدید درسهایی هستند که بی شک در این فرصت باقی مانده فرصتی برای خواندن و تسلط وجود ندارد زیرا همانطور ک به طور کامل در جریان هستید دروس رشته های کامپیوتر و مهندسی فناوری اطلاعات درسهایی هستند مفهموی و سنگین و با این حساب هر داوطب در رشته مهندسی فناوری اطلاعات گرایش رایانش امن و شبکه باید 16 درس ،مهندسی کامپیوتر گرایش نرم افزار 16 درس گرایش هوش مصنوعی 17 درس گرایش معماری کامپیوتر هم 18 درس را باید برای ازمون کارشناسی ارشد مطالعه کنند به این اتفاق نادر نه تنها دانشجویان رشته مهندسی فناوری اطلاعات بلکه داوطلبین رشته مهندسی کامپیوتر هم معترض هستند.

لذا از آن مقام مسئول خواهشمند است نسبت به حل و رفع این مشکل رسیدگی کرده واقدامات لازم را مبذول فرمایید.

---

حالا معلوم نیست با توجه به اینکه در این بحبوهه، رئیس سازمان سنجش نیز از زیر بار اعتراضات شانه خالی کرده است و ماجرای تغییر منابع را به گردن وزارت علوم انداخته است، کسی از مسئولین ساختمان خیابان هرمزان، پاسخ دانشجویان را می‌دهد یا دانشجویان باید سردرگم بمانند!

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
سرکوب دانشجویان دانشگاه کلمبیا در نیویورک / برگزاری ۹۰ رویداد در نود سالگی دانشگاه تهران /آغاز پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه آزاد
اولین تمرین پرسپولیس بعد از حذف از جام حذفی برگزار شد
حمایت دانشگاهیان از خیزش دانشجویان در آمریکا
تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری
مخبر در دیدار نخست وزیر بورکینافاسو: ایران آمادگی دارد دستاوردهای خود را در اختیار کشورها قرار دهد
مخبر در دیدار معاون رئیس جمهور زیمباوه: تعاملات تهران با کشورهای دوست و جهان براساس راهبرد برد-برد است
پیشنهادهای وزیر دفاع ایران در اجلاس شانگهای چه بود؟
هزاران معترض اسرائیلی خواستار برکناری نتانیاهو شدند
سفر ۲ روزه بلینکن به عربستان با محوریت ایران و غزه
گشایش‌های ارزی با سفر رئیس بانک مرکزی به عربستان در راه است؟
۲۶ کارگر نمونه توسط رئیس جمهور تقدیر می‌شوند
پذیرفته‌شدگان چندبرابر ظرفیت آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش برای تحویل مدارک چه کنند؟
آتش سوزی در یک ساختمان اقامتی در محدوده میدان ولی‌عصر
تلاش مافیای خودرو برای ممانعت از ورود خودروهای برقی به کشور
فرود هواپیمای اسرائیلی در عربستان
سرقت تلفن همراه پشت چراغ قرمز در کمتر از ۳۰ ثانیه +فیلم
کاریکاتور| کار گذاشتن ابزار جاسوسی در بدن داوطلبان کنکور توسط پزشک
افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران +عکس
قبض این مشترکان برق ۲۴ برابر می‌شود
کاریکاتور| ساعت به وقت غزه
اعلام حمایت دانشجویان اردبیلی از جنبش ضدصهیونیستی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top