تاریخ انتشار: جمعه 1395/10/10 - 11:13
کد خبر: 221260

متن سخنرانی فعال دانشجویی دانشگاه سیستان و بلوچستان در نماز جمعه این شهر

در پایان ما دانشجویان انقلابی و حامی ولایت با توجه به تاکیدات صریح و مکرر مقام عظمای ولایت پیرامون خط قرمز بودن فتنه به مسئولین استانی و دانشگاهی یادآور می شویم که با تاسی از منویات رهبر عزیزمان فتنه را خط قرمز خود دانسته و سکوت در قبال آن را برای خود حرام می دانیم به هیچ وجه اجازه جولان دادن این فتنه گران در دانشگاه را نخواهیم داد.

خبرنامه دانشجویان ایران: محمدرضا نظری دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه سیستان وبلوچستان سخنران نماز جمعه ی این هفته ی زاهدان بود.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ متن این سخنرانی به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

عرض سلام و ادب و احترام خدمت مردم بصیر، مومن و شهید پرور زاهدان و همچنین تبریک عرض می کنم ایام حماسه آفرینی شما مردم ولایتمدار و تشکر بابت وقتی که به بنده اختصاص دادید تا به نمایندگی از جنبش دانشجویی انقلابی مطالبی را به سمع و نظر شما برسانم.

9دی نماد عزت و استقلال و بصیرت مردمی است که تا پای جان برای حفظ اسلام، آرمان های امام و انقلاب ایستادند و اعلام کردند که اگر دشمن در برابر اعتقادات آن ها بایستد در برابر تمام دنیایشان خواهند ایستاد. مردم سالاری دینی در این خیزش آگاهانه به زیبایی هرچه تمام تر قد برافراشت و بدخواهان و کینه توزان نظام و اسلام را رسوا کرد. مبارزه با فتنه نیازمند شناخت فتنه است. چرا که با شناخت فتنه های پیشین، روشنگری و تبیین آنها می توان از بروز فتنه های آینده جلوگیری کرد.

حماسه 9 دی حماسه ای بود که مردم نشان دادند دشمنان انقلاب و اسلام را به خوبی می شناسند و هرگز فریب نیرنگ های آنان را نمیخورند. مردم در این روز برای برخی از آقایان و مسئولین این فرمایش امام راحل (ره) را که فرمودند: " پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت شما آسیبی نرسد" را تبیین کردند. 9 دی 88 شکست تمام باطل در برابر نظام اسلامی بود.

در فتنه 88 دشمنان نظام صحنه ای را آماده کردند تا تجربه انقلاب های رنگی را در ایران تکرار کنند. در این میان برخی کاندیدا که در نظام مسئولیت را داشته و ادعای ایمان و همراهی امام خمینی(ره) را داشتند در طرح دشمن به بازی گرفته شده  و پازل دشمن را تکمیل کردند در نتیجه با ایستادن در برابر قانون زمینه شکل گیری کودتا را فراهم کردند. هدف اصلی سران فتنه و فتنه گران از بین بردن نام و مرام امام راحل بود.

خداوند در قرآن کریم در معرفی فتنه می فرماید: «الفتنهًْ اکبر من القتل» و «الفتنهًْ اشدّ من القتل» آیا می توان افرادی فتنه گر را به صرف اینکه مورد رافت نظام اسلامی قرار گرفته اند و به جرم خیانت محاکمه و اعدام نشده اند را مبرا از جرم و خطا و خیانت دانست و درخواست حضور مجدد آن‌ها در عرصه سیاسی، اجتماعی و فرهنگی را داشت؟

چرا عده ای از مدعیان نظام و انقلاب ساکتند؟ به مقدسات در روز عاشورا توهین شد عکس امام(ره) پاره شد و اسلام را از نام جمهوری اسلامی را حذف کردند و شعار نه غزه نه لبنان داده شد شعار مرگ بر اصل ولایت فقیه داده شد چرا همچنان سکوت کرده اید؟ آقایانی که با امام رابطه نزدیک داشتید و مدام با امام خاطره نقل می کنید چرا ساکتید؟

امام خمینی (ره) فرمودند: " هر وقت دیدید که آمریکا از شما تعریف کرد بدانید کارتان اشتباه بوده است. مگر نه اینکه در جریان فتنه 88 آمریکا انگلیس اسرائیل منافقین سلطنت طلب ها که دشمنان قسم خورده نظام هستند از این جریانات حمایت کردند.

بعد از این اتفاقات عده ای می گویند اصلا فتنه و فتنه گری در کار نبوده بلکه دعوای شخصی بوده است اگر دعوای شخصی بوده باید در داخل کشور و در چارچوب قوانین حل بشود نه اینکه پای دشمنان این نظام را به مسائل دخالت دهند. اگر دعوای شخصی و حزبی بود چرا در اتفاقات هتک حرمت به سرور و سالار شهیدان و امام راحل شماها به میدان نیامده و اعلام برائت نکردند؟ برخی از دولت مردان و نمایندگان مجلس مدعی هستند که روز نه دی باعث تفرقه افکنی می شود و کشور را دچار مشکل می کند، باید گفت آری شما درست می گویید بزرگداشت نه دی سبب تفرقه افکنی می شود، اما نه بین مردم و نظام بلکه بین تفکر انقلابی و غیر انقلابی.

در سال 88 که کشور را به لبه پرتگاه بردند این تفرقه افکنی نبود ولی حال که انقلابی و غیر انقلابی مشخص شد و مدعیان دروغین امام و انقلاب چهره واقعی خود را نشان دادند نه دی می شود روز تفرقه افکنی. اگر نه دی روز تفرقه افکنی ست پس حتما بر این باورید که قیام امام حسین(ع) علیه یزید هم تفرقه افکنی بوده است چرا که می گویند که دو طرف طرفدار اسلام هستند اما براستی کدام اسلام، اسلام محمدی یا اسلام اموی که امروزه همان اسلام آمریکایی است؟ مگر می توان امام حسین و یزید را با هم یکجا دید. عده ای اصرار دارند که آن دوران به پایان رسیده و باید اتفاقات سال 88 از یاد ها فراموش شود.

همچنین برخی مدعی هستند که علت اصلی تحریم ها دشمنی با آمریکاست که البته همین طور است اما بخشی از آن هم توسط همین فتنه گران و سران فتنه بر کشور تحمیل شده است. از آنجاییکه در نه دی 88 دشمنان نظام و انقلاب دیدند که کاری از دست عمال داخلی آنها بر نمی آید با کمک برخی آقازاده ها تحریم هایی را بر کشور تحمیل کردند. با اصرار سران فتنه و آقازاده ها رئیس جمهور آمریکا دستور صادر کردن تحریم های جدید را داد که نهایتا مجموعه این تلاش ها منجر به صدور قطعنامه 1929 شورای امنیت در سالروز فتنه در خرداد 89 شد که ریشه اصلی همه تحریم ها علیه ایران است. اهداف این قطعنامه وضع تحریم های جدید در جهت :
1-    احیای جریان فتنه
2-    کاهش قدرت چانه زنی در مذاکرات
3-    شریک راهبردی قرار دادن فتنه گران
4-    افزایش فشار اقتصادی بر مردم که حتی یکی از سران فتنه در سفر به آمریکا از آنها می خواهد که فشارها را بر مردم بیشتر کنند، که نمونه ای دیگر آن در چند روز گذشته اتفاق افتاد که برخی

از همین فتنه گران که در سال88 در فتنه دست اندرکار بودند به ترامپ نامه ای می نوسند مبنی براینکه باید تحریم های بیشتری علیه مردم ایران اعمال شود.

هدف اصلی این قطعنامه این بود که به مردم بفهماند که وقتی به نیروهای طرفدار غرب پشت می کنند چه بهای سنگینی باید بپردازند. همانطور که مشاهده می شود دشمن با وضع تحریم های جدید در دوران پسابرجام در حال پرده برداری از فتنه جدید که فتنه اقتصادی است را دارد. از یک طرف عمال داخلی با تنگ تر کردن سفره مردم و از طرف عمال خارجی با وضع تحریم های جدید در حال پیاده سازی این فتنه هستند.

جبهه استکبار و عمال آنها در کشور با استفاده از نفوذ و مخالفت با توان موشکی و استفاده ابزاری از حقوق بشر در پسابرجام قصد دارد برجام های دیگری را در نظام تحمیل کند و هدفی که در فتنه 88 ناکام ماند از این طریق محقق شود . چرا دولت و دولتمردان نیاز واقعی مردم را درک نمی کنند آیا نیاز واقعی مردم منشور حقوق شهروندی و وارد کردن هواپیماست؟ چرا مسکن مهر نیازمندان مزخرف است؟ مگر نیاز اصلی مردم اشتغال زایی و فراهم شدن شرایط ازدواج جوانان و تامین مسکن نیست؟ چرا چنین می کنید در حالیکه مردم علی الخصوص مردم این استان با گردوخاک و فقر و بیکاری دست و پنجه نرم می کنند؟ این نشان دهنده عدم حضور و درک صحیح از زندگی و مشکلات مردم توسط دولت مردان است دولت تدبیر و امید بهتراست به جای حاشیه بودن به دنبال دردهای اصلی این مردم باشد.

نمازگزاران عزیز تاریخ نعمت خوبی است و ما باید از آن درس بگیریم. شرایط کنونی شباهت زیادی به جنگ صفین در زمان امام علی (ع) دارد که در نتیجه همه ی تقصیرات را گردن امام انداختند برخی اذعان دارند که کلمه کلمه مذاکرات با رهبری در میان گذاشته شده ولی این خلاف فرمایش رهبری است ایشان فرمودند من در جزئیات دخالتی ندارم و تنها نکات اصلی گوشزد می کنم. نکته دیگر حقوق های نجومی است که با توجه به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر برخورد با این افراد هنوز هیچگونه صورت نگرفته است بلکه هر روز کم رنگ تر شده و سعی در به فراموشی رساندن آن دارند متاسفانه جریان غربگرا و غیرانقلابی به جای تمرکز برروی مبارزه با فساد اقتصادی با وقاحت و پررویی تمام از تریبیون های رسمی مفسدین را ذخیره نظام معرفی میکند.

متاسفانه دولت و دولتمردان مردم را از خودشان نمی دانند چرا که در فرایند به تصویب رساندن برجام قراردادهایی محرمانه بین طرفین امضا شد که متن برجام را زیر سوال میبرد که در همین چند روز اخیر از طرف سازمان بین المللی انرژی اتمی منتشر شد این در حالیست که اعضای تیم مذاکره کننده می گفتند هیچگونه سند محرمانه ای وجود ندارد.

در چند روز گذشته با برگزاری سخنرانی یکی از اساتید انقلابی در دانشگاه سیستان و بلوچستان مخالفت شد که علت اصلی آن شرایط ویژه خاص استان قلمداد شد مگر شرایط استان چگونه است که نباید حقیقت بی پرده و شفاف علی الخصوص در دانشجویان بیان شود. امروز آنهایی که دم از رهبری و اطاعت از ولایت فقیه می زنند و قدرت دارند با کارشکنی کردن و مانع از برگزاری محافل دانشگاهی شدن اگر نمی دانند بدانند که دست در دست فتنه گران داده اند.

مردم شهیدپرور زاهدان چرا مسئولین دولتی که ادعای انقلابی گری و تبعیت از رهبری دارند، حاضر نیستند که درباره حماسه نه دی کلامی بر زبان بیاورند و مواضعی اتخاذ کنند. درست در زمانیکه در سراسر ایران خود را آماده می کند بار دیگر حماسه قیام نه دی را یادآوری و تکریم کند دولت تدبیر و امید در اقدامی که دور از انتظار هم نبود استان سیستان و بلوچستان را از حضور مسئولین دولتی شورای تامین و بخش داران خالی کرد این حرکت یادآور فرمایش رهبری می شود که فرمودند که عده ای می خواهند که خیزش های بزرگ مردمی انقلاب مثل 22 بهمن و 9 دی را به فراموشی بسپارند در گذشته هم بودند کسانی که می خواستند عاشورا و نهضت حسینی را تحریف و به فراموشی بسپارند اما می بینیم که آنها به زباله دان تاریخ پیوسته اند ولی این نهضت الهی هر روز فراگیر تر می شود.

در پایان ما دانشجویان انقلابی و حامی ولایت با توجه به تاکیدات صریح و مکرر مقام عظمای ولایت پیرامون خط قرمز بودن فتنه به مسئولین استانی و دانشگاهی یادآور می شویم که با تاسی از منویات رهبر عزیزمان فتنه را خط قرمز خود دانسته و سکوت در قبال آن را برای خود حرام می دانیم به هیچ وجه اجازه جولان دادن این فتنه گران در دانشگاه را نخواهیم داد.

صد شکر دستان ولی بر سر ماست/ دستان ابالفضل علی یاور ماست/ مافاتح فتنه های دورانیم/ چون سید علی خامنه ای رهبر ماست

شادی روح شهدا و امام شهدا اجماعا صلوات

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
معمار فلسطین نوین
حدیث چشمان یحیی
پروژه تاریخی ۷ اکتبر
اعلام رای انضباطی علیرضا بیرانوند در مورد پرسپولیس
نمایشنامه قهرمان آزادی فلسطین
امضای تفاهم‌نامه دانشگاه علامه‌ و انستیتو ریاست‌جمهوری در روسیه
قهرمانی تیم کاراته بانوان دانشگاه آزاد اسلامی در لیگ کاتای ایران
مدافع پرسپولیس به کمیته اخلاق احضار شد
حمله مجدد رژیم صهیونیستی به ضاحیه جنوبی بیروت
"دانشجومعلمان ۹۱ و ۹۲" در انتظار کارت پایان خدمت
افتتاح مجتمع جدید دانشگاه بین المللی اهل بیت (ع) در قم
آیت‌الله جوادی آملی: صهیونیست با اصل اسلام مخالف است
پزشکیان سه‌شنبه راهی روسیه می‌شود
اسلامی شهادت یحیی السنوار را تسلیت گفت
تاکید اردوغان بر گسترش روابط با ایران
ظریف: نباید منتظر دستور از تهران باشیم ؛ دستور از مردم می‌رسد
پیراهن قرن؛ امضای مسی تاریخی شد
خبری که سنوار به مادرش داد
نخستین زن فرماندار در کردستان منصوب شد
جانور منقرض شده به طبیعت بازگشت!
تهران سرد می شود
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top