تاریخ انتشار: 23 آبان 1388 - 00:00:00
کد خبر: 2232

ازدواج یکی از اصلی ترین مشکل دانشجویان

اکثر کارشناسان فرهنگی، اجتماعی بر این باورند که مسئله ازدواج یکی از مشکلات اساسی و اصلی دانشجویان و جوانان است، از این رو ما با تمرکز در این مسئله، دانشگاه خواجه نصیر را به قطب حل این مشکلات تبدیل کرده‌ایم و با ارائه مشاوره‌های مختلف تخصصی و دقیق به دختران و پسران دانشجو قدم‌های قابل توجهی در این زمینه برداشته‌ایم.

خبرنامه دانشجویان ایران:حجت‌الاسلام والمسلمین فضل‌علی گفت: پرونده‌هایی که در آن مشخصات دختران و پسران و انتظارات آنان از طرف مقابل زیر نظر کارشناسان ما درج شده، تهیه می‌شود و پس از طی مراحلی در صورت تطابق خواسته‌ها و انتظارات، دختران و پسران دانشجو به یکدیگر معرفی شده و مقدمات ازدواج آنان فراهم می‌شود.

به گزارش«خبرنامه دانشجویان ایران»به نقل ازفارس،و به نقل از مأوا، حجت‌الاسلام والمسلمین فضلعلی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی با اشاره به اینکه دانشکده‌های این دانشگاه در سطح شهر تهران پراکنده شده و این مسئله مشکلاتی در اجرای مطلوب برنامه‌های فرهنگی نهاد نمایندگی ایجاد کرده است، می‌گوید: علی‌رغم تمام این مشکلات الحمدلله توانسته‌ایم در مدت حضور در دفتر، ضمن اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی اعتماد دانشجویان به نهاد نمایندگی را جلب کنیم به طوری که خیلی از دانشجویان، دفتر نهاد رهبری در دانشگاه خواجه نصیر را خانه و محرم خود می‌دانند، چرا که در این دفتر علاوه بر اجرای برنامه‌های ستادی نهاد و برخی برنامه‌های اختصاصی توانسته‌ایم گام‌های بلندی در حل مشکلات دانشجویان در حوزه مسایل فرهنگی و اجتماعی برداریم.

وی با اشاره به دغدغه‌های موجود دانشجویان می‌افزاید: اکثر کارشناسان فرهنگی، اجتماعی بر این باورند که مسئله ازدواج یکی از مشکلات اساسی و اصلی دانشجویان و جوانان است، از این رو ما با تمرکز در این مسئله، دانشگاه خواجه نصیر را به قطب حل این مشکلات تبدیل کرده‌ایم و با ارائه مشاوره‌های مختلف تخصصی و دقیق به دختران و پسران دانشجو قدم‌های قابل توجهی در این زمینه برداشته‌ایم.

وی افزود: در همین راستا بنده طرحی را که حدود پنج سال پیش در جای دیگری آغاز کرده و به نتایج مطلوبی هم رسیده بودم در اینجا آغاز کردم و اجرای آن را با برطرف کردن ضعف‌ها و آسیب شناسی، به همراه ایجاد سیستمی منسجم در دانشگاه خواجه نصیر پی گرفتم. در این طرح پرونده‌هایی که در آن مشخصات دختران و پسران و انتظارات آنان از طرف مقابل زیر نظر کارشناسان ما درج شده، تهیه می‌شود و پس از طی مراحلی در صورت تطابق خواسته‌ها و انتظارات، دختران و پسران دانشجو به یکدیگر معرفی شده و مقدمات ازدواج آنان فراهم می‌شود. لذا این طرح یکی از کارهای اصلی ما به شمار می‌رود و بخشی از وقت و انرژی مان حتی در ساعاتی که درمنزل هستیم صرف همین موضوع می شود.

وی با اشاره به اینکه اجرای این طرح با محوریت دانشگاه خواجه نصیر در جریان است گفت: ارتباط بسیار منسجمی با بعضی از دانشگاه‌ها از جمله دانشگاه علم و صنعت ایران و دانشگاه الزهرا داریم و پیوندهایی هم میان این دانشگاه‌ها شکل گرفته است به طوری که چند روز پیش شاهد برگزاری مراسم ازدواج یکی از دانشجویان این دانشگاه با دانشجویی از دانشگاه علم و صنعت ایران بودیم.

حجت الاسلام فضلعلی با اشاره به اینکه خدمات این طرح به زوج‌های دانشجو، پس از ازدواج هم ادامه پیدا می‌کند، افزود: ما معتقدیم نه دختران ما فاطمه زهراء(س) هستند و نه پسران ما حضرت علی(ع)، دانشجویان همانند همه مردم دچار مشکل می‌شوند که وظیفه ما است که به آنها مشاوره بدهیم و با راهنمایی‌های خود آنان را برای رسیدن به یک زندگی شیرین و آرام کمک کنیم.

وی با اشاره به سایرخدمات این دفتر به دانشجویان از ایجاد صندوق قرض الحسنه دانشجویی خبر داد و افزود: با کمک اساتید این دانشگاه و سایر مجموعه ها با ایجاد صندوق قرض الحسنه سعی کرده‌ایم در مواقع ضروری به دانشجویان که گاه دچار مشکل می‌شوند کمک کنیم و فکر می‌کنیم وظیفه نهاد است که در این زمینه دست دانشجویان را بگیرد.

حجت الاسلام فضلعلی در ادامه با رد برخی اظهار نظرها درباره دین گریزی دانشجویان به رشد معنویت در میان دانشجویان اشاره کرد و از استقبال دانشجویان از برنامه‌های معنوی اجرا شده در این دانشگاه خبر داد و گفت: در مراسم اعتکافی که در مسجد دانشگاه برگزار شد، استقبال دانشجویان به حدی بود که پذیرشمان بیش از ظرفیت بود و نتوانستیم پاسخگوی همه دانشجویان باشیم و برای برنامه امسال نیز پیش بینی کرده‌ایم تا از دیگر مساجد نیز برای برگزاری این برنامه عبادی دانشجویان استفاده کنم.

مسئول نهاد نمایندگی در دانشگاه خواجه نصیر افزود: باید با آنچه که در دانشگاه با آن به عنوان یک مسئله مواجه هستیم، درست و منطقی برخورد شود. دانشجویان شهرستانی هستند، که به دور ا زخانه و خانواده در شهری غریب ساکن اند و این برای خودشان، دیگران و حتی دانشگاه مشکلاتی را به وجود می آورد، چرا که درد غربت باعث می‌شود دانشجو دست خود را به سوی دیگران دراز کند ومسئله مهم این است که این دست به سوی چه کسی دراز می‌شود اگر این دست به سوی یک فرد امین دراز شود عملا مشکلات کمتری خواهد داشت.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه خواجه نصیر در ادامه درباره مباحث سیاسی در دانشگاه‌ها اظهار داشت: مباحث روز جامعه و جریانات سیاسی جامعه برای دانشجو بدون جانبداری از هیچ گروهی، شفاف سازی شود و دانشجو را در این زمینه نباید رها کرد تا دیگران با غرض‌های سیاسی مباحث گزینشی را به او بدهند. لذا دفاتر مان باید با همکاری دیگر تشکل‌های دانشجویی با برگزاری جلسات پرسش و پاسخ با حضور کارشناسان متخصص اقدام به شفاف سازی مباحث کنند تا دانشجویان ما با انحراف فکری سیاسی مواجه نشوند و مانع سیاست زدگی دانشجویان شویم.

وی افزود: سیاست ما عین دیانت ماست، اگر ما دانشجو را رها کنیم تا حب و بغض به صورت غلط در دانشجو ایجاد شود باعث می‌شود که او در حوادث کر و کور شوند و یک نفر را به عنوان یک بت قبول داشته باشد و چشم بر خوبی‌های طرف مقابل ببندد؛ لذا مسولان نهاد همراه با سایر مسئولان فرهنگی دانشگاه‌ها باید قدم‌های بلندی در این زمینه بردارند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
خبر جدید وزیر صمت درباره واردات خودرو
فرآیند برنامه ریزی طرح محور در چشم انداز امید بخش آموزش و پرورش
چرا نوعثمانی‌های ترک از فلسطین حمایت می‌کنند؟
مهدی طارمی به اینتر پیوست
وعده یحیی گل محمدی به تبریزی‌ها
سلاخی مرد جوان در چاقوکشی زن و شوهری
وزارت کار: تورم و حقوق کارگران به یک اندازه افزایش یافته است
چیزهایی که باید والدین کنکوری‌ها این روزها بدانند
مذاکرات برای مبادله اسرا با حماس به بن‌بست رسید؟
حمله بلاروس به اوکراین؟
یک ایرانی از کشتی المپیک کنار گذاشته شد
سرمربی سپاهان چگونه مسلمان شد؟
سامانه بارشی جدید از غرب وارد ایران می‌شود
موتور ایرانی برای خودروی ایرانی
اتوبوس گشت ارشاد در دانشگاه صنعتی شریف! +عکس
ژوزه مورایس مسلمان شد +فیلم
چرا دانشجویان آمریکایی خشمگین هستند؟ +فیلم
تعطیلی شنبه یا پنج‌شنبه؟
شیوه عجیب برخورد پلیس آمریکا با معترضین! +فیلم
آخرین وضعیت کیفیت هوای تهران
چطور یک روزه گواهینامه موتورسیکلت بگیریم؟
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top