تاریخ انتشار: سه شنبه 1395/11/05 - 09:24
کد خبر: 224212

موضع متفاوت «مصر» درباره سوریه

تحلیلگران مصری معتقدند که تلاش‌های بی‌وقفه مصر در خصوص بحران عمیق سوریه و حمایت از حل سیاسی آن جای هیچ شکی نمی‌گذارد که قاهره برای حفظ نهادهای کشور و ملت سوریه تلاش می‌کند.

خبرنامه دانشجویان ایران: تحلیلگران مصری معتقدند که تلاش‌های بی‌وقفه مصر در خصوص بحران عمیق سوریه و حمایت از حل سیاسی آن جای هیچ شکی نمی‌گذارد که قاهره برای حفظ نهادهای کشور و ملت سوریه تلاش می‌کند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از تسنیم، از هنگامی که عبدالفتاح السیسی به عنوان رئیس جمهور مصر در راس قدرت قرار گرفت، کشورش نقش مهم و تاثیرگذاری را درباره بحران سوریه در پیش گرفته است، و این ایفاش نقش پس از تنشی است که محمد مرسی رئیس جمهوری سابق سبب بروز آن با سوریه در زمان حکومت خود شد، تا جایی که اقدام به قطع روابط با سوریه کرد، گامی که در آن زمان خطرناک توصیف شد،‌امروز قاهره نقش موثری را برای حفظ کشور سوریه و نهادهایش ایفا می‌‌کند.

«بیومی عطیه» سردبیر روزنامه الجمهوریه مصر به خبرنگار تسنیم می‌گوید : موضع عربی مبنی بر ضرورت حل بحران سوریه از راه مسالمت‌آمیز و حفظ وحدت و تمامیت ارضی و استقلال این کشور بسیار واضح و شفاف است، موضع مصر هم نشات گرفته از موضع عربی و غالبا با موضع عربی که خواستار استقلال، وحدت و  تمامیت ارضی سوریه از طریق حل سیاسی است، انسجام دارد.

درباره چگونگی پایان این بحران که طی 6 سال اخیر وخیم و تشدید شده، ناظران و تحلیلگران به این نکته اشاره می‌کنند که راه حل سیاسی بهترین راه حل برای آن بحران است.

«محمد ماهر قابیل» مدیر رادیو فرهنگی در ساختمان ماسپیرو و استاد علوم سیاسی دانشگاه قاهره به تسنیم می‌گوید : مصر باید حضور قدرتمندانه‌ای در حل بحران سوریه داشته باشد، این ایفای نقش باید بر اساس موضع اصولی و ثابتی باشد که بر وحدت و تمامیت ارضی سوریه و یکپارچگی ارتش سوریه و بسط حاکمیت بر تمام خاک کشور تصریح می‌کند.

وزارت خارجه مصر اخیرا در بیانیه‌ای از برقراری آتش‌بس در سوریه به شدت استقبال کرد و از همه طرف‌ها خواست به این توافق به عنوان گامی به سمت پایان دادن به رنج انسانی مردم سوریه پایبند باشند.

تلاش‌های بی‌وقفه مصر در خصوص بحران عمیق سوریه و حمایت از حل سیاسی آن جای هیچ شکی نمی‌گذارد که قاهره برای حفظ نهادهای کشور و ملت سوریه تلاش می‌کند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
ادعای خبرنگار عراقی: بارزانی در سفر به تهران، تعهداتی داد
درآمد ۶ هزار میلیارد تومانی مافیای پسماند در تهران
رای دور دوم از دور اول مهم تر است؟
افزایش رای نظرسنجی توییتر
آموزش تکمیل فرم DS-۲۶۰ برای برندگان لاتاری
انهدام باند خواهر و برادری سرقت در تهران
مزایا و راهنمای خرید باربیکیو ذغالی +نکات مهم خرید
پشت پرده حمایت رسانه‌ای از جنایات صهیونیست‌ها
تقویت روابط تجاری ایران و کره جنوبی
گاردین: هدف نتانیاهو اساسا غیرواقعی است
آستین: ده‌ها میلیارد دلار به اسرائیل کمک کردیم
فریاد صهیونیست‌های کودک کش از آدم کشی آمریکا بلند شد!
فرد متهم به قتل «زهره فکور صبور» بازداشت شد
برنامه‌های مختلف رادیو در جشن میلاد حضرت معصومه (س)
ون‌های مسافربر نمایشگاه کتاب نونوار شدند
اسامی ۱۴ بازیکن تیم ملی والیبال جوانان در لیگ ملت‌های آسیای مرکزی اعلام شد
ستاره والیبال ایران همه را سورپرایز کرد!
وزیر ارتباطات: گوشی ایرانی باید توانایی رقابت با نمونه خارجی را داشته باشد
رونمایی از ۴ عنوان کتاب جدید ارتش
اسامی ۲۲ حوزه‌ برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس
سازمان جهانی بهداشت: بیش از ۱ میلیون فلسطینی در خطر هستند
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top