تاریخ انتشار: سه شنبه 1395/11/12 - 18:41
کد خبر: 225143

اپلیکیشن دیجی کالا از اپ استور حذف شد

اپل به تازگی دست به اقدام جدیدی زده و قصد دارد که اپلیکیشن‌های ایرانی را به تدریج از اپ استور (App Store) حذف کند. در همین راستا امروز خبر حذف اپلیکیشن دیجی کالا از اپ استور منتشر شد!

خبرنامه دانشجویان ایران: اپل به تازگی دست به اقدام جدیدی زده و قصد دارد که اپلیکیشن‌های ایرانی را به تدریج از اپ استور (App Store) حذف کند. در همین راستا امروز خبر حذف اپلیکیشن دیجی کالا از اپ استور منتشر شد!

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ چند وقتی بود که با بهتر شدن روابط بین‌المللی کشورمان و کاهش تحریم‌ها بر علیه ایران، شاهد بهبود امکان تعامل ایرانی‌ها با منابعی همچون اپ استور و گوگل پلی استور (Google Play Store) بودیم. حال و با روی کار آمدن دونالد ترامپ روند متفاوتی از سوی ایالات متحده در پیش گرفته شده است! آقای ترامپ برخلاف آقای اوباما سخت‌گیرانه به موضوع نگاه می‌کند و سخت‌گیری وی اپل را هم تحت‌الشعاع قرار داده است!

چندی پیش خبرهایی مبنی بر حذف اپلیکیشن‌های ایرانی از اپ استور منتشر شده بود. حال و به دنبال این قضیه، شاهد انتشار خبر رسمی حذف اپلیکیشن دیجی کالا از اپ استور بودیم. اپل دو دلیل اصلی را به منظور حذف اپلیکیشن دیجی کالا و سایر اپلیکیشن‌های ایرانی از اپ استور عنوان کرده است که به شرح زیر هستند:

"متاسفانه، فروشگاه‌ اپ استور (App Store) در ایران به طور رسمی قابل دسترس نیست! همچنین اپلیکیشن‌های ایرانی که در اپ استور موجود هستند و به هر نحوی با معاملات تجاری و داد و ستدهای این چنینی ارتباط دارند، همخوانی با قوانین فعلی تحریم معاملات ایران ندارند! بنابراین در حال حاضر قادر به پذیرش اپلیکیشن‌های این چنین و توسعه داده شده از سوی ایرانی‌ها نخواهیم بود! خواهشمندیم پس از رفع این مشکلات و تجدید نظر در تحریم‌های اعمال شده، بار دیگر اپلیکیشن خود را برای تایید و عرضه در اپ استور ارسال کنید."

اپل همچنین در پی حذف اپلیکیشن دیجی کالا از اپ استور اشاره کرده که این برنامه از یک شبکه اعتبارات داخلی (سیستم پرداخت شاپرک) استفاده می‌کند. این سیستم پرداخت جزء سیستم‌های پرداخت بین‌المللی محسوب نمی‌شود و این موضوع هم از دیگر دلایل حذف این برنامه از اپ استور محسوب می‌شود. اپل دلیلی نمی‌بینید که این اپلیکیشن که از سیستم پرداخت بین‌المللی بهره نمی‌برد در اپ استور که یک منبع بین‌المللی برای اپلیکیشن‌های آی‌او‌اسی است، حضور داشته باشد.

در پی انتشار این خبر منبع پاکت‌نیوز اظهار تأسف می‌کند و اشاره دارد که از این امر بسیار ناراحت است که کاربران ایرانی نمی‌توانند بدون ریسک نفوذ بدافزار در دستگاه‌های خود از طریق منابع رسمی همچون اپ استور نسبت به دانلود اپلیکیشن‌های موبایلی تایید شده وارد عمل شوند. همچنین منبع تک‌کرانچ اشاره داشته که در ماه بیش از 100،000 آیفون در ایران به صورت قاچاق فروخته می‌شوند، بنابراین پدیدار شدن مشکلات این چنینی برای کاربران آیفون‌ها در ایران چندان عجیب نیست!

در هر صورت، روند حذف اپلیکیشن‌های ایرانی از اپ استور ادامه پیدا می‌کند. اپلیکیشن سایت دیجی کالا تنها نمونه‌ای از شناخته‌شده‌ترین اپلیکیشن‌های موبایلی ایرانی بود که حذف آن به شدت مورد توجه قرار گرفت. باید منتظر بمانیم و ببینیم که در ادامه چه اتفاقاتی رخ می‌دهد! نظر شما در رابطه با اقدام اپل و حذف اپلیکیشن دیجی کالا از اپ استور چگونه است؟

منبع: پاکت‌نیوز

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
مربع مدعیان صعود به لیگ برتر+جدول لیگ
پیام خداحافظی خطیر: برای ۵ فینال باقی مانده هم قسم شویم
تحویل غرفه‌های ناشران نمایشگاه کتاب آغاز شد
اقدام ویژه وزارت علوم برای جذب دانشجویان آمریکایی اخراجی حامی فلسطین
اعلام آمادگی دانشگاه علامه برای آموزش زبان فارسی و بورسیه دانشجویان آمریکایی اخراجی حامی فلسطین
پیدا شدن ماهواره‌ای که ۲۵ سال گم شده‌ بود
برگزاری نشست پیگیری اجرای مهمترین طرح‌های ریلی کشور با حضور رئیسی
سردار شیرازی: عملیات وعده صادق شکافی بزرگ بر پیکره رژیم صهیونیستی وارد کرد
ادای احترام تکاوران تیپ ۲۵ ارتش به معلمان +فیلم
گفت‌و‌گوی هنیه با وزیر خارجه قطر و رئیس سازمان اطلاعات مصر در خصوص آتش‌بس
آب پاکی بایدن روی دست معترضان: در سیاست‌ها تجدیدنظر نمی‌کنیم
سازمان ملل: بازسازی غزه ۸۰ سال طول می‌کشد
رئیس مرکز آمار ایران تغییر کرد
جزئیات لحظه پیدا شدن یسنا توسط امدادگر کایت سوار هلال احمر +فیلم
وحشت‌آفرینی شرور سابقه‌دار در غرب تهران
اوسمار نمی‌تواند بازیکنان را کنترل کند چون...
اعلام شد؛‌فهرست مشترک جبهه پایداری و شانا برای دور دوم انتخابات مجلس در تهران
نمی‌توانیم بگوییم «یسنا » ربوده شده یا نه !
دانشگاه شهید بهشتی ،دانشجویان آمریکایی اخراجی را بورسیه می‌کند
«یسنا» دختر ۴ساله کلاله‌ای زنده پیدا شد
لیست نهایی جبهه انقلاب جهت مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی اعلام شد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top