تاریخ انتشار: یکشنبه 1395/11/24 - 10:20
کد خبر: 226545

از فرصت مجدد ثبت‌نام آزمون سراسری کارشناسی ارشد جا نمانید؛

مسیر پیشنهادی به داوطلبینی که در فرصت مجدد ثبت‌نام کنکور وسوسه می‌شوند

مسیر پیشنهادی به داوطلبینی که در فرصت مجدد ثبت‌نام کنکور وسوسه می‌شوند

اولین اما و اگری که حول محور این ثبت نام کنندگان وجود دارد، زمانی است که تا زمان کنکور باقی مانده است. زمانی کمتر از سه ماه که ممکن است حتی برای جمع‌بندی نیز کافی نباشد چه برسد به اینکه داوطلبی بخواهد مطالعه خود را آغاز کند.

خبرنامه دانشجویان ایران: فرصت مجدد برای ثبت نام در آزمون سراسری کارشناسی ارشد از اول اسفند آغاز خواهد و شد و دانشجویان و داوطلبانی که در دی ماه نسبت به ثبت نام اقدام نکردند، می‌توانند حالا تصمیم گرفته و نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

به گزارش خبرنگار صنفی – آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ حسین توکلی، مشاور عالی سازمان سنجش، تعداد ثبت نام کنندگان را  ۷۵۹ هزار و ۶۹۵ داوطلب اعلام کرده است که از این تعداد، ۳۸۰ هزار و ۱۲۸ نفر زن و ۳۷۹ هزار و ۵۶۷ نفر مرد و به عبارت دیگر ۵۰.۰۴ درصد زن و ۴۹.۹۶ درصد مرد هستند.

در این میان به نظر می‌رسد غالب کسانی که تاکنون برای شرکت در آزمون کارشناسی ارشد ثبت نام نکردند، قصد شرکت در این آزمون را نداشتند و فقط تعداد اندکی باشند که از ثبت نام دی ماه جامانده باشند.

بر همین اساس و با تصمیم جدید داوطلبانی که قرار است از فرصت مجدد برای ثبت نام در آزمون سراسری کارشناسی ارشد استفاده کنند، احتمالا سوالات و ابهاماتی نیز وجود خواهد داشت.

اولین اما و اگری که حول محور این ثبت نام کنندگان وجود دارد، زمانی است که تا زمان کنکور باقی مانده است. زمانی کمتر از سه ماه که ممکن است حتی برای جمع‌بندی نیز کافی نباشد چه برسد به اینکه داوطلبی بخواهد مطالعه خود را آغاز کند.

 آزمون ورودی دوره های کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۹۶ در روزهای پنجشنبه و جمعه ۷ و ۸ اردیبهشت ماه ۹۶ در حوزه های امتحانی مربوط و برای داوطلبان ۶ گروه آموزشی برگزار می شود.

اما در این میان، توصیه‌های مختلفی اعم از مطالعاتی و رفتاری در این ایام وجود دارد تا یک داوطلب آزمون کارشناسی ارشد بتواند، حداکثر استفاده لازم را از زمان موجود یعنی کمتر از سه ماه پیش‌رو ببرد.

نگاهی به برنامه رتبه‌های برتر کنکور ارشد سال‌های گذشته می‌تواند چراغ مناسبی برای این راه پر پیچ و خم و صعب‌العبور باشد.

رتبه 1 ارشد مهندسی صنایع: مهم نیست چقدر درس خواندید
در طی دوران درس خواندن برای کنکور ارشد، روزهایی پیش می آید که ناامید و خسته می شوید و انگیزه ای برای ادامه ندارید، چه چیزی در این شرایط کمک کننده است؟

توحید رضا زاده رتبه 1 گرایش صنایع صنایع، مالی و بهره وری توصیه می‌کند: به نظر من اولین قدم در موفقیت، تبیین صریح و واضح هدف است و اینکه این هدف تا چه میزان استحکام دارد و انگیزه زاست.

توحید ادامه می‌دهد: در طول مدتی که برای کنکور درس می خوانید با زمان هایی روبرو می شوید که از درس خواندن حالت زدگی پیدا می کنید. یادآوری هدف اولیه شما باعث ایجاد انگیزه دوباره در شما می شود.

وی ابراز عقیده می‌کند: جمله مهمی هست که می گوید اگر هدف نداشته باشید آینده تبدیل به حال، حال به گذشته و گذشته تبدیل به ندامت جاودانه خواهد شد. پس برای خودتان هدف مشخص کنید.

توحید تاکید می‌کند که در کنکور اینکه چقدر خواندید و چقدر زحمت کشیدید اهمیتی ندارد و آنچه حیاتی است این است که چقدر از داشته هایتان استفاده کنید و با توجه به تغییرات این سالها مهارت زدن تست ها را داشته باشید.

رتبه 9 کنکور کارشناسی ارشد مهندسی صنایع: از برنامه دیگران تقلید نکنید
هر چند امید اتابکی به گفته خودش تابستان را برای درس خواندن از دست داده اما فرصت مهر ماه تا زمان کنکور را با یک برنامه ریزی دقیق به گونه ای استفاده کرده که موفق به کسب رتبه 9 در کنکور کارشناسی ارشد مهندسی صنایع در گرایشهای صنایع و مالی شده است.

امید اتابکی می‌گوید: من تمام فرصت تابستان را از دست دادم و فقط با شرکت در دو کلاس مهم، از اول مهر شروع کردم و همزمان با آزمون آزمایشی ادامه دادم. در دو آزمون آخر به ترتیب رتبه های 200 و 19 را کسب کردم. این تفاوت رتبه به دلیل زمان بندی دروس تخصصی در برنامه ام بود. نکته مهم این است که اعتماد به نفسم را بعد از کسب رتبه 200 همچنان حفظ کردم.

امید تاکید می‌کند که باید برای دروس زبان و دروس تخصصی متناسب با خود درس وقت بگذاریم و نباید به هیچ وجه از روش مطالعه دیگران تقلید کنیم. وی ادامه داد: یک برنامه کلی را هر روز تغییر ندهید. برنامه مخصوص خودتان را بریزید و به ترتیب وقت و ساعت تعیین شده درس بخوانید . به مرور ساعت مطالعه تان را تا قبل از کنکور افزایش دهید و مطمئن باشید از این استمرار نتیجه می گیرید.

وی فشرده بودن ساعت های مطالعه را حیاتی می‌داند و توضیح می‌دهد: برای اینکه ساعت های مطالعه مفیدی داشته باشید با واقعیت ظرفیت خودتان درس بخوانید و اگر کشش 3 ساعت درس دارید 6 ساعت فرصت خودتان را هدر ندهید. در حقیقت نصف این زمانی که اختصاص می دهید بی فایده است.

امید خاطرنشان می‌کند: توکل به خدا را فراموش نکنید که بزرگترین عامل انگیزشی برای درس خواندن و خسته نشدنتان است.

رتبه 13 کنکور کارشناسی ارشد مهندسی صنایع: نکته‌ها را ته‌نشین کنید
هدف داشتن شاید شعاری به نظر برسد ولی رتبه 13 کنکور کارشناسی ارشد مهندسی صنایع گرایش صنایع آن را تجربه کرده و رمز موفقت خود می‌داند.

سارا کبودوند با اشاره به اینکه مهمترین و اولین عامل موفقیت، انگیزه است به بیان توصیه‌هایش می‌پردازد: مشخص بودن هدف بسیار کمک کننده است و مانند بنزین در خودرو عمل می کند. برنامه ریزی درست و منطقی و از ان مهمتر اینکه تا لحظه آخر به آن پایبند باشید از نکات اساسی موفقیت هستند.

سارا می‌گوید: استمرار در درس خواندن برای ایجاد و نهادینه شدن عادت درس خواندن در وجودتان نیز از نکاتی است که باید به آن اشاره کرد.

این دانشجوی ارشد در ادامه در توضیح اینکه اگر محدودیت زمانی هم ندارید، با برنامه ریزی این محدودیت را ایجاد کنید می‌گوید: این محدودیت زمانی ذهن شما را با شتاب می کند تا کارهای فرعی و افکار زائد را از خودتان دور کنید.

سارا همچنین توصیه هایی برای بعد از اتمام خواندن درس دارد: بعد از اتمام خواندن درس، حتی با وجود اینکه بسیاری از نکات فراموشتان شده است، تست های طبقه بندی شده بزنید. چون موقع تست زدن اگر چیزی را فراموش کرده باشید، عطشی برای دانستن آن نکته در شما ایجاد می شود که با مطالعه و مرور، در ذهنتان ته نشین می شود.

وی به عنوان نکته آخر اضافه می‌کند: هیچ درسی را کنار نگذارید و هر طور شده همه را بخوانید. این باعث می شود هم استرس اضافی به شما وارد نشود و هم در روز کنکور اگر درس های دیگر سخت بودند همین دروس به کمک تان بیاید.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
دانشگاه در نگاه شهید ابراهیم رئیسی +فیلم
اولین اجلاس رؤسای دانشگاه‌ها در سال ۱۴۰۳ لغو شد
برگزاری مراسم تشییع پیکر سه مأمور نیروی انتظامی
آیا انتخابات شوراهای شهر همزمان با ریاست جمهوری برگزار می‌شود؟
طرح شفافیت قوای سه‌گانه به مجمع تشخیص رفت
پیام احساسی رهبر کره شمالی برای شهادت ابراهیم رئیسی
پشت پرده مذاکره استقلال با مامه تیام
فارن افرز: اسرائیل بعد از ۷ ماه در غزه گیر افتاده است
درخواست شهید رئیسی در خصوص محل مزارش +فیلم
بیت‌کوین صعود کرد/ آخرین وضعیت بازار رمزارزها در جهان
تصمیم جدید برای بازار سرمایه/ دامنه نوسان بورس چه تغییری می کند؟
مدارس استان قم سه شنبه تعطیل است
حضور پرشور مردم تبریز در مراسم تشییع پیکر شهید رئیسی و همراهانش +فیلم
گریه‌های آقای رئیسی را از فیلم در آوردیم! +فیلم
زمان قطعی مراسم اختتامیه مجلس یازدهم اعلام شد
انتقال پیکر مطهر شهید رئیسی و همراهان از معراج شهدای تبریز
مشاوران سیاست خارجی ترامپ با نتانیاهو ملاقات کردند
هدف قرار دادن پایگاه آمریکایی در دیرالزور سوریه با ۳ موشک
رقیب بیرانوند حاضر به بازگشت به پرسپولیس نیست
زلنسکی: همه فقط حرف می‌زنند!
زمان برگزاری نوبت دوم کنکور سراسری به تعویق افتاد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top