تاریخ انتشار: دوشنبه 1395/12/02 - 18:31
کد خبر: 227571

سریعا عروسک‌های هوشمند متصل به وای‌فای را نابود کنید

عروسک‌های هوشمند دارای هوش مصنوعی هستند و می‌توانند با کودکان حرف بزنند و در گذر زمان و با افزایش اطلاعاتشان از کودک و محیط زندگی وی، پاسخ‌های هوشمندانه‌تری ارائه کنند. مقامات نهادهای نظارتی در آلمان به والدین هشدار داده‌اند که به‌سرعت عروسک‌های هوشمند قابل اتصال به شبکه‌های وای‌فای را نابود کنند؛ زیرا این عروسک‌ها ابزار جاسوسی هستند.

خبرنامه دانشجویان ایران: عروسک‌های هوشمند دارای هوش مصنوعی هستند و می‌توانند با کودکان حرف بزنند و در گذر زمان و با افزایش اطلاعاتشان از کودک و محیط زندگی وی، پاسخ‌های هوشمندانه‌تری ارائه کنند. مقامات نهادهای نظارتی در آلمان به والدین هشدار داده‌اند که به‌سرعت عروسک‌های هوشمند قابل اتصال به شبکه‌های وای‌فای را نابود کنند؛ زیرا این عروسک‌ها ابزار جاسوسی هستند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر؛ این عروسک‌ها مدتی است در اسباب بازی فروشی‌های مختلف به فروش می‌رسند. مقامات آلمانی می‌گویند عروسک‌های یاد شده که دارای بلندگو و میکروفون هستند ابزاری برای جمع‌آوری و سرقت اطلاعات خصوصی کودکان و والدین آنها هستند و استفاده از آنها بر طبق قوانین آلمان ممنوع است.

یکی از عروسک‌هایی که به‌صراحت مورد اشاره مقامات آلمانی قرار گرفته، My Friend Cayla است. این عروسک اسباب بازی است که بر علیه آن شکایت‌هایی در اروپا و امریکا نیز مطرح شده است. در دسامبر سال گذشته برخی گروه‌های مدافع حریم شخصی اعلام کردند عروسک اسباب بازی یاد شده گفتگوهای کودکان را ضبط و ذخیره می‌کند، بدون آنکه از والدین آنها اجازه بگیرد و با این کار حریم شخصی آنان را نقض می‌کند.

«عروسک کایلا» از یک میکروفون برای گوش‌کردن به سئوالات و ارسال آنها برای شرکت سازنده از طریق فناوری وای‌فای بهره می‌گیرد. این شرکت موسوم به Nuance با تبدیل سوالات به متن و جستجو در اینترنت پاسخ آنها را می‌یابد و برای عروسک ارسال می‌کند و در نهایت این پاسخ‌ها برای کودک پخش می‌شود.

این فرایند از یکسو نقض حریم شخصی کاربران محسوب می‌شود و از سوی دیگر عروسک‌های یاد شده به سادگی قابل هک‌کردن هستند. ارتباطات بلوتوث این عروسک هم امنیت کافی ندارند و ضبط‌کردن صدا توسط هکرها یا گوش کردن به صدای کودکان در زمان بازی کردن با این عروسک، ممکن است. مقامات آلمانی قصد دارند فروش این عروسک را ممنوع کرده و حتی مالکیت آن را به‌علت امکانات کنترلی و جاسوسی آن غیرقانونی اعلام کنند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
آغاز رقابت ۱۲ هزار داوطلب در پنجاه و یکمین آزمون دستیاری پزشکی
تشدید اعتراضات در مقابل پارلمان گرجستان
روسیه در فروش نفت به هند از عربستان جلو زد
چراغ سبز غرب به اوکراین برای حمله به روسیه
آتش‌سوزی مهیب در شهرک چوبی گیلان
بی‌احترامی اردوغان به نخست وزیر هلند +فیلم
دیوارنگاره تمثال شهدای دانشکدگان فنی دانشگاه تهران رونمایی شد
آزمون استخدامی «معلم پرورشی» و «ورزش» فردا برگزار می‌شود
اعطای «گرنت» به تشکل‌های دانشجویی تصویب شد
«بازداشت اتوبوسی» دانشجویان آمریکایی! +فیلم
ایران ۵شرکت و ۷شخص حقیقی آمریکایی را تحریم کرد +جزئیات
سابقه نامزدتان را در سامانه «انتخاب ایران» بخوانید
فیلم سیاه مرد بدهکار از زن طلبکار
شبح جنگ چگونه از ایران دور شد؟
کرمان باز هم لرزید/ زلزله ۴.۷ ریشتری در فاریاب
حمله مسلحانه به هنگ مرزی +جزئیات
تبلیغات مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم آغاز شد + جزئیات
بارش‌های فراوان بهاری ادامه دارد؛ صدور هشدار نارنجی برای این استان‌ها
مرد بحث و درس/ به مناسبت سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع)
پول بیت‌المال پس گرفته شد حامیان بابک زنجانی شاکی شدند!
جنجال دوباره ستاره استقلالی سپاهان علیه پرسپولیس +عکس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top