تاریخ انتشار: سه شنبه 1395/12/03 - 09:40
کد خبر: 227630

حواشی سفر «ابتکار» به همدان؛

از ضرب و شتم دانشجویان معترض تا سوپر استدلال آقای استاندار! +عکس و فیلم

در پلاکاردهای این دانشجویان شعارهایی چون «آنچه در خوزستان در این چند روزه پیش آمد، واقعاً دل آدم را می‌خراشد»، «بانوی سبز ایران، خوزستان گشته ویران»، «شش ماه دیگر خودتان هم گذشته‌اید»، «دولت بی‌لیاقت مچکریم»، «نتایج برجام»، «جنوب را آب برد، دولت ما را خواب برد» و ... نوشته شده بود.

خبرنامه دانشجویان ایران: سفر ابتکار به همدان آنقدر بدموقع بود که حتی صدای دانشجویان همسو با دولت را نیز  درآورد.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ در روزهایی که مردم خوزستان، از سطح پایین ترین حقوق خود محروم هستند، مرتبط ترین مقام مسئول در ارتباط با این محرومیت، همچنان با این استدلال که ریشه مشکلات کشور دولت قبلی است، نسبت به این مسائل بی تفاوت است. علاوه بر این بی تفاوتی، که ممکن است سایر اعضای دولت را شامل شود، اقدامات پرحاشیه معصومه ابتکار موجب یک ولنگاری در حوزه محیط زیست شده است.

سفر به همدان به جای خوزستان!
انتشار یک بنر در فضای مجازی و تعاریف مبالغه آمیز یک نهاد دولتی از رئیس سازمان محیط زیست، خبر از وقوع سفری پرحاشیه می داد و این در حالی بود که مردم خوزستان منتظر تدبیر دولتمردان برای بحران گرد و غبار بودند. در این بنر که توسط اداره کل محیط زیست استان همدان تهیه شده بود، ابتکار، «بانوی سبز، قهرمان زمین» خطاب شده بود.

سفر ابتکار به همدان آنقدر بدموقع بود که حتی صدای دانشجویان همسو با دولت را نیز  درآورد و در بیانیه ای چنین نوشتند: «گمان می‌کنیم برنامه‌ریزی این سفر حاصل بی‌تدبیری مسئولین اداره کل محیط زیست استان همدان باشد که با مشاهده بنرهای تملق‌آمیز «قهرمان زمین» که خطاب به شما توسط این اداره در سطح شهر نصب شده، شک‌مان به یقین حاصل شد. هرچند می‌دانیم عنوان «قهرمان زمین» جایزه‌ای بین‌المللی است که شما با افتخار آن را کسب کرده‌اید اما این بنر‌ها، موجب تخریب و به سخره گرفتن دولت شده است.»

در بخش پایانی این بیانیه آمده بود: «هرچند باعث خوشحالی ماست که میزبان یکی از اعضای فعال و پرتلاش کابینه دولت تدبیر و امید باشیم اما از سرکارعالی می‌خواهیم به خاطر مردم خوزستان سفر به همدان را لغو و به جای آن به اهواز سفر کنید.»

جالب تر آنکه محمدناصر نیکبخت استاندار همدان در در شورای اداری این استان در دفاعی جانانه از حضور معصومه ابتکار در همدان گفت: ابتکار به همدان آمد تا اینجا هم خوزستان نشود!

تجمع دانشجویان در اعتراض به سفری بدموقع
جمعی از دانشجویان دانشگاه بوعلی سینا نسبت به سفر ابتکار به این استان جهت شرکت در یک همایش معترض شدند. این دانشجویان معتقد بودند، لزومی ندارد در شرایط ناگوار محیط زیستی جنوب کشور و با توجه به مشکلاتی که مردم در آن منطقه از کشور دارند، رئیس سازمان محیط زیست به همدان سفر کند.

در پلاکاردهای این دانشجویان شعارهایی چون «آنچه در خوزستان در این چند روزه پیش آمد، واقعاً دل آدم را می‌خراشد»، «بانوی سبز ایران، خوزستان گشته ویران»، «شش ماه دیگر خودتان هم گذشته‌اید»، «دولت بی‌لیاقت مچکریم»، «نتایج برجام»، «جنوب را آب برد، دولت ما را خواب برد» و ... نوشته شده بود.

تصاویر مربوط به این تجمع را در ادامه می‌بینید:

حواشی حضور ابتکار در دانشگاه
ابتکار که در شهرستان ملایر نیز حضور پیدا کرده بود، با اعتراضات دانشجویان در این شهرستان مواجه شد. این دانشجویان که پلاکاردهایی اعتراضی در دست داشتند به نشانه اعتراض به اوضاع بحرانی خوزستان با ماسک وارد سالن شده بودند.

ضرب و شتم دانشجویان معترض در ملایر!
همچنین سفر رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست به شهرستان ملایر نیز، با حواشی بسیاری همراه شد. در این مراسم تعدادی از دانشجویان که نسبت به سفر معصومه ابتکار به این شهرستان اعتراض داشتند، مورد ضرب و شتم قرار گرفتند.


دانلود


دانلود

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
ورود پلیس ضد شورش برای متفرق کردن دانشجویان در پاریس +فیلم
رئیسی: تحریم‌ ایران به نتیجه نخواهد رسید
مهلت انتخاب رشته دکتری امروز به پایان می‌رسد
داستانی از نجات یک کسب و کار با پنل پیامکی
بازی‌های بلاک‌چینی: گالا (Gala) پیشگام سرگرمی‌های آینده
بیش از ۳۰ مدل ایده عکاسی طبیعت (پسرانه و دخترانه)
گزارشی از زنده به گورشدن ۲۰ نفر در غزه + جزئیات
دستور مهم رئیسی برای دیوارکشی مرزهای ایران
تجمع دانشجویان حامی فلسطین در نزدیکی کاخ سفید+فیلم
تفاوت چاپ مش و چاپ استیکر در چیست؟
بعد از ژل لب چکار کنیم؟/ تا نخوانده اید تزریق ژل لب انجام ندهید!
ایران برای ایجاد یک پایگاه دائمی در دریای سرخ تلاش می‌کند
چرا مشارکت در دور دوم انتخابات مهم است؟
تحویل مشعل المپیک به فرانسه
جزئیات مشوق‌های مهارت آموزی برای سربازان
زمان تبلیغات داوطلبان مرحله دوم انتخابات
فقط این افراد می‌توانند در دور دوم انتخابات مجلس رأی دهند + جزئیات
کدام ورزشکاران و مربیان در ایران مسلمان شدند؟ +جزئیات
دهه سرآمدی آموزش در دانشگاه‌ها از امروز آغاز شد
حمایت اساتید دانشگاه در آمریکا از دانشجویان حامی فلسطین
کدام دانشگاه‌های آمریکا صحنه اعتراضات دانشجویی حمایت از غزه است؟
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top