تاریخ انتشار: سه شنبه 1395/12/03 - 12:31
کد خبر: 227661

اصلاحات دفترچه کنکور کارشناسی ارشد ۹۶؛

اضافه شدن ۲ رشته جدید و تغییر ضرایب در برخی رشته‌ها

در فاصله کمتر از ۷۰ روز تا آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۳۹۶، اصلاحات مواد آزمون و رشته های امتحانی این آزمون منتشر شد و طی این اصلاحات ۲ رشته جدید به مجموعه آزمون کارشناسی ارشد اضافه شده و تعدادی از رشته ها تغییراتی در ضرایب داشته اند که در ادامه به بررسی آنها می پردازیم.

خبرنامه دانشجویان ایران: بر اساس اصلاحات مواد آزمون و رشته های امتحانی دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۳۹۶، دو رشته «مدیریت کسب و کار»و «امور فرهنگی» به مجموعه رشته ها اضافه شدند.

به گزارش خبرنگار صنفی – آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ در فاصله کمتر از ۷۰ روز تا آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۳۹۶، اصلاحات مواد آزمون و رشته های امتحانی این آزمون منتشر شد و طی این اصلاحات ۲ رشته جدید به مجموعه آزمون کارشناسی ارشد اضافه شده و تعدادی از رشته ها تغییراتی در ضرایب داشته اند که در ادامه به بررسی آنها می پردازیم.

*** لازم به ذکر است داوطلبانی که تاکنون ثبت نام نکرده اند نیز در صورت تمایل می توانند تا پایان امروز سه شنبه سوم اسفند نسبت به ثبت نام خود اقدام و کد رشته امتحانی مذکور را به عنوان رشته امتحانی دوم انتخاب کنند.

ضرایب جدید برخی از رشته های کارشناسی ارشد:

برای رشته مهندسی کامپیوتر گرایش های شبکه های کامپیوتری و رایانش امن(کد 1277) علاوه بر کد رشته امتحانی 1277(مهندسی کامپیوتر) از کد رشته امتحانی 1276(مهندسی فناوری اطلاعات) نیز پذیرش انجام خواهد شد.

داوطلبان باید دروس زبان عمومی و تخصصی(انگلیسی) با ضریب 1، دروس مشترک(ساختمان های گسسته، ساختمان داده ها، طراحی الگوریتم، مهندسی نرم افزار، شبکه های کامپیوتری) با ضریب 4، مجموعه دروس تخصصی مشترک(اصول طراحی پایگاه داده ها، هوش مصنوعی، سیستم های عامل) با ضریب 2 و معماری کامپیوتر با ضریب 1 را امتحان دهند.

ضمناً ظرفیت پذیرش در رشته مهندسی کامپیوتر گرایش های شبکه های کامپیوتری و رایانش امن 50 درصد از بین داوطلبان کد رشته امتحانی 1276 و 50 درصد از بین داوطلبان کد رشته امتحانی 1277 انجام خواهد شد.

در کد رشته امتحانی 1277 درس شماره 2 شامل ریاضیات(ریاضی عمومی 1 و 2، معادلات دیفرانسیل، آمار و احتمال مهندسی، ریاضیات گسسته) به ریاضیات(ریاضیات مهندسی، آمار و احتمال مهندسی، محاسبات عددی، ساختمان های گسسته) با ضریب اعلام شده در دفترچه راهنمای ثبت نام تغییر یافته است.

* تذکر مهم: با توجه به تغییر برنامه درسی رشته مهندسی کامپیوتر، گرایش های شبکه های کامپیوتری و رایانش امن در آزمون کارشناسی ارشد 1397 صرفاً از رشته امتحانی مهندسی کامپیوتر (کد 1277) پذیرش دانشجو خواهند داشت.

در کد رشته امتحانی 1133 (مجموعه روانشناسی) ضریب درس امتحانی ششم (روانشناسی بالینی) برای رشته روانشناسی تربیتی از دو (2) به صفر(0) تغییر می یابد.

 

با توجه به مصوبات شورای تحول علوم انسانی شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای عالی برنامه ریزی، مبنی بر منسوخ شدن برنامه درسی رشته «مدیریت اجرایی»، در آزمون سال 1396 در کد رشته 1148 (مجموعه مدیریت کسب و کار و امور شهری) داوطلبان علاوه بر دروس امتحانی 2 و 3 در جلسه آزمون پس از دریافت دفترچه سؤال می توانند یک مجموعه را به صورت انتخابی پاسخ دهند.

این داوطلبان می توانند از بین مجموعه دروس تخصصی مدیریت(شامل: دانش مسائل روز در زمینه مدیریت مؤسسات تولیدی، خدماتی و طرحهای عمرانی با ضریب 2، نظریه های عمومی مدیریت با ضریب 2 و زبان فارسی با ضریب 1) و مجموعه دروس ریاضی (شامل: ریاضیات عمومی 1 و 2 دوره فنی و مهندسی با ضریب 2) یک مجموعه را به صورت انتخابی پاسخ دهند.

توضیحات تکمیلی برای داوطلبان رشته امتحانی 1148 (مدیریت کسب و کار و امور شهری) در آزمون کارشناسی ارشد سال 1396 نیز اعلام شده است.

با توجه به منسوخ شدن رشته «مدیریت اجرایی» و تبدیل آن بر اساس مصوبات شورای تحول علوم انسانی شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای عالی برنامه ریزی، به رشته «مدیریت کسب و کار»، ظرفیت سنوات گذشته رشته مدیریت اجرایی به گرایش های مختلف «مدیریت کسب و کار» اضافه خواهد شد.

داوطلبان متقاضی رشته «مدیریت کسب و کار» و گرایش های مربوطه از بین دروس مجموعه دروس تخصصی(1)، شامل (دانش مسائل روز در زمینه مدیریت مؤسسات تولیدی، خدماتی و طرحهای عمرانی، نظریه های عمومی مدیریت و زبان فارسی) و مجموعه دروس تخصصی(2) شامل(ریاضیات عمومی 1 و 2 دوره فنی و مهندسی) فقط یک مجموعه را مطابق جدول بند 3 به اختیار امتحان خواهند داد.

 

تعداد سؤال ها و زمان پاسخگویی برای رشته «مدیریت کسب و کار» در تمامی گرایش ها

نمرات دروس مختلف در این رشته بر اساس روش های علمی تراز و نمره کل سازی انجام خواهد شد.

موارد فوق شامل رشته «مدیریت امور شهری» نخواهد شد و سنجش و پذیرش این رشته مطابق با دروس و ضرایب اعلام شده در دفترچه راهنما خواهد بود که مجدداً در این جدول درج شده است.

کد رشته امتحانی 1145(مجموعه امور فرهنگی) هم به مجموعه رشته های آزمون ورودی کارشناسی ارشد سال 1396 اضافه شد.

داوطلبان متقاضی شرکت در رشته امتحانی «امور فرهنگی» می توانند با مراجعه به سایت سازمان نسبت به ثبت نام در این رشته با مواد آزمون و گرایش های زیر اقدام کنند. لازم به ذکر است پذیرش در این رشته به صورت شناور و صرفاً برای دانشگاه آزاد اسلامی انجام می شود.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
سرکوب دانشجویان دانشگاه کلمبیا در نیویورک / برگزاری ۹۰ رویداد در نود سالگی دانشگاه تهران /آغاز پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه آزاد
اولین تمرین پرسپولیس بعد از حذف از جام حذفی برگزار شد
حمایت دانشگاهیان از خیزش دانشجویان در آمریکا
تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری
مخبر در دیدار نخست وزیر بورکینافاسو: ایران آمادگی دارد دستاوردهای خود را در اختیار کشورها قرار دهد
مخبر در دیدار معاون رئیس جمهور زیمباوه: تعاملات تهران با کشورهای دوست و جهان براساس راهبرد برد-برد است
پیشنهادهای وزیر دفاع ایران در اجلاس شانگهای چه بود؟
هزاران معترض اسرائیلی خواستار برکناری نتانیاهو شدند
سفر ۲ روزه بلینکن به عربستان با محوریت ایران و غزه
گشایش‌های ارزی با سفر رئیس بانک مرکزی به عربستان در راه است؟
۲۶ کارگر نمونه توسط رئیس جمهور تقدیر می‌شوند
پذیرفته‌شدگان چندبرابر ظرفیت آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش برای تحویل مدارک چه کنند؟
آتش سوزی در یک ساختمان اقامتی در محدوده میدان ولی‌عصر
تلاش مافیای خودرو برای ممانعت از ورود خودروهای برقی به کشور
فرود هواپیمای اسرائیلی در عربستان
سرقت تلفن همراه پشت چراغ قرمز در کمتر از ۳۰ ثانیه +فیلم
کاریکاتور| کار گذاشتن ابزار جاسوسی در بدن داوطلبان کنکور توسط پزشک
افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران +عکس
قبض این مشترکان برق ۲۴ برابر می‌شود
کاریکاتور| ساعت به وقت غزه
اعلام حمایت دانشجویان اردبیلی از جنبش ضدصهیونیستی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top