تاریخ انتشار: شنبه 1395/12/07 - 12:15
کد خبر: 228106

شلتر یا سامان سرای بانوان؛

شلتر سرپناهی امن در تاریکی شب

آرایش غلیظ، نگاه سرد، چشمانی که امید در آن کمرنگ شده است، ازاین جا به بعد زندگی یکنواخت است و دنیا سیاه وسفید سپری می شود، سخت می توان بهانه برای زنده ماندن پیدا کرد این تنها بخشی از دنیای این روزهای ساکنین شلتر است.

خبرنامه دانشجویان ایران: شلتر به معنای جایی امن برای محافظت در مقابل آسیب های بیرونی است. شلتر بانوان جایی برای نگهداری زنان خیابانی است که مصرف کننده موادمخدر هستند و به دلایلی از قبیل طرد شدن از سوی خانواده و فرار از خانه جایی برای گذراندن در شب را ندارند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ به نقل از ندای صبح، پای سخنان یکی از مدیران شلتر بانوان در شهر تهران نشستیم.خانم مدیر با بیان اینکه این شلتر ظرفیت 30 نفر را دارد گفت:تعداد مراجعین در طول شب های سال متفاوت است و در ماه های سرد تعداد مراجعه کننده هایمان بیشتر می شود تا جایی که ناچاریم در حیاط هم جای خواب برایشان فراهم کنیم که در این شب های سرد تا مرز 50 نفر را هم میزبانی کرده ایم.

خانم مدیری که خود درد دیده و دلسوز بود گفت: شلتر یا سامان سرای بانوان خیابانی از زیر مجموعه های بهزیستی است که با توجه به هزینه های سنگین نگه داری و غذای گرم برای مهمانان اینجا، بهزیستی تنها 20 میلیون تومان در سال اختصاص می دهد که متاسفانه حتی یک دهم هزینه ها را هم پوشش نمی دهد و اگر کمک های خیرین و شهرداری تهران نبود امکان ادامه فعالیت را نداشتیم.

خانم مدیر با اعلام اینکه تنها 3شلتر در تهران وجود دارد افزود:بنابر آمارهای ارائه شده بیش از 2هزار زن کارتن خواب در تهران وجود دارد که با توجه به ظرفیت محدود این 3مجموعه توانایی نگهداری همه وجود ندارد.

وی در ادامه اظهار کرد:بنابر قوانین موجود فردی که به شلتر مراجعه می کند باید ظرف مدت 6 ماه تا 1سال توانمند شود و این هدف زمانی محقق می شود که دسترسی به مواد مخدر و فضای آسیب در جامعه سخت شود.

وی در پایان تاکید کرد:با توجه به روحیه حساس و شکننده این بانوان، مشاوره دادن به آنها ظرافت خاصی را می طلبدکه نیازمند افراد متخصص است.در صورت عدم ارتباط صحیح با آنها شاهد حضور دوباره مصرف کنندگان در مراکز آسیب خیز و همکاری با توزیع کنندگان مواد مخدر خواهیم بود.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تسلیت به خانواده محترم فرزین‌فرد در سوگ ضایعه درگذشت پدربزرگ گرامیتان
اوضاع خیطه!
علیه ایران، وسط تهران!
کتابی برای کسانی که می‌خواهند عاشقی کردن خوب و شیرین را یاد بگیرند
برگزاری آیین استقبال از نو دانشجو معلمان پردیس فاطمه الزهرا (س) اهواز
اولین خروجی نامدار پرسپولیس در نیم فصل؛قلم قرمز گاریدو روی نام بمب سابق
ادعای عجیب رسایی؛ پزشکیان گفت که ظریف بیرون مانده بود، اپوزسیون ما می‌شد و...
شکار ۱۷ تانک مرکاوا رژیم صهیونیستی
برگزاری راهپیمایی در محکومیت رژیم صهیونیستی در جمعه‌های خشم
ناوچه آلمان یک پهپاد را در سواحل لبنان ساقط کرد
کشف اولین دوپاهای روی زمین!
جشن عقد در ارتفاعات تهران
مقام سعودی: با ایران هماهنگیم
جنجال درباره سرکشی به حساب های مردم
پاسخ صحیح به ایران حمله اسرائیل به تاسیسات نفتی آن است
خطر! ؛ فرونشست‌ زمین در فاصله ۱۰ متری نقش رستم
ماجرای درگیری فیزیکی ماموران ارشاد با عوامل کنسرت یگانه
واکنش تند فاطمه مهاجرانی به بیانیه اتحادیه اروپا و شورای همکاری خلیج فارس درباره جزایر ایران
عفیف یا خفیف؟
رونمایی از شهاب‌سنگ ۱۰۰ کیلویی در برج آزادی تهران
دشمن روی نیمکت سه‌شیرها
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top