تاریخ انتشار: سه شنبه 1396/01/08 - 13:28
کد خبر: 230977

چند سی سی کتاب در نوروز 96/ 5

این بیماری باید سریعا درمان شود +عکس

این بیماری باید سریعا درمان شود +عکس

کتاب «اراده» نوشته ی حجت الاسلام دکتر مرتضی آقاتهرانی تحقیقی است در جهت شناخت و درمان بیماری های اراده. کتاب نثر ساده و روانی دارد و نکاتی که می گوید شاید بارها شنیده ایم اما این بار خواندشان طوری است که باعث می شود آدم روی آن نکات تمرکز کند.

خبرنامه دانشجویان ایران: در روز اول راجع به کتاب «حرکت» حرف زدیم. گفتیم که برای ساختن یک سال خوب باید نیازهای حقیقی داشته باشیم و بعد در جهت آن نیاز ها حرکت کنیم.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ گفتیم که گاهی حرکت هم می کنیم اما بعد از چند وقت دوباره تسلیم می شویم و برنامه هایمان را رها می کنیم.

در اکثر مواقع این مشکل ناشی از ضعف اراده است. اراده نیروی عجیبی است. من همیشه به ادم هایی که اراده ی آهنین دارند حسرت می خورم.

مثلا سال های قبل از انقلاب را فرض کنید، جوان هایی بودند که برای آرمان هایشان شکنجه شدند اما اراده ی محکمشان اجازه نداد تا شکنجه و تهدید آن ها را از مسیرشان باز گرداند. حالا در سال های بعد از انقلاب خبری از این فضای اختناق نیست، اما امثال من هنوز کنج اتاق می نشینند و بدون انجام کاری فقط به طرح های بزرگشان فکر می کنند. طرح هایی که بدون اراده برای انجامشان همیشه روی کاغذ می مانند.

کتاب «اراده» نوشته ی حجت الاسلام دکتر مرتضی آقاتهرانی تحقیقی است در جهت شناخت و درمان بیماری های اراده. کتاب نثر ساده و روانی دارد و نکاتی که می گوید شاید بارها شنیده ایم اما این بار خواندشان طوری است که باعث می شود آدم روی آن نکات تمرکز کند.

اگر شما هم مثل من آرمان گرا هستید باید در سال جدید به کمک همین کتاب ها اراده ی ضعیف را درمان کنیم واگرنه هیچ وقت هیچ آرمانی را به سرانجام نمی رسانیم.

از متن کتاب:
شناخت پیامدهای اراده ضعیف و شناسایی عواملی که اراده را سست می کند، ضرورت آشنایی با راه کارهای عملی مبارزه با اراده ضعیف را نشان می دهد. ریشه اصلی مبارزه با ضعف اراده زدودن زمینه های عوامل ضعف اراده است. برای نمونه اگر انسان بتواند از همان ابتدا زمینه شعله ور شدن شهوت را از میان بردارد به آسانی می تواند شهوت را در اختیار عقل قرار دهد ولی اگر شهوت فوران کند بایسته است که راه کار دیگری برگزیند تا شهوت به جای گاه اصلی اش برگردد و عقل، افزون خواهی های شهوت را مهار کند.

از زبان دیگران (‌فخرالدین پزشکی):
استاد آقاتهرانی در کتاب «اراده»، ضمن اشاره به شناخت اراده و سودمندی آن، به بررسی اراده انسان و شناخت عوامل ضعف و قوت آن پرداخته است، به طوری که نویسنده، سعی داشته است که تمامی مطالب را بر محوریت تلفیق مباحث فلسفی، روان‌شناختی و اخلاق اسلامی با گرایشی عارفانه ارائه دهد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
خدمات رسانی به ۱۰هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی
ترافیک سنگین در جاده چالوس
ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از طریق برنامه‌های فرهنگی
حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی پروژه الماس مال صادر شد
اعمال محدودیت های ترافیکی راهپیمایی مردمی حمایت از اقدام سپاه
مدارس پنجشنبه و جمعه آخر هفته‌ها به خانواده‌ها اختصاص می‌یابد؟
ارتباطات استان سیستان و بلوچستان پایدار است
هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول است
به بهانه اختلال در کار؛ گوگل کارمندان معترض به همکاری با رژیم صهیونیستی را اخراج کرد
پلمب ۱۰ مؤسسه پایان نامه فروشی در روزهای آینده
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top