تاریخ انتشار: پنجشنبه 1396/02/14 - 17:10
کد خبر: 234311

عبدالملکی: فرصت دوباره به دولت یازدهم ما را به دره نزدیک‌تر می‌کند

عضو هیات علمی دانشگاه امام صادق(ع) تاکید کرد: با توجه به اینکه 50 تا 60 درصد ظرفیت صنعت کشور خالی است می توان مشکل اشتغال را با فعال کردن این ظرفیت رفع کرد البته در صنایع پایین دستی پتروشیمی نیز 16 میلیون تن ظرفیت وجود دارد اما در حال حاضر تنها از دو میلیون تن ظرفیت استفاده می کنیم در هر حال با استفاده از این ظرفیت می توان دو میلیون شغل ایجاد کرد.

خبرنامه دانشجویان ایران: عضو هیات علمی دانشگاه امام صادق(ع) با اشاره به درخواست دولت یازدهم از مردم برای اینکه به آنها فرصت مجدد داده شود، گفت: جهت دولت اشتباه است و اگر بیشتر به آنها وقت دهیم به دره نزدیکتر می شویم و ته این دره هم بردگی سنتی است.

به گزارش خبرنامه دانشجویان ایران به نقل از فارس، حجت الله عبدالملکی کارشناس و تحلیلگر مسائل اقتصادی و عضو هیات علمی دانشگاه امام صادق(ع) در نشست بررسی عملکرد دولت در حوزه اقتصاد مقاومتی که توسط بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد، با اشاره به شعارهای برخی نامزدهای ریاست جمهوری در رابطه با افزایش یارانه های نیازمندان، گفت: قابلیت سه برابر شدن یارانه ها برای سه دهک اول وجود دارد. در حال حاضر 40 هزار میلیارد تومان یارانه پرداخت می شود که اگر بخواهیم به سه دهک اول سه برابر رقم فعلی یارانه پرداخت کنیم رقم کل آن به 60 هزار میلیارد تومان می رسد.

وی ادامه داد: این در حالی است که درآمد هدفمندی یارانه ها 80 هزار میلیارد تومان است و با این رقم می توان تا 65 هزار میلیارد تومان پرداخت یارانه را افزایش داد.

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه افزایش سه برابری یارانه برای سه دهک اول جامعه می تواند جمعیت 24 میلیون نفری را در کشور احیا کند، افزود: افزایش یارانه سه دهک اول در کشور امکان پذیر است.

این کارشناس مسائل اقتصادی گفت: افزایش ارزش پول ملی فقط با افزایش صادرات امکان پذیر است و غیر از آن هر سیاستی اعمال شود مخرب است.

عضو هیات علمی دانشگاه امام صادق(ع) تاکید کرد: با توجه به اینکه 50 تا 60 درصد ظرفیت صنعت کشور خالی است می توان مشکل اشتغال را با فعال کردن این ظرفیت رفع کرد البته در صنایع پایین دستی پتروشیمی نیز 16 میلیون تن ظرفیت وجود دارد اما در حال حاضر تنها از دو میلیون تن ظرفیت استفاده می کنیم در هر حال با استفاده از این ظرفیت می توان دو میلیون شغل ایجاد کرد.

عبدالملکی تصریح کرد: دولت اعتقاد راسخ به خام فروشی نفت دارد، کارشناسان دولت مدعی اند که دولت یازدهم در سال 92 یک ویرانه را تحویل گرفته این درست است حال سوال اینجاست که آیا دولت به سمت آوار برداری رفته است؟

وی ادامه داد: واقعیت این است که امروز وضع مردم نسبت به سال 92 که مردم با مشکلاتی مواجه بودند بدتر شده در واقع بدهکارتر شده اند و از لحاظ ساختاری نیز بدهی دولت از 350 هزار میلیارد تومان به 700 هزار میلیارد تومان افزایش یافته در واقع باید بگوییم دولت تقریبا ورشکسته است و بانک ها هم این وضعیت را دارند.

عضو هیات علمی دانشگاه امام صادق(ع) اظهار داشت: نه تنها رفاه مردم در دولت یازدهم کم شده بلکه ساختارهای اقتصادی را نیز نابود کرده اند، افزود: ایرادی که به دولت قبل وارد بود این بود که به صورت زیکزاکی حرکت می کردند و همین هزینه های اقتصادی را بالا برد ولی دولت یازدهم زیرساخت ها را خراب کرد و ما امروز به سرعت داریم به سمت یک دره خطرناک حرکت می کنیم.

عبدالملکی با اشاره به درخواست دولت یازدهم از مردم برای اینکه به آنها فرصت مجدد داده شود، گفت: جهت دولت اشتباه است و اگر بیشتر به او وقت دهیم به دره نزدیکتر می شویم و ته این دره هم بردگی سنتی است. این ریلی است که آمریکا برای ما گذاشته تا به تمدن نوین اسلامی نرسیم و به گونه ای زمین بخوریم که حتی نسل های بعدی هم به فکر تمدن سازی نیفتند.

این استاد دانشگاه گفت: دولت به جای حرکت در مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی معتقد به نظریه توسعه وابستگی است. براساس این نظریه کشورهایی مانند آمریکا لوکوموتیوهایی هستند که توان حرکت دارند و کشورهایی مانند ایران واگن هایی هستند که برای حرکت نیازمند به متصل شدن به این لوکوموتیوها را دارند اما برای اینکه به این لوکوموتیو وصل شویم آمریکا شرایطی دارد که این شرایط برای ما تبعات سیاسی  فرهنگی و اقتصادی به بار می آورد.

وی افزود: برجام هسته ای برجام موشکی برجام منطقه ای برجام اقتصادی و برجام حقوق بشری از تبعاتی است که وابستگی به آمریکا و غرب برای ما به همراه دارد.

عبدالملکی تصریح کرد: واقعیت این است که ظرفیت های اقتصادی کشورمان بسیار بالاست و با اتکا به آنها می توان به عنوان یک لوکوموتیو عمل کرد اما این لوکوموتیو یاتاقان زده و در واقع ساختار آن مریض است.

وی گفت: سیستم اداری نظام بانکی نظام تجارت الگوی مدیریت بازار و دیگر بخش ها باید اصلاح شوند تا بتوانیم این لوکوموتیو بیمار را به حرکت دربیاوریم در واقع ایران این قدرت را دارد که محور یک تمدن باشد و آمریکایی ها می دانند که اگر این لوکوموتیو به راه بیفتد هیچ کس جلودار آن نیست.

عضو هیات علمی دانشگاه امام صادق(ع) افزود: سرمایه گذاری دولت در بخش نفت و گاز ناچیز و نزدیک به صفر بوده است. اقداماتی هم که صورت گرفته نیز مربوط به دولت قبل بوده با عنوان نمونه دولت نه تنها با ساخت پالایشگاه ستاره خلیج فارس موافق نبوده بلکه با آن هم مخالف بوده است چون با بهره برداری از آن واردات بنزین صفر می شود و این به ضرر برخی هاست و فرمانده سپاه به پاسداران انقلاب اسلامی هم اخیرا گفته که فقط رهبر انقلاب با تکمیل این پالایشگاه موافق بوده اند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
کمال
1396/02/14 - 17:35

بهتره بگیم انتهای سقوط

به دره خیلی وقته که نزدیک شده ایم
تورهای مسافرتی آفری
امکان تحصیل دختران متأهل در مدارس روزانه
ورود یک واکسن خوراکی به برنامه واکسیناسیون کودکان
روایت جالب وزیر راه پاکستان از استقبال مردم از رئیسی
بارش‌ ها ادامه دارد/ کاهش نسبی دما در روزهای پایانی هفته
آرامش بازار نفت و افول قیمت طلا تا چه زمانی ادامه دارد؟
بازیکنان اسمی پرسپولیس علیه تصمیم اوسمار
کنایه سنگین یک استقلالی به پرسپولیس
واکنش‌ها به گفته‌های تازه اشکان خطیبی
گلایه بازیگر نقش سلمان از مردم +فیلم
مرگ شهروند آمریکایی پس از دستگیری توسط پلیس
واکنش رسانه‌های بیگانه به اعتراض دانشجویان آمریکایی +فیلم
حضور رئیس مخالفان کابینه نتانیاهو در تظاهرات شهرک‌نشینان
ادعای گاردین درباره طرح اعزام نیروهای انگلیس به غزه
جزئیات توافق آمریکا و عربستان برای سازش میان ریاض و تل‌آویو
حملات هوایی شدید اسرائیل به جنوب لبنان
بیانیه جدید حزب الله درباره شلیک ده‌ها موشک به پایگاه میرون
لیونی خطاب به نتانیاهو: اسرائیل در ورطه «سقوط آزاد» است
بازداشت دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه آریزونا +فیلم
وحشت نتانیاهو از صدور حکم بازداشت
شکار سوژه‌های سرقت مقابل مدارس
خوش خدمتی عجیب نشریات زنجیره‌ای به دلالان
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top