تاریخ انتشار: جمعه 1396/02/22 - 11:30
کد خبر: 234950

مسئولین دارایی‌هایشان را به مردم اعلام کنند

بیش از هزار دانشجو، استاد و فعال انقلابی اعلام کردند: اگر مسئولین شعار خدمت به مردم را سر می‌دهند و سودای قدرت و شهوت ثروت اندوزی ندارند خود در اعلام دارایی هایشان به مردم علاوه بر قوه قضاییه باید اعلام آمادگی کنند.

خبرنامه دانشجویان ایران: بیش از هزار دانشجو، استاد و فعال انقلابی اعلام کردند: اگر مسئولین شعار خدمت به مردم را سر می‌دهند و سودای قدرت و شهوت ثروت اندوزی ندارند خود در اعلام دارایی هایشان به مردم علاوه بر قوه قضاییه باید اعلام آمادگی کنند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل ازفارس، بیش از هزار دانشجو ، استاد و فعال انقلابی طی نامه‌ای به نامزدهای ریاست جمهوری اعلام کردند: اگر مسئولین شعار خدمت به مردم را سر می‌دهند و سودای قدرت و شهوت ثروت اندوزی ندارند خود در اعلام دارایی هایشان به مردم علاوه بر قوه قضاییه باید اعلام آمادگی کنند.

در ابتدای این نامه آمده است: موضوع اعلام دارایی‌ها و اموال مسوولین در دومین مناظره ریاست جمهوری که به صورت زنده از رسانه ملی پخش شد از سوی بسیاری از صاحب نظران و کارشناسان سیاسی و اقتصادی و  مردم مورد توجه قرار گرفت. اعلام دارایی وشفافیت میزان درآمدهای مسئوولین یکی از حقوق مسلم ملت ایران است.

در ادامه تاکید شده است: اصل 142 قانون اساسی مقرر می‌دارد که «دارایی رهبر، رئیس‌جمهور، معاونان رئیس‌جمهور، وزیران و همسر و فرزندان آنان قبل و بعد از خدمت، توسط رئیس قوه قضاییه رسیدگی می‌شود که بر خلاف حق، افزایش نیافته باشد». در طول سال‌های پس از انقلاب، قوه قضائیه به شیوه کاغذی، محدود و متمرکز، مسئولیت اجرای این اصل را بر عهده داشته است.

در قسمت دیگری تصریح شده است: اگر مسئولین شعار خدمت به مردم را سر می دهند و سودای قدرت و شهوت ثروت اندوزی ندارند خود در اعلام دارایی‌هایشان به مردم علاوه بر قوه قضاییه باید اعلام آمادگی کنند.

در ادامه تاکید شده است: این حق ملت است که بدانند افرادی که در دولت کار می کنند سرمایه دارند یا همانند مردم در سطحی متوسط زندگی می کنند. بنابراین این پیشنهاد یکی از نمونه های سنجش میزان صداقت نامزدها در مبارزه با مفاسد اقتصادی است که ملت به چشم خود شاهد باشند کدام مسوولی همت مبارزه با فساد را دارد و در آن قاطع وصادق است.

در ادامه خطاب به نامزدهای ریاست جمهوری تاکید شد: حال که زمان انتخاب فردی برای سکان داری 4 ساله آینده کشور است ما جمعی از دغدمندان، از طریق نامه‌ای از تمام کاندیدها دعوت می‌کنیم تا خودشان را همان طور که هستند به رأی مردم بگذارند و موارد زیر را به طور دقیق بیان کنند.

در ادامه آمده است: اموال و دارایی های خود و وابستگان درجه اول خود را به همراه میزان ارزش به تفکیک اعلام نموده تا زمینه نظارت مردم بر ثروت اندوزی شما مشخص باشد. وعده های انتخاباتی خود را به صورت مکتوب اعلام نمایید تا زمینه تغییر آن ها در آینده از بین رود. محل تأمین هزینه های انتخاباتی خود را به همراه میزان و نحونه هزینه کرد آن‌ها اعلام  نمایید.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
کارآگاه بازی برادر مقتول برای یافتن سر جسد و شناسایی قاتل | راز جسد بدون سر با خالکوبی ستاره فاش شد
مینی بوس حادثه‌ساز در شهرستان سامان وارد یک حسینیه شد
پسر نابغه ایرانی می خواست فضانورد شود و با سفینه به کره ماه سفر کند اما سارق شد
۶ پیشنهاد ایران به سران کشورهای اسلامی در خصوص رژیم اشغالگر
عضو ارشد حماس: پیشنهاد توافق کنونی بهتر از قبلی هاست
تاکید عربستان بر آتش‌بس فوری در غزه
تمجید میرجلال‌الدین کزازی از «مست عشق»
حمله موشکی مجدد حزب‌الله لبنان به پایگاه صهیونیستی
نقش محوری دانشگاه در مردمی‌سازی اقتصاد
جزئیات جدید از تشکیل استان‌های غربی و شرقی تهران
ظرفیت پذیرش در آزمون دستیاری افزایش یافت
شناورسپاه از خط استوا عبورکرد/ اولین ماموریت در نیمکره جنوبی
اتفاقات ورزشگاه‌ها به کرامت بانوان خدشه وارد کرده است؛ ظرف یک هفته بررسی کنید و گزارش دهید
فیلم/ در ون‌های پلیس چه می گذرد؟
انقلاب فرهنگی امام صادق (ع) برای جهاد بود
فیلم/ برگزاری راهپیمایی میلیونی در یمن
سازمان جهانی بهداشت: در صورت حمله اسرائیل به رفح «حمام خون» به راه می‌افتد
قاتل فراری دو میهمان عروسی در مخفیگاهش دستگیر شد
قوه قضاییه در مبارزه با فساد هیچ تبعیضی قائل نمی شود
امدادرسانی به ۲۴۰ شهروند گرفتار در سیل/مردم به هشدارها توجه کنند
تداوم بارش‌های رگباری؛ هشدار سیل به ۱۳ استان کشور
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top