تاریخ انتشار: سه شنبه 1396/03/16 - 18:15
کد خبر: 237412

راهکار جدیدی برای استفاده از اتلاف گرمای مراکزداده؛

سرورها آب حمام خانه شما را گرم می‌کنند

یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های سرورها و مراکزداده؛ گرامای بسیار زیادی است که تولید می‌شود و اگر از محیط خارج نشود یا تبدیل به هوای خنک نشود؛ سریعا تمام تجهیزات الکترونیکی را از کار خواهد انداخت. شرکت‌ها سالیانه میلیون‌ها دلار هزینه صرف خنک‌سازی محیط‌های سروری می‌کنند.

خبرنامه دانشجویان ایران: یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های سرورها و مراکزداده؛ گرامای بسیار زیادی است که تولید می‌شود و اگر از محیط خارج نشود یا تبدیل به هوای خنک نشود؛ سریعا تمام تجهیزات الکترونیکی را از کار خواهد انداخت. شرکت‌ها سالیانه میلیون‌ها دلار هزینه صرف خنک‌سازی محیط‌های سروری می‌کنند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از شبکه؛ تا کنون راه‌کارهای زیادی برای حل معضل حرارت و گرمای تولیدی در سرورها و مراکزداده ارایه شده است که آخرین مورد آن مربوط به مرکزداده جدید اپل بود. این شرکت نوآور، گرمای تولیدی در محیط‌های مراکزداده را به سوی خانه‌ها و مزارع اطراف هدایت می‌کرد اما یک شرکت استارتاپ ایده جدیدی ارایه کرده است.

استارتاپ هلندی Nerdalize می‌خواهد با استفاده از گرمای سرورها؛ خانه شما را گرم کند و حمامی با آب گرم دایمی برایتان مهیا سازد تا از این طریق از اتلاف گرمای سرورها جلوگیری شود. ایده Nerdalize این‌گونه است که یک سرور را به صورت شوفاژ یا هیتر دیواری در خانه شما نصب می‌کند. شما ابتدا یک هزینه‌ای به Nerdalize می‌پردازید تا این سرور در خانه شما نصب شود.

استارتاپ Nerdalize با فروش فضای میزبانی شده توسط این سرور در خانه شما درآمدزایی می‌کند و شما هم از گرمای تولید شده توسط این سرور استفاده می‌کنید. اولین بار، شرکت Nerdalize در سال ۲۰۱۵ نخستین محصول را که یک هیتر دیواری بود در اتاقی کوچک نصب کرد. در این هیتر دیواری یک سرور جاسازی شده بود که می‌توانست در مدت یک ساعت، این اتاق کوچک را گرم کند.

حالا Nerdalize به سراغ دومین محصول خود رفته است. از ماه آگوست آتی، Nerdalize خانه 42 خانواده هلندی را به سرورهایی مجهز خواهد کرد که منابع آبی را گرم می کنند؛ تصور کنید آب حمام خانه شما با هیچ چیز به جز دیتا گرم نشود! Nerdalize می‌گوید که تهیه این تجهیزات برای مشتریان عادی، سالانه 336 دلار هزینه خواهد داشت و شرکت‌های فناوری هم 50 درصد هزینه کمتری برای سرویس‌های دیتا پرداخت خواهند کرد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
سرکوب دانشجویان دانشگاه کلمبیا در نیویورک / برگزاری ۹۰ رویداد در نود سالگی دانشگاه تهران /آغاز پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه آزاد
اولین تمرین پرسپولیس بعد از حذف از جام حذفی برگزار شد
حمایت دانشگاهیان از خیزش دانشجویان در آمریکا
تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری
مخبر در دیدار نخست وزیر بورکینافاسو: ایران آمادگی دارد دستاوردهای خود را در اختیار کشورها قرار دهد
مخبر در دیدار معاون رئیس جمهور زیمباوه: تعاملات تهران با کشورهای دوست و جهان براساس راهبرد برد-برد است
پیشنهادهای وزیر دفاع ایران در اجلاس شانگهای چه بود؟
هزاران معترض اسرائیلی خواستار برکناری نتانیاهو شدند
سفر ۲ روزه بلینکن به عربستان با محوریت ایران و غزه
گشایش‌های ارزی با سفر رئیس بانک مرکزی به عربستان در راه است؟
۲۶ کارگر نمونه توسط رئیس جمهور تقدیر می‌شوند
پذیرفته‌شدگان چندبرابر ظرفیت آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش برای تحویل مدارک چه کنند؟
آتش سوزی در یک ساختمان اقامتی در محدوده میدان ولی‌عصر
تلاش مافیای خودرو برای ممانعت از ورود خودروهای برقی به کشور
فرود هواپیمای اسرائیلی در عربستان
سرقت تلفن همراه پشت چراغ قرمز در کمتر از ۳۰ ثانیه +فیلم
کاریکاتور| کار گذاشتن ابزار جاسوسی در بدن داوطلبان کنکور توسط پزشک
افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران +عکس
قبض این مشترکان برق ۲۴ برابر می‌شود
کاریکاتور| ساعت به وقت غزه
اعلام حمایت دانشجویان اردبیلی از جنبش ضدصهیونیستی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top