تاریخ انتشار: یکشنبه 1396/03/21 - 16:30
کد خبر: 237875

زمان مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد

مصاحبه‌های دوره دکتری تخصصی دانشگاه آزاد از 18 تیرماه آغاز می‌شود و در مدت سه هفته به پایان می‌رسد.

خبرنامه دانشجویان ایران: مصاحبه‌های دوره دکتری تخصصی دانشگاه آزاد از 18 تیرماه آغاز می‌شود و در مدت سه هفته به پایان می‌رسد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، جلسه هماهنگی برای انجام مصاحبه‌های دکتری به صورت استانیبه ریاست علی محمد نوریان، برخی از معاونان و مسئولان سازمان مرکزی و روسای واحدهای استان دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

نوریان در این جلسه با محکوم کردن اقدامات تروریستی در حمله به مرقد مطهر امام خمینی(ره) و مجلس شورای اسلامی و تسلیت شهادت 17 نفر از هموطنان و ضمن تبریک ولادت امام حسن مجتبی(ع)، گفت: امسال اولین رمضانی است که خانواده دانشگاه آزاد اسلامی، آیت الله هاشمی(ره) را در میان خود ندارد و ما برای ایشان از خداوند متعال علو درجات را خواستاریم.

نوریان با اشاره به برگزاری آزمون مصاحبه دوره‌های دکتری تخصصی به صورت استانی، گفت: تفویض اختیار یکی از سیاست‌های اصولی مدیریت جدید است که باید در دانشگاه آزاد اسلامی اتفاق بیافتد.

وی با اشاره به دلایل انجام مصاحبه دکتری تخصصی امسال به صورت استانی، گفت: این اقدام در راستای ارتقای کیفیت و با هدف تفویض اختیار به استان‌ها، تمرکز زدایی، بومی گزینی و بهره گیری از تمام استعداد های دانشگاه صورت می‌گیرد که امیدواریم با توجه به تفویض مسئولیت این امر به استانها، پاسخ مناسبی به اعتماد مدیریت دانشگاه داده شود.

نوریان درباره دیگر مزیت‌های برگزاری مصاحبه دکتری تخصصی به صورت استانی، افزود: با انجام مصاحبه دکتری تخصصی به صورت استانی به هر داوطلب فرصت مصاحبه در چند محل داده می شود.

* مصاحبه دکتری تخصصی باید در شرایط سالم و عادلانه برگزار شود

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی درباره برگزاری مطلوب مصاحبه آزمون دکتری از روسای استان‌ها و متولیان امر خواست تا به مواردی مانند تکریم و برخورد شایسته، ایجاد اسکان موقت برای داوطلبان و خانواده هایشان، نظارت کامل و دقیق بر فرآیند مصاحبه و استفاده از اساتید متعهد و متخصص با مرتبه علمی بالا اهتمام ورزند تا این امر در شرایط سالم و عادلانه برگزار شود.

* مدیریت جدید دانشگاه آزاد اسلامی در پی انجام امور علمی است

نوریان با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری در دیدار با جمعی از دانشجویان و نمایندگان تشکل‌های دانشجویی گفت: همان گونه که ایشان نیز فرموده اند، رسالت اصلی ما در دانشگاه ها تربیت انسان های مومن، متعهد و عالم است. به همین خاطر از روسای واحدها می خواهیم، در پی انجام امور علمی که خواسته اصلی مدیریت جدید دانشگاه است، باشند.

وی خطاب به روسای استان‌ها گفت: هدف ما این است که از دانشگاه نسل اول که دانشگاه آموزش محور است عبور کرده و به دانشگاهی کارآفرین تبدیل شویم، که این اهداف بدون انجام کارهای علمی و تحقیقاتی میسر نخواهد بود. به همین خاطر توصیه می‌کنم بر روی ارتقای کیفیت امور پژوهشی و آموزشی تمرکز کنید.

در ابتدای این جلسه حسین زاده لطفی معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: حسب تدبیر نوریان مصاحبه‌ آزمون دکتری تخصصی امسال برای اولین بار به صورت استانی برگزار می‌شوند. سیاست تمرکززدایی در دانشگاه یکی از برنامه‌های دکتر نوریان بوده است، ایشان تاکید داشته‌اند که تا حد امکان اختیارات را از سازمان مرکزی به استان‌ها واگذار و به بدنه دانشگاه اعتماد کنیم تا بتوانیم سیستم پاسخگویی و خدمات‌رسانی شایسته‌تری را به دانشجویان داشته باشیم.

وی افزود: بر همین اساس مقرر شد انجام مصاحبه دعوت‌شدگان به مصاحبه دوره دکتری تخصصی سال 96 غیرمتمرکز برگزار شود، به این معنی که هر مرکز استان، متولی برگزاری جلسات مصاحبه رشته‌های مختلف واحدهای آن استان باشد.

حسین زاده ادامه داد: پردازش مصاحبه آزمون دکتری تخصصی به این صورت است که قبولی داوطلب براساس 50 درصد نمره کتبی داوطلب و 50 درصد سوابق علمی و مصاحبه او صورت می گیرد.

معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: اتفاق دیگری که برای اولین بار افتاده است، این است که یک داوطلب براساس اولویت‌های انتخابی و نمره‌ای که در آزمون کتبی کسب کرده است، به جای اینکه فقط در یک مصاحبه شرکت کند، ممکن است در چند محل واجد شرایط دعوت به مصاحبه شده باشد و در اصل برای شرکت در مصاحبه می‌تواند به چند استان مراجعه کند.

* شروع مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد اسلامی از نیمه دوم تیرماه

دکتر حسین زاده خاطر نشان کرد: مصاحبه‌های دوره دکتری تخصصی از 18 تیرماه آغاز و طی سه هفته به پایان می رسد.

وی افزود: طوری برنامه‌ریزی شده که داوطلبان با زمان مناسب و بدون هیچ مشکلی بتوانند بین استان‌ها جابه‌جا شوند. امیدواریم از این طریق هم رضایت‌مندی داوطلبان افزایش پیدا کرده و هم استان‌ها بتوانند مصاحبه‌های شایسته‌ای را انجام دهند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟
استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟
دعوای کارشناسان ضدایرانی روی آنتن زنده!
حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی +جزئیات
پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع
امام جمعه سابق دار فانی را وداع گفت
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top