تاریخ انتشار: سه شنبه 1396/03/23 - 13:46
کد خبر: 238059

نحوه جذب دانشجویان هوش مصنوعی

رئیس پژوهشکده اعجاز قرآن دانشگاه شهید بهشتی، جزئیات رشته های قابل تحصیل در این پژوهشکده در مقطع کارشناسی ارشد را برای دانشجویان علاقه مند به اعجاز قرآن تشریح کرد.

خبرنامه دانشجویان ایران: رئیس پژوهشکده اعجاز قرآن دانشگاه شهید بهشتی، جزئیات رشته های قابل تحصیل در این پژوهشکده در مقطع کارشناسی ارشد را برای دانشجویان علاقه مند به اعجاز قرآن تشریح کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، با بیان اینکه پژوهشکده اعجاز قرآن از سال ۸۶ به عنوان یک پژوهشکده مستقل در ساختار دانشگاه شهید بهشتی شروع به فعالیت کرده است، اظهار داشت: این پژوهشکده که دارای مجوز قطعی است در ۳ گروه اعجاز علمی، اعجاز لفظی و سیستم های قرآنی فعالیت می کند.

وی گفت: در گروه اعجاز علمی این پژوهشکده، موارد متعددی از ادعای اعجاز علمی قرآن، توسط تیم های کارشناسی و تخصصی از اساتید دانشگاههای مختلف کشور مورد بررسی قرار گرفته است.

طالب پور با بیان اینکه نتیجه این بررسی ها تبدیل به تعدادی کتاب آماده چاپ و نیز یک سری مقالات شده است، ادامه داد: این مقالات در ۳ همایش اعجاز قرآن که توسط پژوهشکده اعجاز قرآن برگزار شد، مطرح شده است و مجموعه مفیدی برای علاقه مندان به این علم است.

رئیس پژوهشکده اعجاز قرآن افزود: در کنار تحقیقات انجام شده با اساتید علاقه مند و محققان در حوزه اعجاز علمی، مهمترین کاری که در این پژوهشکده صورت گرفته است، بحث جذب هیات علمی و نیز طراحی رشته «قرآن کاوی رایانشی» و دریافت مجوز برای رشته علوم قرآنی گرایش اعجاز قرآن است.

وی با بیان اینکه در رشته «قرآن کاوی رایانشی» در ۲ سال گذشته به جذب دانشجو اقدام کرده ایم، اضافه کرد: هم اکنون زمان ثبت نام و انتخاب رشته برای دانشجویان علاقه مند است که می توانند در این رشته از طریق مباحث هوش مصنوعی به تمرکز در متن و مباحث متن کاوی قرآن بپردازند.

طالب پور گفت: «رشته قرآن کاوی رایانشی» به کمک محققان قرآنی برای فهم بهتر قرآن از طریق هوش مصنوعی می آید. از سوی دیگر رشته علوم قرآنی گرایش اعجاز قرآن نیز مباحث جالبی دارد که توصیه می شود، دانشجویان علاقه مند حتما این رشته را انتخاب کنند.

رئیس پژوهشکده اعجاز قرآن دانشگاه شهید بهشتی تاکید کرد: برای دانشجویانی که رتبه ممتاز تک رقمی و دو رقمی تا رتبه ۵۰ در گرایش هوش مصنوعی داشته باشند، تسهیلات ویژه ای درنظر گرفته شده که به صورت ماهیانه به آنها پرداخت می شود.

وی با بیان اینکه هدف از ایجاد این رشته دانشگاهی، ارتقای بخش تحقیقاتی پژوهشکده اعجاز قرآن است، خاطرنشان کرد: اعجاز قرآن یک سرمایه دینی است که باید از آن بهتر استفاده شود. چرا که اعتقاد به قرآن، الهی بودن کتاب و فهم بهتر و عمل به قرآن باید درپی یکدیگر انجام شود و این رسالت پژوهشکده اعجاز قرآن است.

طالب پور با اشاره به فعالیت ۲ گروه پژوهشکده برای جذب دانشجو هیات علمی، درخصوص نحوه جذب دانشجو افزود: در مقطع کارشناسی ارشد تمام کسانی که رشته هوش مصنوعی را امتحان می دهند، می توانند رشته قرآن کاوی رایانشی را انتخاب کنند. در واقع این گرایش در گروه و کد رشته های مهندسی دیده شده و مواد امتحانی آن، همان هوش مصنوعی است.

وی رئیس پژوهشکده اعجاز قرآن گفت: در رشته علوم قرآنی گرایش اعجاز نیز تمامی دانشجویان رشته های علوم پایه و علوم انسانی می توانند شرکت کرده و آن را انتخاب کنند.

طالب پور با بیان اینکه در ۲ سال گذشته در حال جذب دانشجو در این رشته بودیم، افزود: هرسال حدود ۵ تا ۶ نفر در این رشته تحصیل می کنند. ظرفیت پذیرش دانشجو در رشته قرآن کاوی رایانشی ۶ نفر بود که امسال به ۱۰ نفر رسید.

به گفته رئیس پژوهشکده اعجاز قرآن، ۸۰ درصد مواد دروس این رشته مربوط به هوش مصنوعی و ۲۰ درصد مباحث تکمیلی قرآنی است.

طالب پور تصریح کرد: اخیرا یک همکاری نیز با آموزش پرورش در سطح دبیرستان آغاز کرده ایم تا خروجی های پژوهشکده اعجاز قرآن با زبان ساده تر بیان و در اختیار دانش آموزان قرار گیرد.

به گفته وی، در این همکاری در جهت زمینه سازی برای آشنایی دانش آموزان با قرآن با زبان علم و نیز فرهنگسازی در این جهت، مقرر شده است که به صورت اختیاری مباحث اعجاز قرآن در دبیرستانها مطرح شود. این اقدام می تواند در قالب تهیه و نصب پوستر و نیز برپایی جلسات نقد، سوال، بحث و مسابقات در این زمینه باشد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تفاوت چاپ مش و چاپ استیکر در چیست؟
بعد از ژل لب چکار کنیم؟/ تا نخوانده اید تزریق ژل لب انجام ندهید!
ایران برای ایجاد یک پایگاه دائمی در دریای سرخ تلاش می‌کند
چرا مشارکت در دور دوم انتخابات مهم است؟
تحویل مشعل المپیک به فرانسه
جزئیات مشوق‌های مهارت آموزی برای سربازان
زمان تبلیغات داوطلبان مرحله دوم انتخابات
فقط این افراد می‌توانند در دور دوم انتخابات مجلس رأی دهند + جزئیات
کدام ورزشکاران و مربیان در ایران مسلمان شدند؟ +جزئیات
دهه سرآمدی آموزش در دانشگاه‌ها از امروز آغاز شد
حمایت اساتید دانشگاه در آمریکا از دانشجویان حامی فلسطین
کدام دانشگاه‌های آمریکا صحنه اعتراضات دانشجویی حمایت از غزه است؟
۴ هزار و ۱۹۳ نفر از دانشجویان متاهل وام تحصیلی دریافت کردند
تجمع دانشگاهیان دانشگاه تهران درحمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا
محرومیت از تحصیل در انتظار داوطلبان متخلف
دانشگاه‌های آمریکا بوی فلسطین گرفت +عکس
قول عجیب شهید سیدمهدی جلادتی +فیلم
ابهام در اعزام الناز رکابی به مسابقات گزینشی المپیک
زلفی‌گل: کنکور امسال در کمال صحت و امنیت برگزار شد
خبر جدید وزیر صمت درباره واردات خودرو
فرآیند برنامه ریزی طرح محور در چشم انداز امید بخش آموزش و پرورش
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top