تاریخ انتشار: دوشنبه 1396/04/12 - 22:45
کد خبر: 239840

درخواست مهم آقای وزیر از مردم

چیت چیان همچنین از اقدامات اضطراری مانند حفر چاه ها ، اجرای فشارشکن، زوم بندی شبکه یاد کرد و گفت: با اجرای این طرحها توانستیم شرایط بهتری ایجاد کنیم.

خبرنامه دانشجویان ایران: وزیر نیرو گفت: اگر هر فردی ۵ تا ۱۰ درصد مصرف آب را کاهش دهد تابستان امسال را بدون دغدغه و مشکل پشت سر خواهیم گذاشت.

حمید چیت چیان افزود: برغم همه اقدامات صورت گرفته در زمینه تامین آب هنوز تعدادی از مشترکان با خطر کمبود آب مواجه هستند که تنها راهکار برطرف شدن آن ، مدیریت مصرف است.

وی گفت: در ابتدای دولت یازدهم حدود 560 شهر دچار تنش آبی ( میزان مصرف و تولید آب سر به سر است ) بودند و الان حدود 300 شهر دچار تنش آبی هستند و 260 شهر از تنش خارج شدند.

چیت چیان افزود : با احداث سدهای جدید ، تامین منابع آبی جدید، اجرای طرح های متعدد انتقال آب در 4 سال گذشته توانستیم 860 مترمکعب ظرفیت جدید آب و تصفیه خانه اب ایجاد کنیم.

وی اضافه کرد: با افزایش این ظرفیت 4 میلیون و 300 هزار نفر جمعیت جدید تحت پوشش خدمات قرار گرفتند.

چیت چیان همچنین از اقدامات اضطراری مانند حفر چاه ها ، اجرای فشارشکن، زوم بندی شبکه یاد کرد و گفت: با اجرای این طرحها توانستیم شرایط بهتری ایجاد کنیم.

چیت چیان گفت : در 4 سال گذشته 34 سد آبگیری یا افتتاح شده است که با ان 4.5 میلیون مترمکعب آب جدید توانستیم تنظیم کنیم.

وی به شرایط قبل از انقلاب اشاره کرد و گفت : تا پیش از انقلاب اسلامی 14 میلیارد مترمکعب آب قابل تنظیم داشتیم که بعد از انقلاب تا سال 1392 ، بیست میلیارد متر مکعب ظرفیت جدید دیگر با ساخت سدها ایجاد شد یعنی سالانه 800 میلیون متر مکعب ظرفیت جدید برای استحصال آب ایجاد شده است.

وزیر نیرو تاکید کرد: در 4 سال اخیر هم با آبگیری یا افتتاح 34 سد ، 4.5 میلیارد متر مکعب ظرفیت جدید برای استحصال آب ایجاد شده است به عبارت دیگر سالانه یک میلیارد و 125 میلیون متر مکعب ظرفیت جدید به وجود آمده که نشان دهنده حرکت جدی در زمینه سدسازی است.

وی گفت : در 4 سال اخیر 18 تصفیه خانه آب نیز ساخته شد و به مدار بهره برداری آمد که 860 هزار مترمکعب ظرفیت تصفیه خانه آب اضافه شده است.

چیت چیان به آبرسانی روستاها اشاره کرد و گفت: در بخش آبرسانی روستایی 5200 روستا در 4 سال گذشته آبرسانی شد که 2958 روستای آن تنها در سال گذشته بوده و به این ترتیب در یکسال گذشته به اندازه ده سال قبل در این دولت کار آبرسانی روستایی انجام شده است.

وزیر نیرو گفت: علاوه بر این موارد در بخش فشارشکن نیز در روز که مصرف آب بالاست ، هدررفت آب به حداقل می رسد و در شب که مصرف کاهش می یابد و فشار آب بالا می رود آب از منافذ بیشتری هدر می رود اما سعی می کنیم فشار آب را تنظیم و هدررفت آن را به حداقل برسانیم تا در تابستان مردم دچار کمبود آب نشوند

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
کدام سرورهای HPE برای سازمان شما مناسب هستند؟
صعود تاریخی افغانستان به جام جهانی فوتسال
کلاس‌های دانشگاه‌ها امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
اولین تصاویر از لحظه شلیک جدیدترین پهپاد انتحاری سپاه +فیلم
زمان ثبت‌نام کلاس اولی‌ها اعلام شد
جزئیاتی از برگزاری انتخابات ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
بازداشت قطاری دانشجویان معترض آمریکایی +فیلم
بازارگردانی در اختیار بورس و فرابورس قرار گرفت
لحظه حمله پلیس به تحصن‌کنندگان در دانشگاه واشنگتن +فیلم
دانشجویان یونانی هم به‌ پا خاستند +فیلم
تجمع دانشگاهیان سراسر کشور در حمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا
بشاگرد چگونه بشاگرد شد؟ +فیلم
هشدار هواشناسی درباره سامانه بارشی جدید
کلاس‌های پیام نور امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
رقابت ۱۲ هزار داوطلب در پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
شروط معافیت از مالیات بر عایدی سرمایه در انتقال املاک تعیین شد
امکان تحصیل دختران متأهل در مدارس روزانه
ورود یک واکسن خوراکی به برنامه واکسیناسیون کودکان
روایت جالب وزیر راه پاکستان از استقبال مردم از رئیسی
بارش‌ ها ادامه دارد/ کاهش نسبی دما در روزهای پایانی هفته
آرامش بازار نفت و افول قیمت طلا تا چه زمانی ادامه دارد؟
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top