تاریخ انتشار: شنبه 1396/04/31 - 13:36
کد خبر: 241510

خسارات و تلفات داعش در موصل

اتاق فرماندهی عملیات آزادسازی نینوا اعلام کرد در عملیات آزادسازی موصل دست‌کم ۲۵ هزار نفر از عناصر تروریستی داعش به هلاکت رسیدند.

خبرنامه دانشجویان ایران: اتاق فرماندهی عملیات آزادسازی نینوا اعلام کرد در عملیات آزادسازی موصل دست‌کم ۲۵ هزار نفر از عناصر تروریستی داعش به هلاکت رسیدند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از دیدبان، اتاق فرماندهی عملیات آزادسازی نینوا اعلام کرد در جریان عملیات آزادسازی شهر موصل از اشغال گروه تروریستی دعش دست‌کم ۲۵ هزار نفر از عناصر این گروه تروریستی به هلاکت رسیدند.

همچنین در جریان آزادسازی این شهر سامانه‌های پدافندی عراق موفق به سرنگون کردن دست‌کم ۱۳۰ هواپیمای جاسوسی متعلق به این گروه تروریستی شدند که به جاسوسی و جمع‌آوری اطلاعات از نیروهای عراقی می‌پرداختند.

نیروهای عراقی همچنین هزار ۲۴۷ خودروی انتحاری و بمب‌گذاری شده داعش را در نقاط مختلف شهر موصل شناسایی و آن‌ها را منهدم کردند.

گروه تروریستی داعش بیش از هزار و ۵۰۰ دستگاه خودروی زرهی سنگین و نیمه‌سنگین خود را نیز در جریان رویارویی با نیروهای عراقی در عملیات آزادسازی موصل از دست داد.

این فقط گوشه‌ای از دستاوردهای نیروهای مجاهد عراقی اعم از ارتشیان، نیروهای پلیس فدرال، یگان مبارزه با تروریسم و بسیج مردمی و عشایر عراق در مبارزه با عناصر داعش برای آزادسازی شهر موصل و مناطق اطراف این شهر است.

شهری که در سال ۲۰۱۴ میلادی و با خیانت برخی از عناصر خود فروخته یک شبه به اشغال گروه تروریستی داعش درآمده بود پس از ماه‌ها تلاش بی‌وقفه و همچنین اهدای صد‌ها شهید و هزاران مجروح مجددا طعم آزادی را می‌چشد.

نیروهای عراقی هم‌اکنون در پایان راه موصل و میانه راه آزادسازی دیگر مناطق عراق از لوث عناصر گروه تروریستی داعش است.
گروه تروریستی داعش با از دست دادن آخرین سنگرهای خود در منطقه موصل قدیم اقدام به بمب‌گذاری و کارگذاشتن تله‌های انفجاری در محله‌های مختلف این منطقه کرده بود که نیروهای عراقی پیش از بازگرداندن ساکنان موصل به شهر خود در حال پاکسازی این محله‌ها هستند.

همچنین روزانه اخباری مبنی بر دستگیری عناصر مختلف داعش در مخفی‌گاه‌های مختلف این گروه در شهر موصل هستیم که با حفر تونل‌های مخفی در زیر خانه‌های موصل مخفی شده بودند و نیروهای عراقی روزانه با کشف این مخفی‌گاه داعشیانی که تا روزهای گذشته به یکه تازی در شهر موصل می‌پرداخته و جولان می‌دادند اکنون با ذلت تمام دستگیر می‌شوند.

تعداد زیادی از عناصر این گروه تروریستی نیز برای فرار از چنگ نیروهای امنیتی با مخفی شدن در میان شهروندان غیرنظامی پنهان شده و قصد خروج از مناطق درگیری را دارند که توسط نیروهای امنیتی و اطلاعاتی و همچنین با کمک‌های مردم در شناسایی این عناصر تعداد بسیار زیادی از عناصر داعش دستگیر شده‌اند.

در این میان بسیاری از عناصر برجسته و فرماندهان میدانی داعش که قریب به اتفاق تمامی آن ها عراقی و از بومیان شهر موصل بودند توسط نیروهای امنیتی عراق شناسایی و بازداشت شدند. اکثر این افراد که کارنامه همکاریشان با داعش شامل صفحات سیاه و پر از جنایتی می شود سعی می‌کردند با پنهان شدن در میان آوارگان و غیرنظامیان شهر موصل که تا زمانی قبل همچون گوسفند قربانی زیر تیغ جنایت‌کار این سفاکان بوده، اینبار این مردم مظلوم را جان‌پناه خود نموده و از مهلکه بگریزند.

حال پس از موصل نوبت به شهرهایی همچون تلعفر، حویجه، مناطقی در استان دیالی، شهر القائم و صحرای نینوا است تا ریشه داعش در عراق خشک شود.

اما نکته مهم و اساسی که نباید از آن غافل شد آینده عراق پس از پاکسازی اراضی این کشور از حضور داعش است. بیش از 60 درصد از عناصر گروه تروریستی داعش در عراق از افراد بومی و اتباع همین کشور بودند و با توجه به این امر به خوبی می‌توان دریافت که مبارزه با داعش هنوز پایان نیافته است.

خسارات و تلفات  داعش

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
نامه‌ای شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی فارس خطاب به دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا و اروپا
دیر پدری و دیر مادری؛ خطر گسست نسلی!
کلاهبرداری از مردم با ادعای صدور «کارت هوشمند بیمه سلامت»
یمن به عنوان مهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب
طوفانی که پرده از چهره غرب کنار زد
برگزاری تجمع دانشگاه تهران در حمایت از دانشجویان آمریکایی
تمدید ثبت‌نام و ویرایش آزمون استخدامی فرزندان ایثارگران
حمایت بسیج اساتید از دانشگاهیان جهان علیه رژیم صهیونیستی
دانشگاه حضرت معصومه(س) باید به عنوان یک هویت مستقل بماند
اینفوگرافیک/ قوانین جدید دریافت گواهینامه در سال ۱۴۰۳
دانشگاه امیرکبیر حرکت شجاعانه دانشگاهیان آمریکا و اروپا در حمایت از مردم غزه را ستود
نگرانی شدید تل‌آویو از همکاری‌های دفاعی ایران و روسیه
تصویر متفاوت از اعتراضات دانشجویی آمریکا
بازداشت‌ها در جنبش دانشجویی حامی فلسطین به روایت آمار
سرقت با شگرد تعویض کارت بانکی در مترو
پیام آیت‌الله مکارم خطاب به سردار رادان درباره «طرح نور»
سفر برنامه‌ریزی‌شده «اردوغان» به آمریکا لغو شد
ورزشکاران زن ایرانی افتخار آفریدند
اکثر آمریکایی‌ها به نتانیاهو اعتماد ندارند
دستگیری عامل تیرندازی در منطقه فرحزاد
عمره‌گزاران ایرانی احرام پوشیدند
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top