تاریخ انتشار: یکشنبه 1396/05/08 - 18:52
کد خبر: 242215

هفت ترفند جادویی که چندوظیفگی در ویندوز 10 را بهبود می‌بخشند

هفت ترفند جادویی که چندوظیفگی در ویندوز 10 را بهبود می‌بخشند

ویندوز 10 به یکسری قابلیت‌های کاربردی شاخص اما پنهان از دید کاربران تجهیز شده است. ویژگی‌های پنهان ویندوز 10 به کاربران کمک می‌کند به بهترین شکل ممکن از ویندوز 10 استفاده کنند. ما در این مقاله هفت ترفند مربوط به بهبود عملکرد چندوظیفگی در ویندوز 10 را به شما معرفی می‌کنیم.

خبرنامه دانشجویان ایران: ویندوز 10 به یکسری قابلیت‌های کاربردی شاخص اما پنهان از دید کاربران تجهیز شده است. ویژگی‌های پنهان ویندوز 10 به کاربران کمک می‌کند به بهترین شکل ممکن از ویندوز 10 استفاده کنند.

به گزارش سرویس فناوری اطلاعات «خبرنام دانشجویان ایران»؛ ما در این مقاله هفت ترفند مربوط به بهبود عملکرد چندوظیفگی در ویندوز 10 را به شما معرفی می‌کنیم.

ویژگی Snap Assist
اگر حرکت در میان پنجره‌های باز شما را خسته کرده است، بهتر است دو پنجره را در یک صفحه و در کنار یکدیگر قرار دهید. برای این منظور باید یکی از پنجره‌ها را به سمت لبه صفحه‌نمایش بکشید تا صفحه‌نمایش به دو قسمت تقسیم شود. پس از انجام این‌کار ویژگی Snap Assist پنجره‌هایی که به تازگی باز کرده‌اید را به شکل بند انگشتی در نیمه دیگر صفحه‌نمایش قرار می‌دهد.

ویژگی Corner Snap
ویژگی Snap Assist می‌تواند صفحه‌نمایش را به دو بخش تقسیم کند. در نتیجه کاربران به سادگی قادر هستند میان دو پنجره حرکت کنند. اما ویژگی Corner Snap به شما اجازه می‌دهد به‌طور همزمان به چهار پنجره دسترسی داشته باشید. برای دستیابی به چنین ویژگی یکی از پنجره‌های باز را به سمت یکی از چهار گوشه صفحه‌نمایش بکشید. در این حالت پنجره موردنظر کوچک شده و و تنها یک چهارم از فضای صفحه‌نمایش را به خود اختصاص می‌دهد. از همین تکنیک در ارتباط با سه گوشه دیگر صفحه‌نمایش نیز می‌توانید استفاده کنید. البته به این نکته دقت کنید که این ویژگی برای کاربرانی مفید است که از صفحه‌نمایش‌های بزرگ استفاده می‌کنند.

ویژگی Task View
ویژگی فوق قادر است همه پنجره‌های باز را به شکل بند انگشتی در یک صفحه به شما نشان دهد. این‌کار باعث می‌شود با کمترین زحمت ممکن میان پنجره‌های باز حرکت کنید. برای بهره‌مندی از این ویژگی به دو شکل می‌توانید عمل کنید. اول آن‌که در بخش نوار وظیفه در سمت چپ صفحه‌نمایش روی آیکن TaskView که به شکل دو مستطیل است کلیک کنید. همچنین می‌توانید از ترکیب کلید‌های Windows+Tab نیز استفاده کنید.

دسکتاپ‌های مجازی
اگر ویژگی Corner Snaps برای کاربرانی که صفحه‌نمایش‌های بزرگ در اختیار دارند مناسب است، در مقابل ویژگی دسکتاپ مجازی برای کاربرانی که صفحه‌نمایش‌های کوچک دارند مناسب است. زمانی که Task View را باز می‌کنید اگر روی گزینه دسکتاپ جدید (New desktop) که در سمت راست پایین صفحه قرار دارد کلیک کنید یک دسکتاپ مجازی برای شما ساخته می‌شود. زمانی که دسکتاپ‌های مختلفی را ساختید از طریق کلید‌های Windows+ Ctrl + Left Arrow و Windows+ Ctrl+ Right Arrow قادر خواهید بود میان دسکتاپ‌های مجازی حرکت کنید.

سنجاق کردن برنامه‌ها به نوار وظیفه
زمانی که ویندوز 10 را نصب می‌کنید تعدادی برنامه را در نوار وظیفه مشاهده می‌کنید. اما ویندوز 10 به شما اجازه می‌دهد برنامه‌های دلخواه خود را به نوار وظیفه اضافه کنید. زمانی که برنامه‌ای را اجرا کرده‌اید روی آیکن برنامه در نوار وظیفه کلیک راست کرده و گزینه سنجاق به نوار وظیفه (Pin to taskbar) را انتخاب کنید. برای حذف برنامه‌ها از این نوار روی آیکن برنامه موردنظر کلیک کرده و گزینه Unpin from taskbar را انتخاب کنید.

پیمایش پنجره‌های غیر فعال
این ویژگی اجازه می‌دهد بدون فعال کردن پنجره‌ها آن‌ها را پیمایش کنید. این ویژگی زمانی که در حال نگارش یک نامه یا ایمیلی هستید اما در همان زمان تمایل دارید موضوعات دیگری که در پنجره‌های مختلف قرار دارند را مشاهده کنید مفید است. برای بهره‌مندی از این ویژگی به بخش تنظیمات رفته گزینه Devices و سپس Mouse را انتخاب کنید. در ادامه گزینه Scroll inactive windows when I hover over them را روشن کنید.

از پخش‌کننده حداقلی ویندوز استفاده کنید
این ویژگی تنها در اختیار کاربرانی قرار دارد که به‌روزرسانی Creators Update را نصب کرده‌اند. این پخش‌کننده کوچک از طریق برنامه‌های کاربردی اسکایپ و Movies & TV در اختیار کاربران قرار دارد. زمانی که برنامه Movies & TV فعال است روی دکمه Play in mini view که در بخش پایین سمت راست و درست کنار دکمه بزرگ کردن قرار دارد کلیک کنید. ویندوز اجازه می‌دهد پخش‌کننده حداقلی را کوچک کرده یا آن‌را تغییر اندازه دهید.

منبع: شبکه

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
کارآگاه بازی برادر مقتول برای یافتن سر جسد و شناسایی قاتل | راز جسد بدون سر با خالکوبی ستاره فاش شد
مینی بوس حادثه‌ساز در شهرستان سامان وارد یک حسینیه شد
پسر نابغه ایرانی می خواست فضانورد شود و با سفینه به کره ماه سفر کند اما سارق شد
۶ پیشنهاد ایران به سران کشورهای اسلامی در خصوص رژیم اشغالگر
عضو ارشد حماس: پیشنهاد توافق کنونی بهتر از قبلی هاست
تاکید عربستان بر آتش‌بس فوری در غزه
تمجید میرجلال‌الدین کزازی از «مست عشق»
حمله موشکی مجدد حزب‌الله لبنان به پایگاه صهیونیستی
نقش محوری دانشگاه در مردمی‌سازی اقتصاد
جزئیات جدید از تشکیل استان‌های غربی و شرقی تهران
ظرفیت پذیرش در آزمون دستیاری افزایش یافت
شناورسپاه از خط استوا عبورکرد/ اولین ماموریت در نیمکره جنوبی
اتفاقات ورزشگاه‌ها به کرامت بانوان خدشه وارد کرده است؛ ظرف یک هفته بررسی کنید و گزارش دهید
فیلم/ در ون‌های پلیس چه می گذرد؟
انقلاب فرهنگی امام صادق (ع) برای جهاد بود
فیلم/ برگزاری راهپیمایی میلیونی در یمن
سازمان جهانی بهداشت: در صورت حمله اسرائیل به رفح «حمام خون» به راه می‌افتد
قاتل فراری دو میهمان عروسی در مخفیگاهش دستگیر شد
قوه قضاییه در مبارزه با فساد هیچ تبعیضی قائل نمی شود
امدادرسانی به ۲۴۰ شهروند گرفتار در سیل/مردم به هشدارها توجه کنند
تداوم بارش‌های رگباری؛ هشدار سیل به ۱۳ استان کشور
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top