تاریخ انتشار: شنبه 1396/05/14 - 10:38
کد خبر: 242592

ابزار نوین انحراف افکار عمومی با چاشنی عقده

امروز درصد بسیار اندکی و ناچیزی از مردم دنبال کنسرت هستند بنابراین شک نکنید که این مساله سیاسی است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مساجد نیوز، حجت الاسلام علی ابراهیمی امام جمعه آبادان، در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی مساجد نیوز، درباره اینکه اسلام افراد را به شادی توصیه کرده و حکومت وظیفه دارد برای مردم زمینه شادی را فراهم کند، گفت: اگر اسلام به نشاط فردی و اجتماعی توجه نداشته باشد بدون شک دین ناقصی است.

وی افزود: یکی از موضوعاتی که ایجاد نشاط می‌کند مساله مسافرت است که در روایات و آیات زیادی به آن توصیه شده است، بنابراین ما باید به عنوان مسلمان توجه کنیم که منطق دین برای نشاط و شادی چه منطقی را تعریف کرده و کدام نشاط را پایدار دانسته و آسیب زا نیست، چراکه برخی از نشاط ها ظاهر ایجاد نشاط  می کنند اما در حقیقت مردم را در فضای بی خبری و غفلت قرار می دهند که مطالبه گری مردم نسبت به نیازهای اصلی خودشان فراموش شود.

امام جمعه آبادان با بیان اینکه اسلام به هیچ عنوان با نشاط مخالف نبوده بلکه حتی برای آن برنامه دارد، عنوان کرد: صله رحم از جمله عوامل نشاط است که اسلام به آن زیاد توصیه کرده است، یا کمک به دیگران؛ برای مثال خانواده‌ای که پدر آنها به علت بدهکاری زندانی شده، یا چک برگشتی دارد یا فرزند او مریض است، با هیچ برنامه کنسرتی نشاط پیدا نمی کنند، بلکه دستگیری و حل گرفتاری آنها سبب نشاط طرف مقابل و کسی که یاری کننده بوده خواهد شد.

حجت الاسلام ابراهیمی گفت: امروز مشکل جوانان ما نبود کنسرت نیست بلکه بیکاری و نداشتن فرصت ازدواج عامل عدم نشاط در آنها است، کسانی که مشکلات آنها را حل می کنند نشاط پیدا می‌کنند.

وی با بیان اینکه برنامه‌های مفرح بدون غیب، تهمت یا اقدامات حرام، سبب نشاط انسان می‌شود، گفت: به عنوان مثال برنامه دورهمی یا خندوانه خوب هستند که برای مردم نشاط آور است و مشکلی ندارد، اما برخی برنامه‌ها مصر بر این است که حتما باید همراه با گناه باشد که اسلام با آن مخالف است.

امام جمعه آبادان افزود: دنیای غرب به این علت که مطالبه نداشتند آنها با مسائل پوچ سرگرم کردند و جای مسائل اصلی و فرعی را با هم تغییر دادند.

حجت الاسلام ابراهیمی ابراز کرد:  اسلام با اختلاط، برهنگی، فراهم شدن زمینه گناه مخالف هست اگر در همان چهارچوب صحیح زمینه نشاط فراهم شود، برنامه‌های شاد با رعایت موازین اسلامی به هیچ عنوان اشکال ندارد.

وی افزود: امروز برخی با برنامه ریزی اولویت‌های یک جامعه را تغییر می‌دهند که دغدغه یک جوان را از اشتغال، رکود و تورم منحرف کرده و به سوی کنسرت ببرند، مشکل مردمان حاشیه‌ شهرها کنسرت نیست بلکه کنسرت یک برنامه انحرافی سیاسی است که مطالبه گری جوانان را از بین ببرند. به همین علت کسانی جدی دنبال این مساله هستند دنبال شادی و نشاط مردم نیستند بلکه دنبال مقاصد سیاسی هستند.

امام جمعه آبادان با اشاره به نظر علما درباره کنسرت، گفت: تمام علما و مراجع ما بدون شک مساله کنسرت را حرام می دانند، هیچ کس جرات ندارد در قم کنار دفتر مراجع کنسرت برگزار کند.
حجت الاسلام ابراهیمی، افزود: برخی موسیقی‌های حلال داریم اما آنچه متناسب با مجالس لهو و لعب بوده حرام است، آنچه تا امروز در فضای کنسرت اتفاق افتاد غیر از گناه چیزی نبوده است.
وی بیان داشت: کنسرت یک کلمه وارداتی است ابزار و آلات موسیقی به همراه خواننده اگر متناسب با مجالس لهو و لعب باشد حرام است.

امام جمعه آبادان بیان داشت: اسلام به هیچ وجه با شادی و نشاط مومنان مخالف نیست، مذهبی‌ها بهترین مجالس شادی برای ائمه را برپا می‌کنند، اتفاقا یکی از دعواهای ما علما با دولت در این است که چرا برای برنامه‌های نشاط آور از مردم هزینه دریافت می‌کنید، در شهر ما بچه مذهبی ها مجالس شادی برگزار می‌کنند اما به همراه غنا و موسیقی نیست مردم هم از آن استقبال دارند.
وی درباره اینکه چرا دولت اصرار به برگزاری کنسرت دارد، گفت: آنها دنبال انحراف اذهان و به خصوص ذهن ناقدان نسبت به برخی مشکلات کشور است، ما چهارسال فریاد زدیم که آمریکا قابل اعتماد نیست سعی کنید همه تخم مرغ های خود را در سبد مذاکره نگذارید، سعی کنید طبق نظر رهبری عمل کنید اما گوش نکردند، همه مشکلات کشور حتی آب خوردن مردم را به برجام ارتباط دادند، اقتصاد مقاومتی را فراموش کردند، به همین علت می‌خواهند با مساله کنسرت ذهن جامعه را از مطالبات حقه خود منحرف کنند.

حجت الاسلام ابراهیمی در پایان خاطرنشان کرد: امروز درصد بسیار اندکی و ناچیزی از مردم دنبال کنسرت هستند بنابراین شک نکنید که این مساله سیاسی است.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
موحدی کرمانی رییس مجلس خبرگان شد
تصاویر هوایی از تشییع پیکر رئیس‌جمهور و همراهان ایشان در تبریز
اعتراف دشمن به موفقیت شهیدان رئیسی و امیرعبداللهیان
ماجرای زیر سُرم رفتن شهید رئیسی +فیلم
صندلی خالی شهید آل هاشم و شهید رئیسی +عکس
آخرین زیارت شهید رئیسی در حرم امام رضا(ع) +فیلم
هشدار نارنجی هواشناسی برای ۱۷ استان
اشک‌های مردم کشمیر پاکستان در سوگ رئیس جمهور ایران +عکس
دوره ریاست‌جمهوری جدید چند ساله است؟
لحظه ورود پیکر شهید رئیسی و همراهان به محل تشییع +فیلم
آغاز رقابت نفسگیر کنکور ۴ مرحله‌ای از اول خرداد
آخرین مهلت ثبت نام بدون آزمون دکتری پیام نور اعلام شد
دانشگاه در نگاه شهید ابراهیم رئیسی +فیلم
اولین اجلاس رؤسای دانشگاه‌ها در سال ۱۴۰۳ لغو شد
برگزاری مراسم تشییع پیکر سه مأمور نیروی انتظامی
آیا انتخابات شوراهای شهر همزمان با ریاست جمهوری برگزار می‌شود؟
طرح شفافیت قوای سه‌گانه به مجمع تشخیص رفت
پیام احساسی رهبر کره شمالی برای شهادت ابراهیم رئیسی
پشت پرده مذاکره استقلال با مامه تیام
فارن افرز: اسرائیل بعد از ۷ ماه در غزه گیر افتاده است
درخواست شهید رئیسی در خصوص محل مزارش +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top