تاریخ انتشار: یکشنبه 1396/06/05 - 09:58
کد خبر: 244138

تولید ملی و دست‌های پشت پرده

اگر در تولیدات داخلی، لباس‌های پوشیده و به‌روزی تولید شود و همچنین کیفیت آن نیز مناسب باشد، قطعاً استقبال جوانان زیاد شده و ضائقه‌ی آنان تغییر پیدا می‌کند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، فاطمه اکبری، فعال دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی پیرامون مسائل و ناهنجاری‌های پوشش جوانان و علل آن بیان داشت: در کشورهای لیبرال و غیردینی، هر انسان بالغی برای پوشش خودش تصمیم می‌گیرد و از نطر دولت محدودیتی برای آن‌ها وجود ندارد، یعنی در واقع، کسی نمی‌تواند در نحوه و نوع پوشش اشخاص دخالت نماید.

وی در خصوص محدودیت‌ها و قوانین پوشش در کشوری اسلامی مانند ایران افزود: پوشش آزادانه و دلخواه در جامعه اسلامی اشتباه است، زیرا طبق احکام اسلام، نوع پوشش و حجاب به عنوان یک حقوق اجتماعی شناخته می‌شود. حقوق اجتماعی بر حقوق شخصی افراد ارجحیت دارد و بدین خاطر، باید نسبت به قوانین جمهوری اسلامی پایبند بود.

اکبری با اشاره به اصالت و فرهنگ ایرانیان در مورد پوشش، اذعان کرد: حتی پیش از ورود اسلام به ایران، پوشش بانوان و نحوه‌ی رفت‌وآمد مردان مورد توجه اقوام مختلف بوده است. ولنگاری در فرهنگ و پوشش، به نوعی یک ناهنجاری، حتی در آن زمان شناخته می‌شد.

این فعال دانشجویی در مورد راهکار مقابله با این هجمه‌های فرهنگی اظهار داشت: به نظر بنده، اجبار در نحوه پوشش افراد یک جامعه پاسخ‌گو نیست و حتی ممکن است جواب عکس دهد. با این کار، افرادی که با فلسفه حجاب آشنایی کامل ندارند و نیاز به توجیهات بیشتری دارند، بیشتر از معنویت و وجوب داشتن حجاب فاصله می‌گیرند و لجاجتی بزرگ نیز در آن‌ها به وجود خواهد آمد.این درست نیست که برخی مأمورین گشت ارشاد بدون دلیل منطقی و با رفتارهای غیرمنطقی با این افراد برخورد نمایند.

اکبری تصریح کرد: فرهنگ‌سازی راه حل اصولی حل این نوع مشکلات است. باید با آرامش و منطق، از طریق راه‌های گوناگون به مردم این را بازگو کرد که فواید داشتن حجاب چیست و چه تأثیرات مفیدی بر جامعه می‌گذارد.در سایر موارد نیز این فرهنگ‌سازی لازم است.

وی در خصوص تولیدات داخلی و خارجی لباس‌های گوناگون در جامعه بیان کرد: اگر در تولیدات داخلی، لباس‌های پوشیده و به‌روزی تولید شود و همچنین کیفیت آن نیز مناسب باشد، قطعاً استقبال جوانان زیاد شده و ضائقه‌ی آنان تغییر پیدا می‌کند. وقتی استقبال زیاد باشد، این پوشش پسندیده مُد می‌گردد و خود جوان‌ها به اختیار خود به داشتن چنین پوشش‌هایی تشویق می‌شوند.

دانشجوی دانشگاه علامه طباطبایی ادامه داد: متأسفانه در حال حاضر، اگر فردی هم به دنبال لباسی پوشیده باشد، آن را به سختی پیدا می‌کند.این‌ها نشان‌دهنده وجود دست‌هایی پشت پرده بازار و واردات می‌باشد. این طبیعی است که اگر مردم با نگاه به مغازه‌ها، بیشتر شاهد لباس‌های مطابق با دین خود باشند، به خرید این نوع البسه تمایل بیشتری پیدا می‌کنند. چرا فرهنگ‌های نادرست غربی به سرعت وارد کشور و ذهن جوانان می‌شود، اما تکنولوژی، علم و فناوری غرب مورد توجه قرار نمی‌گیرد؟!آیا این‌ها نشان از نفوذ عمیق تهاجم فرهنگی نیست؟!

وی در پایان افزود: باید مردم را توجیه نمود که برای مقابله با همین تهاجم فرهنگی، جنس ایرانی خریداری کنند؛ از آن طرف، مسئولین هم اجناس با کیفیتی را به دست مردم برسانند. اگر ایران اجناس با کیفیت تولید کند و با قیمت‌های مناسب وارد بازار گرداند، تقاضا برای کالاهای خارجی کم می‌شود، یعنی کالاهای خارجی بر دست فروشندگان می‌ماند و از حجم عظیم واردات کاسته خواهد شد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
سرکوب دانشجویان دانشگاه کلمبیا در نیویورک / برگزاری ۹۰ رویداد در نود سالگی دانشگاه تهران /آغاز پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه آزاد
اولین تمرین پرسپولیس بعد از حذف از جام حذفی برگزار شد
حمایت دانشگاهیان از خیزش دانشجویان در آمریکا
تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری
مخبر در دیدار نخست وزیر بورکینافاسو: ایران آمادگی دارد دستاوردهای خود را در اختیار کشورها قرار دهد
مخبر در دیدار معاون رئیس جمهور زیمباوه: تعاملات تهران با کشورهای دوست و جهان براساس راهبرد برد-برد است
پیشنهادهای وزیر دفاع ایران در اجلاس شانگهای چه بود؟
هزاران معترض اسرائیلی خواستار برکناری نتانیاهو شدند
سفر ۲ روزه بلینکن به عربستان با محوریت ایران و غزه
گشایش‌های ارزی با سفر رئیس بانک مرکزی به عربستان در راه است؟
۲۶ کارگر نمونه توسط رئیس جمهور تقدیر می‌شوند
پذیرفته‌شدگان چندبرابر ظرفیت آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش برای تحویل مدارک چه کنند؟
آتش سوزی در یک ساختمان اقامتی در محدوده میدان ولی‌عصر
تلاش مافیای خودرو برای ممانعت از ورود خودروهای برقی به کشور
فرود هواپیمای اسرائیلی در عربستان
سرقت تلفن همراه پشت چراغ قرمز در کمتر از ۳۰ ثانیه +فیلم
کاریکاتور| کار گذاشتن ابزار جاسوسی در بدن داوطلبان کنکور توسط پزشک
افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران +عکس
قبض این مشترکان برق ۲۴ برابر می‌شود
کاریکاتور| ساعت به وقت غزه
اعلام حمایت دانشجویان اردبیلی از جنبش ضدصهیونیستی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top