تاریخ انتشار: سه شنبه 1396/06/07 - 11:29
کد خبر: 244310

وزارت علوم قربانی تفکرات افراطی

عضو هیات علمی دانشگاه تهران گفت: وزارت علوم قربانی تفکرات افراطی درون سیستمی است و این جای تأسف دارد. تأسف بیشتر اینکه علمی‌ترین نهاد کشور قربانی سیاسی‌ترین رفتارها است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، کیومرث یزدان‌پناه عضو هیات علمی دانشگاه تهران، ضمن انتقاد از بی ثباتی در وزارت علوم بیان داشت: وزارت علوم قربانی تفکرات افراطی درون سیستمی است و این جای تأسف دارد. تأسف بیشتر اینکه علمی‌ترین نهاد کشور قربانی سیاسی‌ترین رفتارها است.

وی ادامه داد: سیاست و شطرنج‌بازی با وزارت علوم در طول تاریخ پیدایش بشر بی سابقه است. وزارت علوم سرآمد همه وزارت‌خانه‌ها حتی وزارت‌خانه‌های اطلاعات و دفاع است لذا مرکز فرماندهی علمی کشور نباید چنین شرایط غم انگیزی را تجربه کند.

این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: وزارت علوم باید نماد صلابت و بالندگی انقلاب باشد نه مرکز مخابره تنش و بگو‌مگوهای بی حاصل. قطعاً ادامه این روند غلط به اعتماد جامعه به ویژه جوانان و جامعه دانشگاهی آسیب جبران ناپذیری می‌زند.

یزدان پناه وزارت علوم را سنگر کهکشانی نظام دانست و گفت: این جایگاه مهم را باید همه درک کنند و اجازه حاکمیت جریان غیر عقلایی به وزارت علوم را ندهد. در حال حاضر وضعیت وزارت علوم به لحاظ بلاتکلیفی به حدی غم انگیز و دردناک است که استمرار شرایط قبلی و فعلی موجب وهن نظام است زیرا در حال حاضر خاص‌ترین وزارت خانه کشور گرفتار عام‌ترین رفتارهای غیر علمی شده است.

وی بیان داشت: وزارت علوم باید جریان ساز علمی و فناوری در کشور باشد نه جریان‌ساز سیاسی و سلطه القائات حزبی و کشمکش‌های فرهنگی و اجتماعی. دستگاه تنفس وزارت علوم خوب کار نمی‌کند و این وزارت‌خانه گرفتار سکسکه‌های بی‌مورد سیاسی است.

عضو هیات علمی دانشگاه تهران تاکید کرد: وزارت علوم باید طلایه‌دار شکوفایی علمی کشور، شور، نشاط اجتماعی و فرهنگی سالم باشد. ادامه روند فعلی و شرایط حاکم در وزارت علوم ضمن اینکه دستگاه تنفس آن را از کار خواهد انداخت، موتور دانشگاه‌ها را نیز خاموش خواهد کرد.

وی تصریح کرد: مجموع مسائل و مشکلات ناشی از نداشتن وزیر و نوساناتی که در چهار سال گذشته این وزارتخانه تجربه کرد ایجاب می‌کند که دولت غیر سیاسی‌ترین، علمی‌ترین و بی‌طرف‌ترین فرد ممکن را برای سکان و هدایت وزارت علوم معرفی کند تا در آستانه بازگشایی دانشگاه‌ها شاهد خلاء مدیریتی در این نهاد استراتژیک نباشیم.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
خضریان: الکترونیکی کردن معاملات گامی مهم در مسیر شفافیت است
سخنگوی ستاد انتخابات کشور: هفت و نیم میلیون تعرفه برای مرحله دوم انتخابات مجلس چاپ می‌شود
هوای ابری و بارش‌های بهاری فردا در ۲۳ استان
معامله ۱۹۰ کیلوگرم شمش طلا در مرکز مبادله ارز و طلا
تشکیل شورای تامین مالی برای تحقق جهش تولید
بیمه رایگان دهک‌های یک تا پنج جامعه ادامه دارد
وضعیت تولید داروی بیماران SMA در کشور اعلام شد
شخصیت‌های قصه‌های ایرانی در نمایشگاه کتاب
مجازات سوء‌استفاده‌کنندگان از قانون معافیت سربازی چیست
طرح آیفون ۱۶ فاش شد +عکس
اعتماد‌ به‌ نفس بیشتر با استفاده کمتر از شبکه‌های اجتماعی
سیستم درمانی هدف اصلی هکرهای باج‌افزار است
ویژگی‌های شخصیتی که توسط ایمیل‌ها افشا می‌شوند
چرا زنان بیشتر از مردان عمر می‌کنند؟
افزایش اعتبار بن دانشجویی در نمایشگاه کتاب
ارتقای کیفیت آموزش و پیشرفت علمی با جذب دانشجویان بین الملل
پیام تسلیت رییس دانشگاه تهران در پی درگذشت دانشجوی نخبه
اجرای دو پویش ملی سلامت در برنامه وزارت بهداشت
اوج گیری انتقادات از اسرائیل در واکنش به بسته شدن دفتر الجزیره
هشدار سیلابی شدن مسیل‌ها در استان تهران
رژیم اسرائیل در دو راهی تسلیم و شکست
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top