تاریخ انتشار: سه شنبه 1396/06/28 - 09:25
کد خبر: 245841

مساجد میراث پدری برخی از متولیان نیست

هدف دشمنان آنست که نهضت عاشورا فراموش شود، چراکه حرکت تاریخی حضرت سیدالشهدا(ع) منشاء بسیاری از نهضت‌های ضداستکباری در طول تاریخ بوده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مساجد نیوز، حجت‌الاسلام‌ محمود قطبی نژاد، کارشناس مسائل دینی در رابطه با نقش مساجد در عزاداری حسینی اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین برکات انقلاب اسلامی ایران، احیا و توسعه مساجد در سراسر شهرها و روستاهای کشور بوده است.

وی با بیان این‌که مساجد در عرصه‌های مختلف فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و حتی اقتصادی و علمی نقش مهمی در پیشبرد اهداف عالی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دارند، خاطرنشان کرد: تضعیف نقش و جایگاه مساجد به هیچ عنوان موردپسند نیست، چراکه خالی شدن مساجد از حضور نخبگان و جوانان به نفع دشمنان نظام است.

حجت الاسلام قطبی نژاد با تأکید بر این‌که عده‌ای به دنبال بی‌محتوایی برنامه‌های فرهنگی و دینی در مساجد هستند، تصریح کرد: مساجد ارث پدری هیچ کس نیست، اما باید تمامی برنامه‌ها با اصول و قواعد خاص و هدفمند اجرایی شود، انتظار داریم تمامی متولیان و فعالان امور مساجد با هماهنگی و هم‌اندیشی یکدیگر در راستای تعالی نقش مساجد در جامعه گام بردارند.

وی با بیان این‌که مساجد بایستی محور برنامه‌های عزاداری‌های ماه محرم قرار گیرند، افزود: برپایی تکیه و حسینیه در جوار مساجد در ایام ماه محرم و صفر خیلی مناسب نیست، چراکه با وجود اماکن الهی و مساجد متعدد در شهرها و روستاها نیازی به چنین مکان‌هایی نمی باشد.

کارشناس مسائل دینی در بخش دیگری از سخنان خود با تشریح اهداف نهضت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) اظهار داشت: باید یزیدیان زمان را بشناسیم و در جبهه حق قرار گیریم، در غیر این صورت اهداف و برنامه‌های دشمنان کارساز خواهد بود، اگر امام حسین(ع) با قیام عاشورا به دنبال احیای مکتب رسول الله(ص) بوده است، امروز همه رسالت زینبی بر عهده داریم.

وی با اشاره به این‌که دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، دست‌به‌دست هم دادند تا صدای عزاداری های ماه محرم و صفر خاموش شود، خاطرنشان کرد: هدف دشمنان آنست که نهضت عاشورا فراموش شود، چراکه حرکت تاریخی حضرت سیدالشهدا(ع) منشاء بسیاری از نهضت‌های ضداستکباری در طول تاریخ بوده است.

این استاد حوزه و دانشگاه در پایان با تأکید بر این‌که محافل و مجالس عزاداری و سوگواری در ایام محرم وصفر فرصتی برای تعمق در اهداف نهضت حسینی است، اذعان داشت: تفکر و اندیشه در قیام حسینی نباید تنها در ایام محرم و صفر خلاصه شود، چراکه نور روشن‌ شده در جریان قیام عاشورا، خاموش شدنی نیست.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
مخبر در دیدار نخست وزیر بورکینافاسو: ایران آمادگی دارد دستاوردهای خود را در اختیار کشورها قرار دهد
مخبر در دیدار معاون رئیس جمهور زیمباوه: تعاملات تهران با کشورهای دوست و جهان براساس راهبرد برد-برد است
پیشنهادهای وزیر دفاع ایران در اجلاس شانگهای چه بود؟
هزاران معترض اسرائیلی خواستار برکناری نتانیاهو شدند
سفر ۲ روزه بلینکن به عربستان با محوریت ایران و غزه
گشایش‌های ارزی با سفر رئیس بانک مرکزی به عربستان در راه است؟
۲۶ کارگر نمونه توسط رئیس جمهور تقدیر می‌شوند
پذیرفته‌شدگان چندبرابر ظرفیت آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش برای تحویل مدارک چه کنند؟
آتش سوزی در یک ساختمان اقامتی در محدوده میدان ولی‌عصر
تلاش مافیای خودرو برای ممانعت از ورود خودروهای برقی به کشور
فرود هواپیمای اسرائیلی در عربستان
سرقت تلفن همراه پشت چراغ قرمز در کمتر از ۳۰ ثانیه +فیلم
کاریکاتور| کار گذاشتن ابزار جاسوسی در بدن داوطلبان کنکور توسط پزشک
افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران +عکس
قبض این مشترکان برق ۲۴ برابر می‌شود
کاریکاتور| ساعت به وقت غزه
اعلام حمایت دانشجویان اردبیلی از جنبش ضدصهیونیستی
دستگیری بیش از ۶۰۰ نفر در جنبش دانشجویی ایالات متحده
کاریکاتور| پاسخ مسخره!
قدردانی زلفی‌گل از دست‌اندرکاران حفظ سلامت کنکور
ایران جزو آسیب‌پذیرترین کشورها از بلایای طبیعی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top