تاریخ انتشار: شنبه 1396/07/01 - 15:20
کد خبر: 246191

میزان چاقی دانش‌آموزان ایرانی

مشاور وزیر آموزش و پرورش گفت: در حال حاضرتوانمندی‌های حرکتی دانش‌آموزان دختر پایین بوده و ۴۰ درصد دانش‌آموزان نیز مشکل اضافه وزن و چاقی دارند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، رضا مددی قبل از ظهر شنبه در آیین نواختن زنگ مهر و مقاومت که به مناسبت شروع سال‌تحصیلی در مدرسه خوارزمی برگزار شد، با بیان اینکه یکی از دلایل اهمیت کار آموزش و پرورش مسئله تربیت است که در این مهم، با انسان سر و کار دارد و انسان اشرف مخلوقات است، افزود: هر جامعه‌ای به آموزش نیاز دارد و کشورهای توسعه‌یافته نیز در تعلیم و تربیت سرمایه‌گذاری بسیاری انجام داده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه تعلیم و تربیت مهم‌ترین موضوع هر کشور بعد از امنیت است، تصریح کرد: تربیت نیاز اساسی همه انسان‌ها و جامعه است و وقتی گفته می‌شود که آموزش و پرورش بخش مهمی محسوب می‌شود؛ بدان دلیل است که ماموریت آموزش و پرورش تعلیم و تربیت بوده و بعد از امنیت پراهمیت‌ترین موضوع هر کشور است.

مددی با اشاره به اینکه جامعه هم نیازمند تربیت نیروی انسانی است، ادامه داد: پایه و اساس تربیت نیرو هم در آموزش و پرورش گذاشته می‎شود.

مشاور وزیر و رئیس ستاد اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش با بیان اینکه بسیاری از کشورهای توسعه یافته جهان در حوزه تعلیم و تربیت سرمایه‎گذاری کرده‌اند، افزود: همه سازمان‎ها به محصولات آموزش و پرورش نیاز دارند و محصول آموزش و پرورش هم دانش‏‌آموزان هستند.

مددی با اشاره به اینکه اگر می‎خواهیم کشوری پیشرفته با الگوی ایرانی- اسلامی داشته باشیم، راه آن پیشرفت کلاس‎های درسی است، اظهار کرد: همه چیز در مدارس رقم می‎خورد و معلم عنصر اصلی تعلیم و تربیت به شمار می‏‌رود.

وی با یادآوری اینکه موضوع تعلیم و تربیت بخش‌های مهم جامعه را با خود همراه و نظمی را در جامعه حاکم می‌کند، ادامه داد: بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و مدارس باید شش نوع تربیت را به دانش‌آموزان یاد دهد که متاسفانه در حال حاضر فقط یک نوع تربیت در مدارس دنبال می‌شود و باید آموزش تربیت‌های اعتقادی، اخلاقی، اقتصادی و حرفه‌ای، تربیت‌بدنی و زیستی و ... در مدارس دنبال شود.

مشاور وزیر آموزش و پرورش در ادامه با اشاره به اینکه امسال قریب به ۴۰ میلیون نفر درگیر امر تعلیم و تربیت خواهند بود که ۹۳۰ هزار نفر آنان را معلمان و ۲۶ میلیون نفر را اولیاء تشکیل می‌دهند، اظهار کرد: معتقدیم امروز جامعه به شدت به تربیت نیروی انسانی نیازمند است و همه سازمان‌ها و دستگاه‌ها به نیروهای انسانی نیازمندند و پایه تربیت این نیروهای انسانی در آموزش و پرورش است.

مددی همچنین با بیان اینکه متاسفانه در حال حاضر به واسطه فقر حرکتی بسیاری از توانمندی‌های حرکتی دانش‌آموزان دختر پایین بوده و ۴۰ درصد دانش‌آموزان نیز مشکل اضافه وزن و چاقی دارند، خاطرنشان کرد: باید به سمتی حرکت کنیم که شاهد تربیت دانش‌آموزانی سالم و چابک و نیز با توان بدنی مناسب باشیم.

مددی با بیان اینکه بر اساس تربیت اقتصادی، دانش ‏آموز باید دارای مهارت حرفه‎ای باشد، ادامه داد: همچنین باید زمینه‎های هنری دانش‎‏آموزان در مدارس شکوفا شود.

وی اضافه کرد: نباید با پایان سال تحصیلی فقط به کارنامه نمرات دانش‏‌آموز توجه شود، بلکه باید انوع تربیت مورد تاکید قرار گیرد.

مشاور وزیر و رئیس ستاد اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش با بیان اینکه باید تحولاتی در مدارس ایجاد شود تا به این ۶ مأموریت مهم جوابگو باشند، یادآور شد: وزارت آموزش و پرورش برای مدارس نسخه واحدی نمی‌پیچد و هر استان و مدرسه‎ای خود می‎تواند برای اجرای این طرح مهم تصمیم بگیرد.

مددی با تاکید بر اینکه انسان بدون تربیت راه به جایی نمی‎برد، یادآور شد: انسان بدون تربیت به رشد، کمال، ترقی و پیشرفت دست پیدا نمی‎کند و در سایه تربیت به همه درجات کمال می‎رسد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
درآمد ۶ هزار میلیارد تومانی مافیای پسماند در تهران
رای دور دوم از دور اول مهم تر است؟
افزایش رای نظرسنجی توییتر
آموزش تکمیل فرم DS-۲۶۰ برای برندگان لاتاری
انهدام باند خواهر و برادری سرقت در تهران
مزایا و راهنمای خرید باربیکیو ذغالی +نکات مهم خرید
پشت پرده حمایت رسانه‌ای از جنایات صهیونیست‌ها
تقویت روابط تجاری ایران و کره جنوبی
گاردین: هدف نتانیاهو اساسا غیرواقعی است
آستین: ده‌ها میلیارد دلار به اسرائیل کمک کردیم
فریاد صهیونیست‌های کودک کش از آدم کشی آمریکا بلند شد!
فرد متهم به قتل «زهره فکور صبور» بازداشت شد
برنامه‌های مختلف رادیو در جشن میلاد حضرت معصومه (س)
ون‌های مسافربر نمایشگاه کتاب نونوار شدند
اسامی ۱۴ بازیکن تیم ملی والیبال جوانان در لیگ ملت‌های آسیای مرکزی اعلام شد
ستاره والیبال ایران همه را سورپرایز کرد!
وزیر ارتباطات: گوشی ایرانی باید توانایی رقابت با نمونه خارجی را داشته باشد
رونمایی از ۴ عنوان کتاب جدید ارتش
اسامی ۲۲ حوزه‌ برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس
سازمان جهانی بهداشت: بیش از ۱ میلیون فلسطینی در خطر هستند
نگاهی که میخواهد زن را از نقش آفرینی در جامعه جدا کند قبول نداریم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top