تاریخ انتشار: سه شنبه 1396/08/16 - 12:25
کد خبر: 249634

علیرضا فیروزی

دومینوی بحران این بار در لبنان

دومینوی بحران این بار در لبنان

سعد حریری با ادعای جهت دارش علیه ایران و تهمت نقش مداخله گرایانه ایران در لبنان گویا فراموش کرده است که نطق استعفایش را از. ریاض میخواند و این رویداد نقش مداخله گرایانه ی عربستان در بی ثبات سازی سیاسی امنیتی لبنان را می رساند نه ایران .

خبرنامه دانشجویان ایران: علیرضا فیروزی*// شکست های پی در پی منطقه ای مثلث عبری عربی غربی  از محور مقاومت در سوریه و عراق (القایم)و هم چنین آزاد سازی  استان دیروز الزور  موجب گشت محور شرارت  زمینه سازی  فتنه ای دیگر را بعد از بحران کردستان و تجزیه ی منطقه رقم بزند. لبنان دماسنج منطقه که تا حدودی میزان دمای تنش منطقه  با آن  سنجیده میشود این بار خود اماج آشوب و هدف  واقع گشته است.

استعفای حقیرانه ی سعد حریری ان هم از ریاض فاقد عجیب بودن موضوعیت آن ، اولا به تحقیر ملت لبنان و ثانیا به نقش تنش آفرین عربستان در لبنان میپردازد .

سعد حریری با ادعای جهت دارش علیه ایران و تهمت نقش مداخله گرایانه ایران در لبنان گویا فراموش کرده است که نطق استعفایش را از. ریاض میخواند و این رویداد نقش مداخله گرایانه ی عربستان در بی ثبات سازی سیاسی امنیتی لبنان را می رساند نه ایران .

بیانیه ی سعودی سعد حریری ،حاوی همان اتهاماتی بود که نتانیاهو چندی پیش در انگلیس گفته بود، به خوبی نشان داد ائتلاف منطقه ای علیه ایران و محور مقاومت شکل گرفته است که بازیگران آن همان مثلث عبری عربی غربی هستند و هر لحظه در صدد فتنه انگیزی در منطقه هستند تا بلکه به خیال خامشان مهار ایران و جلو گیری از دامنه ی نفوذ آن در منطقه را سد کنند.

اما لازم به ذکر است که پلن لبنان برای بحرانی جدید در منطقه مسبوق به سابقه است، ترور  رفیق حریری در سال ۲۰۰۵ اغازگر فتنه ای در منطقه بود که نهایتا منجر به خروج سوریه از لبنان گشت. در سال ۲۰۰۶ امریکا  با عاملیت  رژیم صهیونیستی طراحی جدیدش برای منطقه را با حمله به لبنان آغاز کرد تا جایی که راییس وزیر خارجه امریکا آن را درد  زایمان خاورمیانه  جدید نامید.

به نظر می رسد محور شرارت با آگاهی از پتانسیل اشوبناک موجود در لبنان و نقش دماسنجی لبنان در منطقه، قصد افزایش دمای تنش در منطقه را با محوریت لبنان در پیش گیرد تا علاوه بر برجسته نمایی و مداخله گرایی واهی ایران در منطقه بر دامنه ی فشار ها بر حزب ... بازوی قدرتمند مقاومت ایران بیفزاید تا بلکه با هماهنگی همه جانبه ی محور عبری عربی غربی و تکمیل پروژه ی مهار ، مرهمی بر جبران خسارت های ناشی از شکست در جنگ نیابتی با محور مقاومت باشد

* دبیر روابط عمومی اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
گشایش‌های ارزی با سفر رئیس بانک مرکزی به عربستان در راه است؟
۲۶ کارگر نمونه توسط رئیس جمهور تقدیر می‌شوند
پذیرفته‌شدگان چندبرابر ظرفیت آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش برای تحویل مدارک چه کنند؟
آتش سوزی در یک ساختمان اقامتی در محدوده میدان ولی‌عصر
تلاش مافیای خودرو برای ممانعت از ورود خودروهای برقی به کشور
فرود هواپیمای اسرائیلی در عربستان
سرقت تلفن همراه پشت چراغ قرمز در کمتر از ۳۰ ثانیه +فیلم
کاریکاتور| کار گذاشتن ابزار جاسوسی در بدن داوطلبان کنکور توسط پزشک
افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران +عکس
قبض این مشترکان برق ۲۴ برابر می‌شود
کاریکاتور| ساعت به وقت غزه
اعلام حمایت دانشجویان اردبیلی از جنبش ضدصهیونیستی
دستگیری بیش از ۶۰۰ نفر در جنبش دانشجویی ایالات متحده
کاریکاتور| پاسخ مسخره!
قدردانی زلفی‌گل از دست‌اندرکاران حفظ سلامت کنکور
ایران جزو آسیب‌پذیرترین کشورها از بلایای طبیعی
زلفی گل: جوسازی‌های ایجادشده در خصوص اخراج استادان صحت ندارد
نامه رئیس دانشگاه میبد به رئیس دانشگاه کلمبیا: به دانشجویان غیور خود فرصت اعتراض بدهید
دیپلمات ایرانی: جنبش دانشجویی در خط مقدم اعتراض‌ به حامیان نسل‌کشی در غزه است
جنبش دانشجویی در آمریکا بیداری وجدان ملت‌هاست
سازمان بهداشت جهانی: باید فورا در غزه آتش‌بس برقرار شود
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top