تاریخ انتشار: شنبه 1396/09/04 - 22:37
کد خبر: 250986

حجت‌الاسلام محمدیان: علوم انسانی امروز تنگه اُحد ماست

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با بیان اینکه علوم انسانی تنگه اُحد ماست، گفت: متاسفانه نتوانستیم پیام انقلاب را به گوش مدیران میانی برسانیم، برخی از مدیران فقط به دنبال این هستند که در اروپا و غرب چه می‌گذرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، حجت الاسلام محمدیان رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها در دومین همایش تجلیل از جهادگران عرصه علم و فناوری بسیج علمی، گفت: تجربه بسیج در کشور و هم در سال‌های اخیر در کشورهای خط مقاومت نشان داده که قدرت پیشران برای اهداف انقلاب اسلامی در فرهنگ بسیج تعریف می‌شود. 

محمدیان ادامه داد: ما نیروهای زیادی داریم ولی نیروی پیشرانی که بتواند باعث هم افزایی شود در بسیج پیدا می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به نابودی داعش، تصریح کرد: امروز شهد شیرین پیروزی بر کام مسلمانان نشسته که همین فرهنگ بسیجی است که عقبه پیروزی را تشکیل می‌دهد.

وی در ادامه ضمن تاکید بر تولید علوم انسانی اسلامی و بومی گفت: ما امروز طلبکار تمدن غربی هستیم زیرا علم و علوم انسانی را به گونه‌ای سامان دهی کرده که در زمانی که تمدن غرب بیشترین پیشرفت علمی را داشته ما شاهد بیشترین کشته ها در تاریخ بشریت بوده ایم.

محمدیان اظهار داشت: کشته‌های جنگ جهانی اول و دوم از همه جنگ هایی که در تاریخ اتفاق افتاده بیشتر است و آنچه در این دو قرن به وجود آمده و تهدیدی که بشریت شده سابقه نداشته که همه این‌ها به خاطر این تمدن غربی است.

ریاست نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها تاکید کرد: تمدن غربی میلیون‌ها انسان را به بندگی کشانده و از کرامت انسانی محروم کرده و انسان درجه یک و دو را بومی کرده است.

محمدیان ادامه داد : میلیون‌ها انسان در یمن کشته می‌شوند، اما رسانه‌ای نمی‌شود ولی در امریکا چند نفر کشته می‌شوند و در کل جهان غوغا می‌کنند، این نشان دهنده همین تقسیم انسان به درجه یک و دو است. 

وی گفت: اینها هویت انسانی را در تمدن غربی ذبح کرده‌اند تا سلطه خود را اثبات کنند. خودشان چندین کلاهک هسته‌ای دارند، اما کشورهایی را که به دنبال دستیابی به علم هسته‌ای صلح آمیز هستند را متهم می‌کنند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها افزود: ما از تمدن غربی طلبکاریم برای اینکه علم را در پای نفسانیت خودشان ذبح کرده‌اند. ما دنبال علمی هستیم که انسانیت انسان را تقویت کند در کشور ما در بخش‌های مختلف علمی شاهد پیشرفت‌های خوبی هستیم، اما بخشی که نیاز به تمرکز داریم بخش علوم انسانی است.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه ما هنوز هم نتوانسته این پیام انقلاب را گوش مدیران، خصوصا مدیران میانی کشور برسانیم. ما مشکل مدیریت داریم و تمام دولت‌هایی که در این ۴ دهه سرکار آمدند خارج از هر جناح سیاسی هنوز نتوانستند بار سنگین مشکلات اجتماعی، سیاسی، هنر و ادبیات را برطرف کنند. مسلما این مسئله بدون حضور فرهنگ و نگاه بسیجی حل نمی‌شود.

محمدیان گفت: امروز علوم انسانی تنگه احد ماست و از بسیج انتظار می‌رود وارد عرصه علوم انسانی شود و ان‌شاءالله با نگاه توحیدی، وحیانی و محمدی بتوانیم علوم انسانی را سامان دهیم و این عرصه عرصه بسیجیان است.

محمدیان در ادامه تصریح کرد: باید فرهنگ بسیجی، روحیه جهادی و نگاه توحیدی داشته باشیم و با استفاده از این این ابزار بحث ساماندهی علوم انسانی را انجام دهیم.

وی گفت: شبکه سازی و ایجاد حلقه اتصال بین مراکز مختلف باید توسط بسیج انجام شود. خط بسیج می‌تواند بسیاری از نقطه‌ها را به هم وصل کند و دانشجویان، نخبگان و نیروهای توانمند را بهم متصل کند تا از تکرار هم پرهیز شود.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
ترافیک شدید در مسیرهای منتهی به بزرگراه کلانتری مشهد
عضویت سازمان ملی استاندارد در (ILAC) پس از ۳ دهه
آمادگی ایران برای همکاری‌های همه‌جانبه در حوزه فناوری هسته‌ای
روسیه: ۱۱۴۰ نیروی ارتش اوکراین کشته شدند
رایزنی وزیر خارجه ترکیه با «اسماعیل هنیه» درباره مذاکرات آتش‌بس
آخرین وضعیت مناطق سیل‌زده مشهد + فیلم
تمرین پرسپولیس با ۲ غایب برگزار شد
جشن بزرگ امام رضایی ها از قاب شبکه تهران
رونمایی از دیوارنگاره جدید میدان فلسطین
نمایشگاه کتاب در ۷ روز ۳۱۲ میلیارد تومان فروش داشت
دعوت عربستان از قاریان ایرانی و اعزام نماینده کشورمان به مسابقات قرآن ترکیه
ساخت دستگاه در جهاددانشگاهی شریف با شعار سال کلید خورد
در جلسه کمیسیون اصل نود و وزیر بهداشت چه گذشت؟
رهبر انقلاب نفیا و اثباتا دربارۀ تعطیلی شنبه‌ها نظری نداده‌اند
چرا برای تعطیلی شنبه‌ها به دفتر رهبر انقلاب نسبت خلاف می‌دهید؟
شمار شهدای غزه به ۳۵ هزار و ۲۳۳ نفر رسید
نخست‌وزیر اسلواکی کیست و چه دیدگاه‌هایی دارد؟
ایران سوءقصد به جان نخست‌وزیر اسلواکی را محکوم کرد
اهتمام ویژه چین برای تعمیق و توسعه همه جانبه روابط با ایران
وزیر جنگ اسبق اسرائیل: سنوار در تونل‌‌ها، جنگ را بهتر از نتانیاهو مدیریت می‌کند
پیش‌بینی اوپک در مورد تقاضای نفت در سال ۲۰۲۴
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top