تاریخ انتشار: پنجشنبه 1396/09/16 - 00:29
کد خبر: 252017

در دانشکده منتظری مشهد مطرح شد؛

شیخ الاسلام: مردم شعار «مرگ بر آمریکا» را از ۱۶ آذر ماه ۳۲ سر دادند

مشاور وزیر خارجه کشور در انتقاد از حقوق بین الملل گفت: این چه حقوقی است که جنایتکاری را پای میز محاکمه دادگاه نمی‌آورد وجاسوس در پناه این حقوق می تواند از کشورها جاسوسی کند؟

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از دانشجو، حسین شیخ الاسلام در برنامه با عنوان«نقش دانشجویان در شکل گیری انقلاب و ایجاد تمدن نوین اسلامی» که توسط جامعه اسلامی در تالار اجتماعات دانشکده منتظری مشهد برگزار شد در جمع دانشجویان با اشاره به کودتای 28 مردادماه سال 32 گفت: آمریکایی‌ها این کودتا و همچنین رئیس کشور را به ما تحمیل کردند و مردم ایران زیر و دست و پای آنها له شدند.

مشاور وزیر امور خارجه افزود: آمریکا به شاه اعلام کرد که نیکسون به ایران می آید و باید در دانشگا ه حقوق تهران به او دکترای افتخاری بدهید، یعنی این که ملت ایران و نخبگان کشور تایید می کنند که کار آمریکایی ها در ایجاد کودتای 28 مرداد ماه درست بوده است.

وی بیان کرد: دانشجویان که متوجه این امر می شوند، در دانشگاه تظاهرات می‌کنند و به دستور شاه برای اولین ارتش وارد دانشگاه شد و در دانشگاه فنی تیر اندازی کرد که منجر به شهادت سه دانشجو و زخمی شدن، تعدادی از آنان شد.

شیخ الاسلام با تاکید بر این که مردم شعار «مرگ بر آمریکا » را از 16 آذر ماه سر دادند در ادامه بدترین جنایات آمریکا را بمباران اتمی به ژاپن دانست و خاطرنشان کرد: این بمباران بدترین کاری بود که آنها در تاریخ مرتکب شده و این اقدامشا آدم کشی رسمی بود و با این کار نشان دادند که چقدر وحشی هستند.

مشاور وزیر امور خارجه با بیان این موضوع که اساسا تمدن غربی بر سه پایه حقوق بشر، دمکراسی و قانو مداری استوار است، تصریح کرد: بعد از جدایی دین از سیاست در غرب فلاسفه به منظور هدایت جامعه این سه موضوع را اساس تمدن قرار دادند و قله این تمدن آمریکا شد.

وی خاطرنشان کرد: این در حالی است که بمباران اتمی آمریکا به ژاپن جنایت علیه بشریت بود منتهی آنها به این حرف‌ها اعتقاد ندارد و فقط شعار می‌دهند، ساختاری ساخته‌اند که آقایان خود را بر دنیا حفظ کنند که یکی از این ساختارها شورای امنیت سازمان ملل است.

شیخ الاسلام گفت: در این شورا به کسانی که بمب اتم دارند سر میز مذاکره هرچه می‌خواهند می دهند و اسم این کار را تمدن گذاشته اند، پس اساس تمدن غرب قدرت و زور است به این دلیل به کشورهایی مانند امریکا حق وتو داده‌اند.

مشاور وزیر خارجه کشور افزود: چنانچه چیزی حق؛ اما خلاف میل این قدرت‌ها باشد آن را وتو می کنند، بعد از جنگ جهانی دوم ساختار مالی و پولی به دنیا تحمیل کردند و پای پولی از طلا تبدیل به دلار شد. نتیجه این شد که آمریکا کاغذ و مرکب به نام دلار چاپ و به دنیا داد و کالا وارد کرد.

وی بیان کرد: آمریکا با ایجاد این ساختار پولی تمام دنیا را بی سر وصدا چاپید وبه داخل کشور خودش برد.

شیخ الاسلام به تاریخ پیدایش نفت در امریکا و منطقه خلیج فارس واهمیت آن اشاره و خاطرنشان کرد: زمانی که آمریکایی ها به اهمیت و وابستگی بشر به انرژی نفت پی بردند فهمیدند می توانند به این وسیله هرکسی را در دنیا اداره کنند، بنابراین به فکر اشغال منطقه افتادند.

مشاور وزیر خارجه کشور تصریح کرد: غیر از میادین نفت برای جریان نفت آبراه ها هم مهم است مانند تنگ هرمز، باب المندب وکانال سوئز که نفت منطقه را از این سه آبراه به اروپا منتقل می کردند، در نتیجه درصدد کنترل این آبراه ها به روش های مختلف برآمدند.

وی متذکر شد: مصدق و ملت ایران جهت ملی شدن نفت در مقابل انگلیس به پا خواستند و به این دلیل سیلی خوردند؛ اما اشتباه مصدق، اعتماد به آمریکا بود و به این کشور برای دریافت وام سفر کرد در صورتی که آنها مصدق را بازی دادند و کودتا با همکاری انگلیسی‌ها ایجاد کردند و شاه را به کشور برگردادند.

شیخ الاسلام بیان کرد: در اثر این کار مصدق، بعد از کودتا قراردادهای امتیازی تبدیل به قراردادهای مشارکت در تولید شد، چون مردم رشد فکری وسیاسی پیدا کرده بودند ونمی پذیرفتند که شاه امتیاز نفت را به غرب بدهد.

مشاور وزیر خارجه کشور خاطرنشان کرد: با این وجود 40 درصد از سهم نفت ما مال غربی‌ها بود، بعد از پیروزی انقلاب، انقلاب اسلامی در قانون اساسی خود بندی ایجاد کرد، مبنی بر این‌که اجازه نداریم مالکیت اموال کشور را به خارجی‌ها بدهیم.

وی گفت: غربی ها برای تسلط بر منطقه در سال 1897 در سوئیس کنفرانس تشکیل دادند و در آن ایدئولوژی صهیونیسم را تصویب کردند وتصمیم گرفته شد که از نیل تا فطرات را به آنها بدهند به این ترتیب صهیونیسم شروع به اشغال فلسطین کرد .

شیخ الاسلام ایجاد کاپیتولاسیون در مرداد ماه سال 43 و تصویب آن توسط مجلس که واکنش تند امام خمینی (ره) را در پی داشت و موجب ایشان تبعید شد را از دیگر جنایات امریکایی‌ها در ایران دانست و به قضیه تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در تهران سال 58 اشاره و تصریح کرد: مسئولان آمریکا تصمیم گرفتند که شاه را به داخل کشورشان راه دهند و معلوم نبود، برای چه‌ کاری چنین اقدامی انجام داده‌اند، با وجود این که سفارت‌شان در تهران آنها را از این کار منع کرده بود.

وی با طرح این سوال که آیا حق داشته‌ایم برای جلوگیری از کشتار و ایجاد کودتای مجدد چنین کاری انجام دهیم، گفت: تسخیر لانه جاسوسی آمریکا کاملا درست بود، چون وظیفه مردم حفظ انقلاب شان بود نه حقوق بین الملل که توسط دولت‌ها نوشته شده و دولت‌های قوی این حقوق را به دولت‌های ضعیف تحمیل کردند.

مشاور وزیر خارجه کشور در انتقاد از حقوق بین الملل گفت: این چه حقوقی است که جنایتکاری را پای میز محاکمه دادگاه نمیآورد وجاسوس در پناه این حقوق می تواند از کشورها جاسوسی کند؟

شیخ الاسلام در پایان سخنان خود یادآورشد: ملت ایران در سال 57 به وسیله دین اسلام ناب محمد(ص) و به پیشتبانی این ملت تمدن نوین اسلامی را پایه گذاری کرده است.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
سرکوب دانشجویان دانشگاه کلمبیا در نیویورک / برگزاری ۹۰ رویداد در نود سالگی دانشگاه تهران /آغاز پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه آزاد
اولین تمرین پرسپولیس بعد از حذف از جام حذفی برگزار شد
حمایت دانشگاهیان از خیزش دانشجویان در آمریکا
تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری
مخبر در دیدار نخست وزیر بورکینافاسو: ایران آمادگی دارد دستاوردهای خود را در اختیار کشورها قرار دهد
مخبر در دیدار معاون رئیس جمهور زیمباوه: تعاملات تهران با کشورهای دوست و جهان براساس راهبرد برد-برد است
پیشنهادهای وزیر دفاع ایران در اجلاس شانگهای چه بود؟
هزاران معترض اسرائیلی خواستار برکناری نتانیاهو شدند
سفر ۲ روزه بلینکن به عربستان با محوریت ایران و غزه
گشایش‌های ارزی با سفر رئیس بانک مرکزی به عربستان در راه است؟
۲۶ کارگر نمونه توسط رئیس جمهور تقدیر می‌شوند
پذیرفته‌شدگان چندبرابر ظرفیت آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش برای تحویل مدارک چه کنند؟
آتش سوزی در یک ساختمان اقامتی در محدوده میدان ولی‌عصر
تلاش مافیای خودرو برای ممانعت از ورود خودروهای برقی به کشور
فرود هواپیمای اسرائیلی در عربستان
سرقت تلفن همراه پشت چراغ قرمز در کمتر از ۳۰ ثانیه +فیلم
کاریکاتور| کار گذاشتن ابزار جاسوسی در بدن داوطلبان کنکور توسط پزشک
افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران +عکس
قبض این مشترکان برق ۲۴ برابر می‌شود
کاریکاتور| ساعت به وقت غزه
اعلام حمایت دانشجویان اردبیلی از جنبش ضدصهیونیستی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top