تاریخ انتشار: دوشنبه 1396/09/20 - 01:11
کد خبر: 252360

روایت دانشجویان صدرا از کارشکنی مسئولین در برگزاری برنامه روز دانشجو

دانشجویان دانشگاه صدرا در خصوص عدم برگزاری مراسم روز دانشجو به دلیل کارشکنی مسئولان این دانشگاه توضیحاتی را ارائه کردند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از دانشجو، مجتبی خواجوند صالحی، مسئول سابق بسیج دانشجویی دانشگاه صدرا در خصوص اتفاقات اخیر این دانشگاه و ممانعت مسئولان برای برگزاری مراسم روز دانشجو گفت: از ابتدای برنامه ریزی این مراسم مسئولان دانشگاه به خصوص رئیس دانشگاه نسبت به برگزاری آن مخالفت کرد و مانع تراشی هایی از سوی آن‌ها صورت گرفت.

وی افزود: برنامه‌ای که برای این روز تدارک دیده بودیم این بود که مسئولان دانشگاه در جمع دانشجویان حضور پیدا کنند و به سوالات و مشکلات آن‌ها پاسخگو باشند.

این دانشجو اضافه کرد: اولین مانع تراشی که داشتند کلاس‌ها را یک روز قبل از برگزاری مراسم زودتر از موعد تعطیل کردند که دانشجویان نتوانند به مجریان این مراسم برای برگزاری آن کمک کنند.
وی یادآور شد: در روز برگزاری مراسم مانع ورود تجهیزات به داخل دانشگاه شدند که باعث درگیری میان حراست دانشگاه و دانشجویان و در نهایت پای نیروی انتظامی به این قضیه باز شد.

حراست دانشگاه و معاونت فرهنگی نسبت به دانشجویان بی احترامی می‌کردند در صورتی که از چند هفته قبل جلسات برگزاری این برنامه با حضور معاونت فرهنگی برگزار شده بود و نامه نگاری و مجوزهای لازم صادر شده بود، اما در زمان برگزاری مراسم با تهدیدهای مختلف مانع این کار شدند و حتی با منزل دانشجویان تماس می‌گرفتند که از دانشگاه اخراج خواهند شد.

صالحی افزود: حتی اساتید دانشگاه را نیز تهدید کرده بود که اگر در این مراسم شرکت کنند ترم بعد کلاسی به آن‌ها داده نخواهد شد. اما دانشجویان با امکانات محدود دانشگاه مراسم را برگزار کردند و مسئولان دانشگاه در مراسم حضور پیدا نکردند.

وی در مورد مشکلات دیگر دانشگاه و برگزاری کلاس‌ها در پارکینگ یک ساختمان نیمه کاره گفت: از سه ماه قبل از شروع سال تحصیلی به دانشجویان خبر داده بودند که اگر قرار است ساختمان این دانشگاه به جای دیگر منتقل شود و در مرداد ماه شهریه کامل دانشجویان را دریافت کرده اند.

وی ادامه داد: کلاس‌های دانشگاه در ساختمانی نیمه کاره در منفی ۶ طبقه برگزار می‌شود قرار بود دانشجویان به ساختمان ۲۶ طبقه که هر سه طبقه به یک دانشکده اختصاص پیدا کند ببرند، اما این ساختمانی که هم اکنون دانشجویان در آن مستقر هستند کمترین امکانات ممکن را ندارند، دیواره‌های آن هنوز بلوک سیمانی است، سقف تیرآهن است و راه پله‌های آن نیز اوضاع نابه سامانی دارد، شیبی که در پارکینگ‌ها ایجاد شده باعث شده که مشکلات زیادی برای دانشجویان ایجاد شود، این کلاس‌ها در همین مکان برگزار می‌شود

وی ادامه داد: دانشجویان از طروق مختلف مشکلات ناامنی دانشگاه را پیگیری کرده اند که شهرداری منطقه ۲۲ سه بار برای پلمپ ساختمان اقدام کردند، اما تاکنون این کار انجام نشده است. درخواست ما این است که سازمان بازرسی کل کشور، دادستانی، هم چنین شهرداری هر چه زودتر اقدامی در این خصوص انجام بدهند چرا که جان دو هزار دانشجو در این دانشگاه در خطر است.

صالحی اضافه کرد: کوچکترین بحرانی که ایجاد شود دانشجویان با مشکلات عدیده‌ای مواجه خواهند شد بنابراین لازم است که هر چه سریعتر اقدامی موثر در این خصوص انجام شود.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
مربع مدعیان صعود به لیگ برتر+جدول لیگ
پیام خداحافظی خطیر: برای ۵ فینال باقی مانده هم قسم شویم
تحویل غرفه‌های ناشران نمایشگاه کتاب آغاز شد
اقدام ویژه وزارت علوم برای جذب دانشجویان آمریکایی اخراجی حامی فلسطین
اعلام آمادگی دانشگاه علامه برای آموزش زبان فارسی و بورسیه دانشجویان آمریکایی اخراجی حامی فلسطین
پیدا شدن ماهواره‌ای که ۲۵ سال گم شده‌ بود
برگزاری نشست پیگیری اجرای مهمترین طرح‌های ریلی کشور با حضور رئیسی
سردار شیرازی: عملیات وعده صادق شکافی بزرگ بر پیکره رژیم صهیونیستی وارد کرد
ادای احترام تکاوران تیپ ۲۵ ارتش به معلمان +فیلم
گفت‌و‌گوی هنیه با وزیر خارجه قطر و رئیس سازمان اطلاعات مصر در خصوص آتش‌بس
آب پاکی بایدن روی دست معترضان: در سیاست‌ها تجدیدنظر نمی‌کنیم
سازمان ملل: بازسازی غزه ۸۰ سال طول می‌کشد
رئیس مرکز آمار ایران تغییر کرد
جزئیات لحظه پیدا شدن یسنا توسط امدادگر کایت سوار هلال احمر +فیلم
وحشت‌آفرینی شرور سابقه‌دار در غرب تهران
اوسمار نمی‌تواند بازیکنان را کنترل کند چون...
اعلام شد؛‌فهرست مشترک جبهه پایداری و شانا برای دور دوم انتخابات مجلس در تهران
نمی‌توانیم بگوییم «یسنا » ربوده شده یا نه !
دانشگاه شهید بهشتی ،دانشجویان آمریکایی اخراجی را بورسیه می‌کند
«یسنا» دختر ۴ساله کلاله‌ای زنده پیدا شد
لیست نهایی جبهه انقلاب جهت مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی اعلام شد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top